Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این ستاد مقرر ساخت تا در استان‌هایی که برای توزیع مرغ منجمد شرایط خاصی دارند، استانداران در کارگروه‌های استانی در زمینه قیمت عرضه مرغ منجمد تصمیم‌گیری کنند و تعدیل قیمت مربوطه هم به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شود.

 همچنین ستاد مزبور اختیار برنامه‌ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی (برای مصارف خانوار) را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارگروه‌های استانی تنظیم بازار با لحاظ شرایط استانی، سهمیه‌ها را اعلام و اقدام های لازم را انجام خواهند داد.

این تصمیم با توجه به افزایش شدید قیمت مرغ زنده و به تبع آن مرغ گرم در استان‌های مختلف کشور و در ارتباط با حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اتخاذ شد. 

ستاد تنظیم بازار همچنین در چارچوب مدیریت موثر جوجه‌ریزی (ماهیانه ۱۲۰ میلیون قطعه) و تامین مکفی گوشت مرغ ایام پایانی سال، مقرر ساخت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اقدام های لازم را انجام دهد.

همچنین میزان نهاده‌های مورد نیاز برای دو دوره جوجه‌ریزی بررسی‌های لازم انجام و گزارش مربوطه به جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.

 روزهای اخیر در بازار سراسر کشور قیمت هرکیلو گرم مرغ به بیش از ۳۵ هزارتومان رسیده، درحالی که ایران سال‌های گذشته با تولید سالانه بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ نه تنها بازار داخلی خود را پوشش ‌داد، بلکه بخشی از مازاد تولید هم به کشورهای همسایه صادر شد.

براین اساس روزهای گذشته مقام های مسوول از افزایش عرضه روزانه مرغ منجمد در سراسر کشور به بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن برای تعدیل قیمت‌ها خبر دادند. 

علاوه براین روز گذشته معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور از چند روز گذشته روزانه نزدیک به ۳۰۰ تن مرغ گرم را با قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌کند که پایین‌تر از قیمت مصوب است.​

پربیننده ترین کاهش ۲۵هزار تومانی قیمت گوشت قرمز ماسک‌های چینی ۶۰۰تومانی گوشت هم ارزان شد روغن نباتی گران می‌شود؟ کاهش ۵۰درصدی فروش خشکبار و آجیل

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنظیم بازار کشاورزی گوشت وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ بازار گوشت مرغ منجمد ستاد تنظیم بازار سهام عدالت تنظیم بازار مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟