Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رجانبوز نوشت: ساعاتی قبل محسن فخری زاده از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است. او به همراه محافظ خود در ورودی شهر آبسرد مورد تهاجم انتحاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصابت شلیک مستقیم گلوله باعث آسیب شدید وی شده و محافظ او نیز زخمی شده است.

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اسناد رسانه بریتانیایی درباره محسن فخری زاده پدر برنامه‌ هسته‌ای ایران +تصاویر

کمالوندی: برای دانشمندان هسته‌ای حادثه‌ای پیش نیامده است سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای کشورمان حادثه‌ای پیش نیامده است. 
بهروز کمالوندی در گفتگو با ایسنا، تاکید کرد که کلیه دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سلامت کامل به سر می‌برند و برای هیچ کدام آن‌ها حادثه‌ای پیش نیامده و دانشمندان فعال در صنعت هسته‌ای کشور همگی در سلامت هستند. محسن فخری زاده کیست؟

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است. نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

  توضیح نتانیاهو درباره محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای
تصویر محسن فخری زاده دانشمند ایرانی ترور شده در گزارش ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ دیلی میل در مورد تسلیحات هسته‌ای ایران اولین تصویر از محل ترور شهید محسن فخری زاده

این عکس به عنوان محل محل ترور شهید محسن فخری زاده در رسانه ها منتشر شده است.

ویدئویی از محل ترور شهید محسن فخری زاده کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   به نقل از خبرگزاری فارس ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند. شاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

منابع امنیتی در گفتگو با خبرنگار فارس ترور فخری زاده را تایید کردند.   لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محسن فخری زاده حمله آمریکا به ایران انتخابات 1400 انتخابات آمریکا هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خواب پنبه‌دانه» تحلیلگر اسرائیلی و واکنش تند تهران

  مرد  خای کیدار، تحلیلگر صهیونیست و افسر سابق اطلاعات نظامی ارتش این رژیم در این مقاله خواستار تحریک اختلاف‌های قومیتی و تجزیه ایران به پنج تا شش کشور شده است. در حالی که برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در چند دهه گذشته برای تجزیه‌طلبی در ایران همواره با شکست مواجه شده، نگارنده در یادداشت خود تجزیه را بهترین راهکار برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران دانسته است. کیدار می‌نویسد: پرسش اینجاست که مردم ایران چگونه به بهترین نحو می‌توانند برنامه هسته‌ای این کشور را سرنگون کنند؟ پاسخ در براندازی از طریق اقلیت‌های قومی نهفته است.»تحلیلگر جروزالم‌پست مدعی شده چنانچه اقوام گوناگون در ایران برای سرنگونی حکومت ایران متحد شوند، جمهوری اسلامی ایران ساقط شده و «برنامه هسته‌ای ایران به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست». اونوشته است: «چنانچه جامعه بین‌المللی اهمیتی برای متوقف‌کردن سریع برنامه هسته‌ای ایران قائل است، بایستی تمامی اقدامات لازم را برای تقویت اقلیت‌های قومی ایران که خواستار جدایی از رژیم و ایجاد کشورهای قومی در ایران هستند، انجام دهد.» کیدار مدعی شده در صورت وقوع این اتفاق، تهدید حزب‌ا...، حماس و گروه‌های حامی ایران در عراق، سوریه و یمن به‌سرعت از بین خواهد رفت و احتمال آن‌که اسرائیل و خاورمیانه در صلح و امنیت زندگی کنند، افزایش خواهد یافت. تحلیلگر اسرائیلی مدعی شده بعد از فروپاشی ایران یکپارچه و شکل‌گیری پنج تا شش کشور بر مبنای گرایش‌های قومیتی، دنیا به مکانی امن‌تر و بهتر تبدیل خواهد شد.
   
آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهید برد 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیروز، ۲۶ اسفندماه به اظهارات گستاخانه مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مردخای کیدار، مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات ــ بگین در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به شش کشور تبدیل شود. کنعانی افزود: این صهیونیست مفلوک در فروردین‌ماه سال گذشته نیز ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشورهای همجوار گفته بود: «باید ایران را تکه‌تکه کنیم.» سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: این اظهارات به‌روشنی گویای سودای شوم دشمنان سفاک نسبت به ایران عزیز است. این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: هرچند این اولین‌بار نیست که دشمن صهیونیست، این‌گونه وقیحانه منویات درونی خود را عریان می‌سازد‌ و جدای از آن‌که جمهوری اسلامی ایران بالغ بر چهار دهه از این دست سخنان شنیده اما استوارتر از همیشه به حیات پرافتخار خود ادامه می‌دهد. وی تصریح کرد: اما لازم است بار دیگر به صهیونیست‌های رو‌به‌زوال یادآوری کرد. از جمع اقوام مختلفی که پیکره زیبای ایران اسلامی را تشکیل داده‌اند، حدود ۲۵۰ هزار نفر جان خود را در طول تقریبی ۴۵ سال گذشته تقدیم کردند تا این سرزمین، یکپارچه، قوی و مقتدر باقی بماند و وجبی از خاک آن کم نشود. کنعانی افزود: آنها که برای سربلندی ایران عزیز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند، مردان و زنانی بودند که از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و از بین اقوام گوناگون در زیر پرچم پرافتخار ایران گردهم آمده بودند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران چهار دهه متمادی شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند. وی گفت: آرزوی تجزیه ایران نیز مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته، با جنایتکارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه، قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم‌ناپذیر خود زبونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

شتر در خواب بیند پنبه‌دانه!
رهبر انقلاب ۲۱ شهریور همین امسال درباره تحرکات دشمن نکات مهمی را مطرح کرده و گفته بودند: معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود. از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسأله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند اما شتر در خواب بیند پنبه‌دانه!ایشان با اشاره صریح برخی آمریکایی‌ها به این‌که می‌خواهند در ایران وضعیتی مانند سوریه و یمن ایجاد کنند، افزودند: آنها بدون تردید نمی‌توانند چنین کاری کنند، مشروط بر این‌که ما مراقب و حواس‌جمع باشیم، راه را خطا و اشتباه نرویم، حق را با باطل اشتباه نگیریم، روش‌های دشمن را بشناسیم، در هیچ حرف و اقدام و حرکت به دشمن کمک نکنیم و دچار خواب و غفلت نشویم، چراکه در حالت خواب، حتی یک بچه می‌تواند به شما ضربه بزند، چه برسد به یک دشمن مسلح و آماده کار.

دیگر خبرها

  • در سایه پرچم سه رنگ، همراه اشک و لبخند
  • دانشمند مشهور سلول‌های بنیادین در ماه رمضان به دین اسلام مشرف شد
  • «خواب پنبه‌دانه» تحلیلگر اسرائیلی و واکنش تند تهران
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • عصبانیت رسانه صهیونیست از تلاش‌های ناکام تل‌آویو در آژانس علیه ایران
  • لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم)
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...