Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@21:44:44 GMT

کردستان سفید پوش

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۲۷۶۷

کردستان سفید پوش

سامانه بارشی از صبح پنجشنبه تمام نقاط کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده و علاوه بر ارتفاعات، شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره و بیجار را نیز بطور کامل سفیدپوش کرد.

سامانه بارشی در آسمان این استان به صورت باران آغاز شد اما بعد از ریزش‌های آن در مناطق شمالی تبدیل به برف شد و تداوم آن چهره این مناطق را سفید پوش مرد تا کردستان در آذر ماه چهره زمستانی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل هواشناسی کردستان از روز سه‌شنبه نسبت به ورود سامانه بارشی به داخل استان هشدار سطح زرد صادر کرد اما روز پنجشنبه بدلیل قطعی شدن پیش‌بینی‌ها، اخطارهای این اداره کل به صورت هشدار سطح نارنجی صادر شد.

دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در این ارتباط گفت: همزمان با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی این استان برای ارایه خدمات سریع از روز پنجشنبه به حالت آماده باش در آمده‌اند.

محمد فلاحی افزود: این آمادگی در شهرستان‌ها نسبت به نوع پیش‌بینی‌ها متفاوت بود بطوریکه در شمال استان بویژه دیواندره، سقز، بانه، بیجار با احتمال بارش سنگین برف و در سایر شهرستان‌ها بارش شدید باران و برف به صورت توامان بود.

وی افزود: مخاطره‌های پیش بینی‌ شده برای سامانه فعلی علاوه بر راه‌بندان زمستانی، بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی بود که تاکنون به جز مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های سقز، دیواندره و بانه و اختلال در تردد در برخی محورها مشکل دیگری پیش نیامده است.

فلاحی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان تا شب دوشنبه ادامه داشته و از آن پس با توجه بسته به شرایط موجود تمدید می‌شود.

بارش برف و باران تا سه روز آینده در کردستان ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران در نقاط مختلف این استان تا سه روز آینده ادامه داشته و در مناطق شمالی عمدتا به صورت برف خواهد بود.

علی پناهی با اشاره به اینکه بارش‌ها در این استان از دیروز آغاز شده است، اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه شامگاه گذشته و بامداد امروز بود اما در روز یکشنبه (پس فردا) در بیشتر نقاط استان بارش‌ها قابل ملاحظه است.
وی اضافه کرد: این وضعیت موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، بارش باران و برف و احتمال رعد و برق (در نیمه غربی استان) و در گردنه‌ها بارش برف و کولاک همراه خواهد شد.

پناهی افزود: همچنین امروز و فردا میزان بارش‌ها در شهرستان‌های شمالی و غربی استان (سقز، زرینه، بیجار، هزارکانیان، دیواندره، مریوان، سرو آباد و بانه) قابل ملاحظه بوده و پیش بینی می‌شود بارش‌ها در این مناطق بصورت برف و باران (عمدتا برف) باشد.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه عمده‌ی بارش‌ها در نیمه جنوبی و شرقی استان (شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار) روی خواهد داد و منجر به ایجاد آبگرفتگی معابر می‌شود.

پناهی با بیان اینکه بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه گل‌تپه با ۶۰ میلیمتر بود گفت: پس آن بیشترین آب حاصل از برف در سقز با ۵۷ میلیمتر، بانه و مریوان هر کدام ۴۸ میلیمتر به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: همچنین بیشترین ارتفاع ثبت شده برف در ایستگاه‌های هواشناسی سقز ۴۳ سانتی متر، گل‌تپه ۳۶ سانتی متر، زرینه ۱۰ سانتی‌متر، دیواندره هشت و هزار کامران ۶ سانتی متر بوده است.
پناهی با اشاره به اینکه هواشناسی میران ارتفاع برف را بر اساس آیتم‌های موجود در ایستگاه‌ها اعلام می‌کند، افزود: طبق اطلاعات رسیده در برخی مناطق برف گیر و مرتفع استان این ارتفاع حدود ۲ برابر رقم های اعلام شده، است.

محدویت تردد در ۲ محور اصلی

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه به علت شدت بارش برف از شامگاه پنجشنبه تصمیم بر اعمال محدودیت تردد در ۲ محور اصلی و بین شهری گرفته شد، افزود: این محورها شامل محور سنندج - دیواندره - سقز و سقز - بانه است که در آن از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ و تریلرهای کشنده به این محور ممانعت می‌شود.

سرهنگ عیسی گوهری یادآور شد: با توجه به وضعیت جوی احتمال می رود این محدودیت حداقل تا بامداد شنبه نیز ادامه داشته باشد و توصیه می کنیم مردم از سفرهای غیر ضروری تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

وی به بارش برف و لغزندگی سطح اغلب جاده‌ها و محورهای اصلی شمال استان اشاره کرد و گفت: با توجه به بارندگی و وجود مه در محورهای مواصلاتی، رانندگان رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط را مد نظر داشته و از انجام سفر غیر ضروری خودداری کنند.

رییس پلیس راه کردستان تاکید کرد: رعایت فاصله طولی، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و اطمینان از سالم بودن برف‌پاک‌کن و چراغ خودرو از مواردی است که رانندگان باید قبل از سفر به آنها توجه کنند.

۴۵۰ راهدار در محورهای مواصلاتی مستقر هستند

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۴۵۰ راهدار در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این استان مستقر شده‌ و در حال امدادرسانی به مردم هستند گفت: این تعداد نیرو در ۲۳ راهدارخانه ثابت و ۲۳ راهدارخانه سیار حضور دارند.

محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه بارش سنگین برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۶۰ روستا را مسدود کرده است گفت: راه این تعداد روستا در سه شهرستان‌ بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز بسته و موجب قطعی ارتباط آنها شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان سقز با ۱۲۰ آبادی و بعد در دیواندره و بانه هر کدام حدود ۲۰ روستا است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: شامگاه گذشته و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره عمده تمرکز راهداران استان به در این نقطه متمرکز بود.

مدرس گرجی یادآور شد: صبح امروز نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محل برای برف‌روبی مسیر اعزام شدند.

وی تاکید کرد: راهداران در شبانه روز گذشته علیرغم شدت بارش برف و کولاک مانع از انسداد مسیر سقز - دیواندره و بالعکس شدند.

مدرس گرجی گفت: امروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شده و هم اکنون با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هستند.

بیش از چهار هزار کیلومتر جاده برف روبی شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: شب گذشته در محورهای سقز - دیواندره، سقز - بوکان و سقز - بانه ۱۲۴ راهدار با ۶۸ دستگاه ماشین، چهار هزار ۸۵۶ کیلومتر باند برف روبی و در راه‌های روستایی نیز هفت راهدار با استفاده از ۶ دستگاه خودرو، ۲۲۰ کیلومتر برف روبی انجام دادند.
دانش زندی افزود: رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شب گذشته بیش از ۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند و ۴۰ نفر نیز در راهدار خانه‌ها اسکان یافتند، گفت: سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ برای اعلام وضعیت راه‌های ارتباطی در خدمت مردم است.

وی اضافه کرد: محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون با اختلال تردد مواجه اند شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه است.
وی اظهار داشت: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش پراکنده باران وجود داد.

۱۶۸ خودروی گرفتار برف جاده‌های کردستان رهاسازی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز گفت: با کمک امدادگران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت، ۱۶۸ خودروی گرفتار در برف محورهای مواصلاتی استان شب گذشته رهاسازی شدند.

پیام جلالی با بیان اینکه هشت خودروی کمک دار و آمبولانس این جمعیت شب گذشته امدادرسانی کردند، افزود: ۱۶۸ دستگاه خودرو سبک، سنگین و اتوبوس که گرفتار برف و کولاک بودند، رها شدند.

وی از امدادرسانی به ۷۲۲ نفر در شامگاه گذشته نیز خبر داد و اضافه کرد: ۶ نفر گرفتار در برف نیز در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای استان اسکان داده شدند ضمن اینکه توزیع بیسکویت، آب معدنی، خرما و پتو نیز از جمله اقدامات این جمعیت در خدمت رسانی به در راه‌ماندگان بود./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نقل جاده ای کردستان بارش سنگین برف برف و کولاک شهرستان ها بارش ها بارش برف یادآور شد سانتی متر شب گذشته برف روبی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عشق به معلم در کلاس حاضر می‌شوند و حتی یک ضرب‌المثل قدیمی در این راستا می‌گوید که «درس معلم گر بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد، طفل گریز پای را». این ضرب‌المثل نشان می‌دهد که مهم‌ترین ابزار یک معلم می‌تواند محبت باشد.

به بهانه روز معلم با یکی از معلمان مریم بیات از شهرستان ملایر در یک مدرسه دورافتاده مصاحبه و گفت‌وگویی داشتیم.

مشروح گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به شرح زیر است؛

آنا: شرح حال خودتان را به مناسب هفته مقام معلم بفرمایید و اینکه چه شد که به شغل معلمی علاقه‌مند شدید؟

بیات: از دانشگاه که فارغ‌التحصیل شدم مشوش بودم و هرجایی و لابلای سطر‌های هرکتابی دنبال خودم می‌گشتم، حتی محیط غنی و آدم‌های جورواجور دانشگاه نتوانستند کمکم کنند بفهمم جای درست کجاست.

چند شغل مختلف را امتحان کردم؛ من جمله فروش بسته‌های آموزشی و حتی نسخه پیچی در یک داروخانه شلوغ مرکز شهر، ولی باز هم چیزی کم بود. مطمئن بودم اینجا جای من نیست. بعد روانشناسی را انتخاب کردم و مدرک آن را نیز گرفتم ولی این هم کم بود.

با تشویق پدر و خواهرم که هر دو فرهنگی هستند در دومین آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم و وارد دنیایی شدم که هر ثانیه‌ش برام ناشناخته بود. آنجا فهمیدم که به مکان درست و خود درست نزدیک می‌شوم. از بچه‌ها حس خوبی می‌گرفتم و همین انرژی من را واداشت تا ادامه دهم.

هر روز همه‌ فکرهایم را پشت در کلاس می‌گذاشتم و با هر سلامی که می‌شنیدم به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شدم. هر روز با هرلبخندی شارژ و با گرفتن دستان کوچکشون همراه می‌شدم. نوشتن هر کلمه‌ای من را به وجد می‌آورد و وقتی آن‌ها حرف‌هایم را می‌فهمیدند در چشمانشان نور را جستجو می‌کردم هر روز می‌جنگیدم تا از غفلت دورشان کنم، تا به آن‌ها بفهمانم دنیا خیلی بزرگ و خدا خیلی مهربان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

به خودم آمدم و دیدم یک‌سال گذشته است و توانستم در اولین سال تدریسم ۲۷ دانش‌آموز کلاس اولی را آموزش بدهم، کاری که هنوز هم خیلی از همکاران با تجربه‌ام جرئت انجامش را ندارند. دیدم آنقدر از این وروجک‌ها درس‌ها گرفتم که دیگر آن آدم سابق نیستم. ظاهراً فقط من به دانش‌آموزانم درس می‌دادم؛ ولی در حقیقت در مسیری باهم پیش می‌رفتیم که هر ثانیه‌اش به یاد موندنی بود.

روز‌هایی که می‌بایست با مشکلات خانوادگی‌شان کنار بیایم، که قبول کنم همه چیز در خانه‌هایشان روی روال نیست، که گاهی مادر تنهایشان گذاشته و گاهی پدر به دام اعتیاد افتاده، باید غصه‌ کفش‌های پاره‌شان را می‌خوردم و گاهی باید از پریده بودن رنگشان گرسنگی‌شان را می‌فهمیدم، گاهی به‌جای مادر باید دست محبت به سرشان می‌کشیدم تا حداقل یک ساعت در کنار من فراموش کنند که فرزند طلاق هستند، یا حتی برای یکی از آن‌ها بند کفش می‌بستم. روز‌هایی که باید همه این مشکلات را گوشه‌ ذهنم انباشته می‌کردم و با هر روشی که از دستم برمی‌آید به آن‌ها بابا و آزاده را یاد می‌دادم، جایی که از کمترین وسایل کمک آموزشی خبری نبود.

روز‌هایی که بیشتر از اینکه به دانش‌آموزانم کمک کند، به من کمک کردند تا رسالتم را در زندگی یعنی ایستادن وسط نادانی‌ها و جنگیدن علیه تاریکی پیدا کنم. سخت بود، سخت‌تر از هر تغییر دیگری، اما نتیجه دلگرمم می‌کرد: روی کاغذ کوچکی نوشته بود خانم عزیزم دوستت دارم.

آنا: یک تعریف از تدریس اثزبخش و اثرگذار بفرمایید؟ شرایط و ویژگی های یک تدریس اثربخش به چه صورتی است و بفرمایید که شما در این خصوص برای ترغیب دانش آموزان به درس از چه روش‌ها و راهکارهایی استفاده می‌کنید؟

ضرورت برنامه‌ریزی یک طرح درس حداقل دو روز پیش از تدریس لازم

بیات: به نظر بنده تدریس اثربخش تدریسی است که با توجه به استعدادها، ظرفیت‌ها و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود و چند روز پیش از تدریس باید شرایط آموزش آن مفهوم در دانش‌آموزان از نظر روحی و ایجاد انتظار رویارویی با یک درس جدید و هم از نظر تامین پیش‌ نیاز‌های لازم ایجاد شود. به‌طور مثال اولین کلمه‌ای که دانش‌آموز فرا می‌گیرد «آب» است، پیش از آن حدود یک هفته با داستان، کاردستی، نقاشی‌های جذاب و ایفای نقش در کلاس زمینه‌ آموزش آن رو فراهم می‌کنیم، بعضی دانش‌آموزان لمسی هستند و با کاردستی درست کردن بهتر ارتباط برقرار می‌کنند، بعضی از آنها سمعی هستند و داستان گویی برای آنها مفید است، بعضی از آنها هم بصری هستند و با نقاشی‌های ساده جذب می‌شوند. به همین منظور برنامه‌ریزی یک طرح درس حداقل دو روز پیش از تدریس لازم به نظر می‌رسد.

باید ذهن دانش‌آموزان برای دریافت مفهوم آماده و ورزیده باشد

به مرور که تجربه کسب می‌کنیم و با گذشت یک یا دوماه از سال تحصیلی، حیات کلاس را خوب درک کرده و با توجه به حالات مختلف بچه‌ها می‌توان موضوعات مختلفی را برای تدریس انتخاب کرد. بهترین زمان برای تدریس هر مفهوم زمانی‌ست که ذهن دانش‌آموزان برای دریافت آن مفهوم آماده و ورزیده باشد.

آنا: همانطور که به تاثیرگذاری نقش معلم بر تربیت دانش‌آموزان آگاه هستید، بفرمایید راهکاری کاربردی برای یک تدریس اثربخش چیست؟

بهترین راه همراه شدن با دانش‌آموز و روحیات است

بیات: به منظور ترغیب دانش‌آموزان برای تدریس، بهترین راه همراه شدن با دانش‌آموز و روحیات وی است. اگر دانش‌آموز برای لحظه‌ای این احساس را داشته باشد که معلم و اهدافش از او جداست، ممکن نیست بتوان کلاس را حتی مدیریت کرد، چه برسد به آن که امور آموزشی و تربیتی محقق شود. همراه شدن با دانش‌آموزان از طریق مشارکت در تمرین‌ها و بازی‌هایشان و مشارکت دادن آنها در امور مدیریت کلاس میسر است. به‌عنوان مثال می‌توان افرادی را بنا به شناخت توانایی‌هایشان مسئول انضباط کلاس، مسئول بررسی تکالیف دانش‌آموزان یا مسئول مراقبت از اموال کلاس قرار داد. این امر علاوه به القای حس مفید و با ارزش بودن و افزایش اعتماد به نفس می‌تواند آنها را به انجام امور درسی علاقمند کند.

دانش‌آموزان انعطاف آموزگار را درک می‌کنند و خود را با آن هماهنگ می‌کنند. به‌طور مثال اگر روزی از کوتاهی آن‌ها در انجام تکالیف چشم‌پوشی کنید مانند یک دوست اشتباهات شما را در خلوت به شخص شما گوشزد خواهد کرد.

در منطقه‌ای که بنده تدریس می‌کنم بخصوص در دوره اول (پایه‌های اول دوم و سوم) به شوق آوردن دانش‌آموزان با هدیه‌هایی به کوچکیِ یک مداد مشکی خیلی رایج است. متاسفانه با دانش‌آموزانی روبرو هستیم که بعضا ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهایشان طرد شده و کلاس و مدرسه را راهی برای ثابت کردن خودشان می‌دانند. دانش‌آموزانی که اگر پدرانشان در دام اعتیاد نباشند قطعاً صدها کیلومتر آنطرف‌تر در دورترین شهرها مشغول به کار هستند.

در این سال‌ها آموخته‌ام با هموار کردن اولین نیازهای کودکانم امنیت، دوست داشته شدن و مفید بودن است. به سادگی می‌توانم آن‌ها را در هر امری با خود همراه کنم. کودکان در سنین دبستان بیشترین تاثیر را از آموزگار خود می‌گیرند و با او همذات پنداری عمیقی دارند.

آنا:  توصیه و رهنمودی اگر به معلمان برای تدریس اثربخش دارید، بفرمایید؟

بیات: برای اینکه جایی در دل دانش‌آموزانتان باز کنید و از آن راه هرطور لازم می‌دانید خمیر وجودشان را شکل دهید کافی‌ست مانند آنها باشید. با خصوصیات‌شان همراه شوید، درکشان کنید و برای ضعفهایشان تدبیری بیاندیشید. کافی‌ست کلاس را از روند قابل انتظار آنها خارج کنید.

برای اینکه جایی در دل دانش‌آموزانتان باز کنید و از آن راه هرطور لازم می‌دانید خمیر وجودشان را شکل دهید کافی‌ست مانند آنها باشید

امسال با توجه به اینکه در پایه اول خدمت می‌کنم تصمیم گرفتم هر روز با روحیات کلاسم پیش بروم. اولین لحظات دیدارمان را به احوالپرسی می‌گذارنیم. سپس کمی با هم حرکات نرمشی انجام می‌دهیم، فعالیتی که هم مشکل خواب‌آلودگی آنها را حل می‌کند و هم برای شروع درس نشاط کافی به آنها تزریق می‌کند. سپس به کمک چند دانش‌آموز که مسئول هستند تکالیف روز قبل را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز یکی از دانش‌آموزان بخشی از آن را روی تابلو نوشته و توضیح می‌دهد، این کار آنها را در مدیریت کلاس مشارکت می‌دهد و وقتی خودشان را بخشی از کلاس بدانند برای بهتر شدن آن قلباً تلاش خواهند کرد.

پس از آن (حدوداً ۱۰ دقیقه‌ی آخر زنگ اول) همه با یکدیگر لقمه‌های سالمی که از منزل همراه داریم را میل می‌کنیم. این کار برای دانش‌آموزانی که اول صبح میلی به خوردن صبحانه ندارند خیلی مفید است؛ مغزشان مواد مغزی لازم را دریافت می‌کند، صبحانه خوردن را تمرین می‌کنند و برای ورود به آموزش آماده می‌شوند. از طرفی با انتخاب لقمه‌های سالم برای صبحانه، آنها شانس بیشتری برای داشتن یک تغذیه سالم در آینده خواهند داشت.

باید توجه داشت که دانش‌آموزان در دوره اول ابتدایی در هر بار بیش از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نمی‌توانند بر موضوعی تمرکز کنند. لذا با مدیریت زمان و با تلطیف تدریس توسط شعر و بازی و ایفای نقش می‌توان تا حد زیادی این توجه را افزایش داد و عمق بخشید.

آنا: نکته پایانی و تکمیلی؟

از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم

بیات: در پایان از همه همکارانم در جای‌جای این میهن سرافراز تمنا می‌کنم از تاثیرشان بر لوح سفید کودکان‌ غافل نباشند. کودکان هر خصلت خوب و بدمان را فرامی‌گیرند، با هر فریادمان از ما دور می‌شوند و با هرلبخندی خود را در آغوش خدا حس می‌کنند. خود را تربیت کنیم و مراقب رفتار خود باشیم و خواهیم دید که آنها به بهترین شکل خود رفتار خواهند کرد.

آموزگاری که با فراغ بال در کلاس حاضر می‌شود حتما تاثیرگذارتر از آموزگاری‌ست که برای تامین معیشت خانواده‌ش مجبور است دو شیفت کار کند

اگر امکان تدریس در مناطق محروم را دارید از آن چشم‌پوشی نکنید. در بعضی نقاط کشورم دانش‌آموزان مستعد و خلاقی منتظر حضور شما در کلاس هستند که از ساده‌ترین امکانات و حقشان در خانه و جامعه محرومند، که منتظر رسیدن یک پیامبر مهربانی برای قلب کوچکشان هستند. دانش‌آموزانی که شاید سالی یکبار به زحمت بتوانند کفش یا لباسی نو بر تن کنند، ولی هنگام تدریس یک گام از شما جلوترند و با جملاتی که ادا می‌کنند شما را شگفت زده می‌کنند. فرزندانی که اگر می‌شد برای هرکدامشان مادر و پدر شویم چه آینده‌های درخشانی که رقم نمی‌زدند!

از مسئولان کشورم به‌خصوص وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم دانش‌آموزان کشورم را بخصوص در مناطق محروم حمایت کنند. حتماً با کمترین هزینه‌ها ولی به شکل اصولی می‌توان بسیاری از آنها را از ورطه‌ اعتیاد و بزه دور کرد و به عنوان آخرین خواسته تقاضا دارم به معیشت جامعه‌ معلمان توجه دوباره شود. آموزگاری که با فراغ بال در کلاس حاضر می‌شود حتما تاثیرگذارتر از آموزگاری‌ست که برای تامین معیشت خانواده‌ش مجبور است دو شیفت کار کند. نمی‌توان از تاثیر روحیات و خلقیات آموزگار بر کلاس درسش غافل شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی کاخ سفید : به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم
  • مدیر عامل کافه بازار: بازار طی ۲ ماه ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است
  • یخبندان بهاری در کردستان!
  • تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید