Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا در پیام ظهر آدینه به‌صورت مجازی ضمن اشاره به صحبت‌های این هفته رهبر معظم انقلاب در دیدار با رؤسای سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی بابیان اینکه دشمن با نشانه رفتن اقتصاد علیه کشور ما متمرکزشده است، ابراز داشت: نام‌گذاری هرساله به نام موضوعات اقتصادی به‌خوبی نشان می‌دهد که معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه تحریم‌ها واقعیت تلخی که جنایت آمریکا و شرکای اروپایی را بر ضد مردم ایران نشان می‌دهد، افزود: کشور و مردم را تحت‌فشار اقتصادی قرار دارند و این در شرایطی که بسیاری از اقلام موردنیاز را از مردم دریغ کردند برای علاج تحریم‌ها دو مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و دوم رفع تحریم‌ها وجود دارد.

امام‌جمعه آرادان بابیان اینکه برای رفع تحریم‌ها راهبرد مذاکره جواب نداد، ابراز داشت: بعد از کش‌وقوس‌های بسیار برجام تصویب شد اما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا از آن خارج و تحریم‌ها را مجدد برگرداند مذاکره با گروه پنج به‌علاوه یک صورت گرفت ولی نتیجه‌بخش نبود.

شریفی‌نیا بابیان اینکه راه خنثی‌سازی و غلبه بر تحریم‌ها علیرغم سختی اما خوش‌عاقبت است، تصریح کرد: مردم با مقاومت و مسئولان با تلاش و تحرک و تولید بیشتر و به کار بردن راهبردها و ابتکارات جدید می‌توانند تحریم‌ها را خنثی و دشمنان را در این راه مأیوس کنند.

وی افزود: شعار سال یعنی جهش تولید به حد انتظار تحقق نیافت و این مهم می‌طلبد تا دولت طی این چند ماه باقی‌مانده بازهم تلاش بیشتر کند تا با راه‌اندازی واحدها و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل جوان‌ها سرکار رفته و اشتغال را بهبود بخشند.

امام‌جمعه آرادان بابیان اینکه روی حرف دشمن مبنی بر اینکه گشایشی برای ما ایجاد کنند، نمی‌توان حساب کرد، ابراز داشت: آمریکا و اروپا برای ما کاری نکردند یاوه‌گویی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نشان داد که آن‌ها بمب‌های اتمی مخرب در اختیاردارند و به ما می‌گویند چرا موشک دارید چرا در منطقه دخالت می‌کنید در پاسخ ما باید آمادگی دفاعی داشته باشیم.

شریفی‌نیا تأکید کرد: مردم در فشار اقتصادی قرار دارند و کمرشان از مشکلات خمیده شده، نباید شاهد باشند اقلام موردنیاز آن‌ها هرروز باقیمت‌های گزاف و سرسامم آور در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود لذا مسئولان باید برای آن چاره‌اندیشی و تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، گرامی داشت هفته بسیج و هفتم آذر روز نیروی دریایی از دیگر سخنان این هفته پیام امام‌جمعه آرادان بود.

کد خبر 5081712

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا کمک مومنانه بارش برف بسیج بوشهر گرگان عکس استانها بارش باران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود

امام جمعه قزوین گفت: باید کاری کنیم کارگران و خانواده های آنها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند و مشکلات از سر راهشان برداشته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های تقوای الهی شکر نعمت‌های خداست، یعنی شکر آنچه را که خدا داده به جا بیاوریم، وقتی شکر را به جا بیاوریم، آن نعمت افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نعمت‌های خدا، نعمت وجود ما آدم‌هاست، وجود ما نعمت خداست، اگر این وجود را در عبادت و بندگی به کار گرفتیم یعنی شکرش را به جا آورده‌ایم و خدا بر کرامت، عزت و آبرویمان می‌افزاید و بصیرتمان را افزایش می‌دهد، اگر هم وجودمان را در معصیت به کار گرفتیم و ناشکری کردیم، خدا نعمت‌هایش را تبدیل به نقمت می‌کند، پس همواره باید شکر نعمت‌های خدا را به جا بیاوریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از جمله نعمت‌های مهم خدا، مخصوصاً در عصر و نسل ما و در این دهه‌های اخیر و در این ماه‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم، شکست‌های پی‌درپی دشمنان قسم‌خورده خدا و مردم است، این‌ها شکر دارد، یک زمانی که اکنون در سالروز آن قرار داریم، آمریکا در ویتنام شکست خورد اما در خیلی از جاهای دیگر همچنان در حال جولان دادن بود، به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی افتاد، بعد از شکست آمریکا در ویتنام، آمریکا در ایران اسلامی طعم شکست را چشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آمریکای تا دندان مسلح در مقابل حرکت، حضور، تظاهرات و راهپیمایی مردم ایران شکست خورد و هیمنه آمریکا شکسته شد و انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، آمریکا با همه قدرت و هیمنه‌اش تصور می‌کرد حالا که عراق را به تصرف خود در آورده، عراق یکی از استان‌ها و ایالت‌های آمریکا شده است اما دیدیم خدای متعال به برکت مقاومت مردم و به برکت رزمندگان عزیز اسلام، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد هم حرکت مردم عراق در مقابل سیطره آمریکا و بعثی‌ها، خدا آمریکا را در عراق هم به شکست مفتضاحانه رساند.

وی خاطرنشان کرد: خودشان می‌گویند ما آمدیم چقدر در عراق هزینه کردیم اما مسلمانان با محوریت مقاومت اسلامی و ایران قدرتمند همه چیز را به دست گرفتند و آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج کردند و در عراق شکست را به خوبی به آن‌ها چشاندند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم و بیشتر از این را هم شاهد خواهیم بود، مردم یمن گرسنه بودند و چیزی در اختیارشان نبود اما عربستان که با همراهی آمریکا جنگ نیابتی در آنجا راه انداخته بودند، این شکست را در یمن هم چشیدند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: در لبنان، غزه، سوریه و در همه این صحنه‌ها آمریکا و ایادی آمریکا یعنی داعشی‌ها، به برکت مقاومت و استقامت بندگان خوب خدا طعم شکست و ذلت را چشیدند، منتظر شکست‌های بیشتر آن‌ها و ان‌شاءالله پاک شدن منطقه از حضور دژخیمان آمریکایی و ایادی آنان هستیم.

وی یادآور شد: هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری را در پیش داریم، رمزی از رموز شخصیت علامه مطهری را از زبان امام صادق (ع) بشنویم، امام (ع) فرمودند اینکه یک نفر عالم می‌شود، همه عالم شدن مربوط به آن کتاب‌هایی که خوانده و آن اساتیدی که به او درس داده‌اند و سال‌هایی که به مدرسه و دانشگاه رفته، نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خیلی‌ها دانشگاه و مدرسه رفته‌اند، خیلی‌ها درس خوانده‌اند اما آن‌هایی که مطهری شده‌اند خیلی نیستند، مطهری چه چیزی داشت که او را تبدیل به علامه مطهری کرد؟ اگر رمزهای اسرار وجودی شهید مطهری را دنبال کنیم، خیلی تماشایی است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود علم چیست؟ علم نوری است که خدا هر بنده‌ای را بخواهد هدایت کند، نور علم را در درون این بنده قرار می‌دهد و چراغ علم را در درونش روشن می‌کند، آن چراغی که خدا روشن می‌کند نور و علم حقیقی و علم اثرگذار است.

وی بیان کرد: لذا اگر کسی یک مقدار از آثار شهید مطهری را مطالعه کند نمک‌گیر و علاقمند می‌شود، وقتی کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانیم، دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم، آنقدر که جاذبه معنوی دارد، این آثار هم عقل و منطق ما را اشباع می‌کند و پاسخگوی سؤالات عقل و منطق است، هم قلب و درون ما را راضی و قانع می‌کند. در ادامه فرمود اگر تو نیز طالب علم بودی، اول باید حقیقت بندگی را در جان خودت محکم کنی چرا که خداوند می خواهد بنده خودش را نورانی و عالم کند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: صداقت ما، امانت داری، محبت و برادری ما نسبت به بندگان خدا، اهمیت ما به نماز، انس و الفت با کلام خدا، حمایت از مظلومان و محرومان، کمک به مستضعفان و صله رحم نشان بندگی ماست و حضرت می فرمایند اگر می خواهید درون شما نورانی شود و از جانب خداوند صاحب علم شوید، ابتدا باید بندگی را ثابت کنید و سپس هر چه که آموخته اید را عمل کنید.

وی اضافه کرد: در روایات آمده است اگر بنده ای آن چیزی را که می داند را عمل کند، خداوند علم آن چیزی را که نمی داند را به او عنایت می کند، بنابراین باید به علم عمل کرد و از خداوند طلب علم کرد و بگوییم خدایا علم و دانش مرا افزایش بده تا خدا آن نور را بر قلب انسان بتاباند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: سالروز صدور فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در این ایام داریم، اگر جامعه ای خدای ناخواسته به ربا، اختلاس و حرام خواری مبتلا شد، نمی تواند قرآنی شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرمود «لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» یعنی جز پاکان نمی توانند قرآن را درک کنند و قرآن فقط روی انسان های پاک اثر می گذارد و غیر از انسان های پاک کسی زمینه درک قرآن را ندارد.

وی عنوان کرد: بنابراین فساد نباید وجود داشته باشد و حلال خوری جدی باشد تا انسان لیاقت استفاده از کتاب، مکتب و معارف نورانی دین را داشته باشد. اگر رهبری مبارزه با فساد را جدی گرفتند، یعنی همه ما بسیج باشیم تا جامعه ای پاک داشته باشیم و زمینه پذیرش دین و قرآن در آن فراهم گردد.

آیت الله عابدینی با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر برکات بسیاری داشت که یکی از مهمترین آنها در سفر به پاکستان، افزایش امنیت در مرزهای دو کشور خواهد بود و الحمدلله قدم های بلندی برای تقویت امنیت دو کشور برداشته شد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به سریلانکا نیز غیر از مسائل تجاری و مبادلات مالی که زمینه تقویت آن فراهم شد، تولید فناوری و استفاده از متخصصان ایران در احداث سد و نیروگاه کم‌نظیر در سریلانکا از اتفاقات مهم بوده که آبرو و عزت مهندسان ایرانی را به نمایش گذاشت.

وی با تبریک روز کارگر و با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، اظهار کرد: ما قدر کارگران را می دانیم و به تأسی از پیامبر (ص) دست کارگران را می بوسیم، باید کاری کنیم کارگران و خانواده های آنها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند و مشکلات از سر راهشان برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند کسی که برای لقمه حلالی که سر سفره خانواده خود می‌آورد، تلاش می کند مانند مجاهد در راه خداست و این نشان می دهد این کار تا چه حد حائز اهمیت است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این ملت بخواهند استقلال سیاسی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه های اقتصادی خود را محکم کند و بعد تأکید کردند رکن اساسی، کارگر است.

وی افزود: سالروز فتح اندلس را در این ایام داریم، دشمنان با حیله و نیرنگ این سرزمین را از مسلمانان پس گرفتند؛ مسلمانان در اندلس در اوج قدرت و شکوه بودند که آثار تاریخی آن دوران هنوز هم وجود دارد، دشمن نخواست عزت و اقتدار مسلمانان را ببیند و با نقشه فساد، بی حیایی، بی حجابی و بی بندوباری را در بین جوانان آن جامعه رواج داد.

آیت الله عابدینی افزود: همان مردم با حیا به بی حیایی روی آوردند و در نهایت تمام عزت و اقتدارشان فرو ریخت و دشمن بر آنها سیطره پیدا کرد. جا دارد از بانوانی که در امر حیا و حجاب زحمت می کشند قدردانی کنیم، از رییس کل دادگستری و همراهانشان، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و همه مردم با غیرتی که متوجه شدند برای عفاف و حجاب باید جدی باشند تشکر کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: اینکه با رفتار همراه با احترام و کرامت، حتی با بانوانی که بد حجاب هم هستند بسیار ارزشمند و اثرگذار است و از آنها حمایت کردند تا مسیر درست را انتخاب کنند. از همه خواهرانی که حرف دلسوزان خودشان را شنیدند و رفتارشان را اصلاح کردند نیز قدردانی می کنم و اعتقاد داریم که عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه ای آبرومندانه قرار دهیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در روز ایمنی حمل‌ونقل قرار داریم و روز شوراها را در پیش داریم، ان‌شاءالله عزیزانی که در این عرصه‌ها وظیفه‌ دارند به وظایف خود به درستی عمل کنند و ما هم قدردان خادمان این عرصه‌ها باشیم و برای آن‌ها از خدای متعال عزت و سربلندی طلب کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: از خدای متعال ملتمسانه می‌خواهیم این درد و رنجی که هر روز چندین بار قلب بندگان خدا را می‌آزارد و این شرایط غمگین آوارگان و مردم مظلوم غزه را پایان دهد و به زودی پیروزی و نصرت نهایی به این مردم مظلوم عنایت کند و رژیم منحوس صهیونیستی را به شکست کامل برساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند