Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نقش راه آهن خواف-هرات در تقویت جایگاه ایران در ترانزیت منطقه ای، گفت: این راه آهن توسعه دهنده و تسهیلگر ترانزیت افغانستان از طریق ایران با سایر کشورهاست.

«حمید عزت آبادی پور» روز پنجشنبه در خصوص وضع ترانزیت در مرزهای مشترک ایران و افغانستان به خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: ما با افغانستان سه مرز مشترک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بار از مرز دوغارون ترانزیت می شود و شاید بتوان گفت ۲۵ تا ۳۰ درصد ترانزیت هم از مرز میلک است.
وی ادامه داد: میلک شرایط و مسائل امنیتی خاص خودش را دارد. از این مرز بیشتر کامیون های افغانی تردد می کنند اما در دوغارون کامیون های ایرانی و افغانی تردد می کنند. آمارها نشان می دهد که روزانه تا ۲ هزار کامیون در مرز دوغارون در انتظار انجام مراحل قانونی، گمرکی و عبور می مانند و این یک فاجعه است. ما همواره می گوییم تحریم ها مقصر است، اما باید بپذیریم تحریم ها به اندازه ناکارآمدی تصمیماتمان در ایجاد وضع فعلی در کشور تاثیرگذار نیست.
عزت آبادی پور با بیان اینکه در این اوضاع اسفناک، یک روزنه امیدی ایجاد شده و آن ساخت مسیر ریلی هرات است، افزود: این پروژه خیلی طول کشید تا به اینجا برسد اما باز جای امیدواری دارد چراکه وقتی بار روی واگن قرار می گیرد و در مسیر ریلی حمل می شود، مسائل و موانع کاهش زیادی می یابد. در واقع آن موانع و چوب هایی که نهادها و سازمان ها می تواند لای چرخ کامیون بگذارند، نمی توانند به آسانی لای چرخ واگن بگذارند.

برچسب ها: ترانزیت ، حمل و نقل ، راه آهن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Kq6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترانزیت حمل و نقل راه آهن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل

یک هیئت بلندپایه ترکمنستان برای گفتگو درباره توسعه تجارت و ترانزیت با افغانستان به کابل سفر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت بلندپایه جمهوری ترکمنستان به هدف ادامه گفتگوها با مقامات حکومت طالبان به‌منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور وارد کابل شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه‌ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در روزهای آینده برگزار گردد.

پس از رسیدن هیئت ترکمنستان، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نشست بین‌الوزارتی را پیرامون دستورکار نشست سه‌جانبه با ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد.

این نشست با حضور نمایندگان وزارت‌های امورخارجه، معادن، کشاورزی، آبیاری و دامپروری، مخابرات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی افغانستان و اداره خط آهن افغانستان برگزار شد.

دیپلماسی تجاری محور سفر هیئت حکومت طالبان به ترکمنستانترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شودترکمنستان: افغانستان بر اساس حقوق بین‌الملل از منابع آبی استفاده کند

عزیزی در این نشست با تأکید به آماده‌سازی فهرست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، افزایش دادوستد میان کشورها، از نمایندگان ادارات خواست موضوعات مورد بحث ادره خود و دستورکار تهیه شده این وزارت را با مقامات مربوطه در میان بگذارند.

کارشناسان افغان پیش از این با اشاره به دیدارهای هیئت حکومت طالبان با مقامات عالی ترکمنستان تاکید کرده بودند در صورت عملی شدن پروژه‌های بزرگ از جمله «تاپی»، واردات برق و همکاری ریلی، ترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار