Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، از زمان مشاهده نخستین مورد مبتلا به کرونا در آلمان تا کنون یک میلیون و ۶ هزار و ۳۹۴ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۱۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

موسسه روبرت کخ آلمان با اشاره به این آمار، شمار مبتلایان به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳ هزار و ۶۴۸ نفر اعلام کرد.

آمارهای موسسه روبرت کخ حاکی است در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۶ نفر در آلمان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند و به این ترتیب از زمان آغاز این بحران در آلمان (دی ماه گذشته) تا کنون در مجموع ۱۵ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه بیلد آلمان امروز (جمعه) در این باره نوشت: در هیلدبورگهاوزن (ایالت تورینگن) به عنوان بحرانی ترین منطقه آلمان، در هفت روز گذشته ۶۰۳ مورد مبتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر ثبت شد. این در حالی است که مهمترین عامل شیوع ویروس کرونا در این شهر برگزاری جشن های عروسی و تولد عنوان شده است.

در پی اوج گیری مجدد شیوع کرونا در مناطق مختلف آلمان، مدارس، اماکن فرهنگی- هنری و دیگر مراکز آموزشی تعطیل شده‌اند. در برخی مناطق نیز محدودیت خروج از خانه به اجرا گذاشته شده است.

به نوشته بیلد در سراسر آلمان، ۶۲ منطقه شهری و روستایی شاهد بیش از ۲۰۰ مورد آلودگی و بنابراین نقاط قرمز محسوب می شوند. روز چهارشنبه دولت های فدرال و ایالتی تصمیم گرفتند که تدابیر کرونایی بیشتری را در این مناطق به اجرا بگذارند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم  آلمان روز گذشته (پنجشنبه) در پارلمان این کشور گفت: «بدون شک ماه‌های سخت دیگری در پیش داریم.» وی از شهروندان خواست تا به قوانین کرونایی پایبند باشند.

مرکل افزود: «تنها در صورتی که این موارد را جدی بگیریم، از بحران خارج خواهیم شد.»

بنا بر تصمیم دولت های فدرال و ایالتی محدودیت هایی کرونایی تشدید شده و تعطیلی رستوران ها ، تئاتر و سینماها و مراکز تفریحی و آموزشی تا ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) تمدید می شود.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا آلمان مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آلمان مرگ و میر ویروس کرونا آلمان مرگ و میر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری از افزایش شمار جان باختگان ناشی از بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در بریل خبر دادند.

منابع محلی اعلام کردند که شمار جان‌باختگان سیل ناشی از بارندگی‌های شدید در برزیل به ۲۹ نفر و تعداد مفقودان به ۶۰ نفر افزایش یافت. بارندگی که از چند روز پیش در ایالت ریو گرانده دو سول در جنوب این کشور ادامه دارد، خسارت جانی و مالی به همراه داشته است. بارندگی ها در ۱۵۴ شهرستان خسارات جدی وارد کرده و ۷۱ هزار و ۳۰۰ نفر از سیل آسیب دیده‌اند.

ادواردو لیت، استاندار ریو گرانده دو سول با تاکید براینکه، هنوز نقاطی وجود دارد که نمی‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم گفت، در شرایط بسیار استثنایی قرار داریم، این ویرانگرترین رویداد در تاریخ این ایالت است.

لیت با اشاره به اینکه، تعداد جان‌باختگان می‌تواند افزایش یابد، گفت: فعالیت‌های جستجو و نجات از طریق زمین، دریا و هوا ادامه دارد. با توجه به بزرگی فاجعه، تلاش جدی برای تخلیه مردم انجام می‌دهیم.

منابع خبری اعلام کردند که سدی که بر روی رودخانه آنتاس ساخته شده است، در نتیجه جریان سنگین آب فروریخته و شهرهای اطراف زیر آب ماندند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل از مناطق آسیب دیده بازدید کرده و قول کمک از دولت مرکزی را داده است.

هلیکوپترها برای جستجو و یافتن افراد سرگردان به پرواز در آمده‌اند. در برخی مناطق، سیل به حدی شدید است که هلیکوپترها قادر به فرود نیستند. براساس پیش‌بینی هواشناسان احتمال بارش باران‌های بیشتری در این منطقه، با حرکت جبهه‌ای از هوای سرد وجود دارد.

موسسه ملی هواشناسی برزیل افزایش شدت و فراوانی بارندگی را به پدیده آب و هوایی ال نینو نسبت داده است.

کد خبر 6095877

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد