Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:12:26 GMT

۱۰۴۴ نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شدند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۱۲۰۸

۱۰۴۴ نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شدند

محمد باقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به انجام عملیات برف و کولاک از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۹ استان، گفت: ۲۴ ساعت گذشته هموطنان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهار محال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و لرستان گرفتار برف و کولاک بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۲۰ محور کوهستانی در حال انجام سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به متاثران برف و کولاک شده اند، افزود: در این مدت یکهزار و ۴۴ نفر امدادرسانی، هشت نفر به شکل اضطراری اسکان یافتند و هفت نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت ۳۳ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۶ امدادگر و نجاتگر در ۲۰ محور کوهستانی، خاطرنشان کرد:  ۲۴ ساعت گذشته با تلاش این نیروهای امدادرسانی ۱۵۳ دستگاه خودرو به همراه سرنشینان آنها از برف و کولاک رهاسازی و ۱۴۶ بسته بیسکویت و ۱۴۶ بطری آب معدنی در میان کودکان متاثرین از برف و کولاک توزیع شد.

 
محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می کند.

برچسب‌ها حوادث جوی کردستان آذربایجان غربی بارش برف قزوین محمدی اردبیل گیلان لرستان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث جوی کردستان آذربایجان غربی بارش برف قزوین محمدی اردبیل گیلان لرستان زنجان حوادث جوی کردستان آذربایجان غربی بارش برف قزوین محمدی اردبیل گیلان لرستان زنجان اخبار کنکور جمعیت هلال احمر امداد و نجات برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی