Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی را دارند بنابراین مشکل از نداشتن و یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۷ آذر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: یکی از رویدادهای اخیر برگزاری نشست  شورای عالی اقتصادی با مقام معظم رهبری بود و هدف از تشکیل این نشست بیان راهکارهای عملی است که در کوتاه مدت نتیجه دهد و تاثیر آن بر زندگی مردم مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

 

 

 

 



امام جمعه کهنوج افزود: رهبری فرمودند؛ کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی را دارند بنابراین مشکل از نداشتن و یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی است.


 

 

 



وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد تحریم ها فرمودند؛ ما ۲ مسیر پیش رو داریم اول خنثی سازی و دوم رفع تحریم ها است البته ما مسیر تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسید.


 

 





خطیب جمعه کهنوج با اشاره به سخنان رهبری در خصوص خنثی سازی تحریم ها، ابراز کرد: ایشان فرمودند؛ ممکن است در ابتدای کار سختی و مشکلاتی وجود داشته باشد اما خوش عاقبت است.

 

 

 

 



وی عنوان کرد: رهبری در این نشست پیشنهاداتی همچون سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف ارائه کردند.

 

 

 

 



حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: اقتصاد خانواده به دلیل رکود و تورم چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری های فروانی برای مردم به وجود آورده است که باید در این زمینه اقدام جدی انجام داد.
 

 

 

 



امام جمعه کهنوج با اشاره به بیانیه گستاخانه کشورهای اروپایی، تصریح کرد: اروپایی ها از ایران خواسته اند به سرعت اقدامات خود را به عقب برگردانده و نسبت به برجام پایبندی کامل داشته باشد و این در حالی است که اروپایی ها به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.
 

 

 

 

 


وی اظهار کرد: متاسفانه در حالی که توافق راهبردی ایران و چین معطل مانده و روابط کشورهای همسایه از اولویت لازم برخوردار نیست برخی دوباره معطل حضور بایدن در کاخ سفید مانده اند.
 

 

 

 


 
حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: عده دیگری نیز به جای این که به ظرفیت های بیکران داخلی در عرصه اقتصاد توجه کنند، دل به گشایش های بر آمده از مذاکراه مجدد و بازگشت آمریکا به برجام ل بسته اند.
 

 

 

 

 


خطیب جمعه کهنوج با بیان این مطلب که شرایط امروز کشور با شرایطی که ما در هنگام انعقاد برجام داشتیم متفاوت است، تصریح کرد: در آن زمان رهبر معظم انقلاب برای مذاکره هسته ای اجازه داده بودند با این که می دانستند و بارها فرمودند؛ من به مذاکرات خوشبین نیستم، رهبری اگر در آن زمان اجازه نداده بودند و این فشار ها و تحریم ها وارد می شد همین جریان لیبرال غربگرا به مرم می گفتند؛ اجازه مذاکره داده نشد دیپلماسی قفل شد و این گرفتاری ها برای کشور به وجود آمد.

 

 

 

 




وی ادامه داد: رهبری اجازه دادند تا مردم این تجربه را داشته باشند که آمریکا بدعهد است و اروپا نیز به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.
 

 

 

 

 



حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: رهبری گرانی های بی منطق را در کنار تورم، کاهش ارزش پول ملی، قاچاق کالا و کاهش تولید از مشکلات مهم اقتصادی کشور برشمرده و از نمایندگان خواستند در این باره تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 

 

 

 

 



امام جمعه کهنوج ابراز کرد: مقام معظم رهبری در روز 13 آبان سال جاری فرمودند؛ بسباری از مشکلات کنونی ما ربطی به تحریم ندارد و مربوط به خود ما است، بسیاری از این گرانی ها اخیر واقعا توجیه ندارد و باید علاج شود و قابل علاج است بنابراین کلیه مسئولین و دست اندر کاران باید تلاش کرده تا مشکلات مردم حل شود.

 

 

 

 



وی ضمن تسلیت رحلت آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان، یادآور شد: ایشان از سال 1359 تا سال 1396 به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کرمان فعالیت داشته و از مبارزین قبل از انقلاب بوده و در قیام 15 خرداد به صورت مخفیانه با برگزاری جلسات سری به همراه آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نوارهای و اعلامیه ها را پخش می کرد.



حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه عنوان کرد: آیت الله جعفری در دوران بعد از پیروزی انقلاب حضور چشمگیری در دوران دفاع مقدس داشته و همکاری صمیمانه ای با سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی داشت و از جمله اقدامات ایشان تقویت مدارس علمیه کرمان معصومیه، صالحیه، ابراهیمیه و محمودیه بود و روحش شاد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه کهنوج خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام افشارمنش جمعه کهنوج امام جمعه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد