Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:42:39 GMT

هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در تبریز احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۳۹۸۵

هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در تبریز احیا می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تبریز از توسعه رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در این کلانشهر خبر داد و گفت: وظیفه داریم هنر "مرشدی" و کشتی پهلوانی را احیاء کرده و در کنار ورزش، سیره معنوی پهلوانان را در جامعه ترویج دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی هیئت کشتی پهلوانی آذربایجان شرقی، حسین افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه باستانی کاری تنها یک ورزش نیست بلکه مدرسه مردمداری و ایمان است، اظهار داشت: یک باستانی کار چشم و قلب و جسم و روحش را صیقل می‌دهد و با همه وجودش منش انسانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پهلوانی متعلق به ایران و ایرانی‌هاست و بنابراین باید در حفظ و احیای آن کوشا باشیم، افزود: فرهنگ پهلوانی باید به عنوان یک فرهنگ متعالی و ارزشمند زنده بماند و در این راستا برای فراهم آوری بسترهای مناسب جهت رونق این رشته ملی در اماکن عمومی و فضاهای ورزشی دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تبریز ادامه داد: منش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از خصلت‌های فرهنگی و اخلاقی ایرانی است که علاوه بر محوریت سلامت، نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه تعاون و همگرایی، مدرسه‌ای از پرورش خصلت‌های مثبت اخلاقی و تربیت انسان وارسته و غیور را در خود دارد.

افتخاری در خصوص برنامه‌های خود در مسئولیت ریاست جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز، نیز بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ورزش زورخانه‌ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در سطوح مختلف مربیگری و داوری با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، تهیه بانک جامع اطلاعات ورزش زورخانه‌ای در جهت توجه به ورزش زورخانه‌ای و شناسایی ورزشکاران، مربیان و داوران و پیشکسوتان، برگزاری همایش بزرگ ورزش زورخانه‌ای به صورت متمرکز با حضور باستانی کاران بعد از دوران کرونا، ارتباط با رسانه‌ها و معرفی بیشتر این ورزش از اهم برنامه‌هاست.

آغاز پروژه بین‌‎المللی زورخانه‌ای در بیرجند/ هرماه دو افتتاح ورزشی در استان انجام می شودچهارمحال و بختیاری| ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در بین جوانان مهجور مانده استزورخانه بین‌المللی همدان پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد

وی تاکید کرد: به دنبال توسعه رشته پهلوانی و زورخانه‌ای هستیم و در این راستا بعد از دوران کرونا کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم برگزار و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی برای بسط و گسترش این ورزش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز در خاتمه گفت: از دیرباز باستانی کاران با اقتدا به مولایمان امام علی (ع) پای در گود زورخانه می‌گذاشتند و در کنار موفقیت در میدان ورزش حلقه سلامت اجتماعی و محمل تفکر و مودت نیز با راهبری زورخانه‌ها در هر محله برپا بود، ما نیز وظیفه داریم که این فرهنگ را احیاء کرده و در کنار ورزش، سیره معنوی آن بزرگواران را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش تسنیم، مراسم معارفه و اعطا رسمی حکم رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و حسین افتخاری به عنوان رئیس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز منصوب و به صورت رسمی شروع به کار کرد.

انتهای پیام/111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، درباره این مراسم اظهار کرد: اینکه امروز چنین مراسمی برگزار می‌شود برای ورزشکاران اتفاق بزرگی است و جوایز خودشان را می‌گیرند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه چراغ مجلس امروز فدراسیون کشتی است و درخواست شما از رئیس جمهور چیست، عنوان کرد: ۲ بخش است؛ یک بخش دیدگاه رئیس جمهور است و یک بخش دیگر بدنه دولت و سیاسیون است. آقای رئیس جمهور به خاطر گرفتاری‌هایی که دارد به اندازه خودش به ورزش نگاه دارد، اما کافی نیست.

دبیر ادامه داد: متاسفانه ورزش در دیدگاه سیاسیون ما جای خود را پیدا نکرده و از قدیم به آن ابزاری نگاه می‌شد. به شما قول می‌دهم اگر به ورزش نگاه درستی شود، اثرات پربرکتی در جامعه خواهد داشت. آقای رئیسی همیشه به ما محبت داشته، اما در کل مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند. جایگاه ورزش را باید ببینند چقدر اثرگذار است. رئیس فدراسیون کشتی در مورد تصمیم فدراسیون در رقابت یزدانی و قاسم‌پور و وضعیت کلی تیم برای المپیک، گفت: ما اگر بتوانیم یک طلا بگیریم، کلاه‌مان را روی هوا می‌اندازیم و هنر کرده‌ایم. کار در المپیک سخت است. در مورد یزدانی هم به موقع صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد