Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر علیرغم تحریم‌های آمریکا، مستقیم به چین می‌روند. شرکت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در دریا به چین می‌فروخت. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اطلاعات کشتیرانی و مدارک مربوط به شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد صادرات نفت خام این کشور به چین علیرغم تحریم‌های آمریکا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 شرکت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در دریا به چین می‌فروخت. ولی طبق گزارش‌های رسیده، نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر مستقیم به چین می‌روند.

 شرکت تانکرترکرز که حرکت نفتکش‌ها را در آب‌های بین‌المللی ردیابی می‌کند در ماه اوت سال جاری میلادی اولین نفتکش به سمت چین را شناسایی کرد. در حال حاضر حداقل یک نفتکش در یکی از بنادر چین در حال تخلیه بار خود است و دو نفتکش متعلق به پتروچاینا هم در اوایل همین ماه نفت خام ونزوئلا را بارگیری کردند.

چین علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران با هدف کاهش درآمدهای نفتی آنها،  بزرگترین خریدار نفت خام این دو کشور است. تولید و صادرات نفت ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های آمریکا به شدت آسیب دیده است. متوسط صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته برابر با 350 هزار بشکه در روز بود.

واردات نفت چین رو به کاهش استکاهش واردات نفت چین با پر شدن مخازن ذخیره سازی

البته این رقم به خاطر انتقال کشتی به کشتی نفت در دریا، دقیقاً صادرات نفت ونزوئلا را نشان نمی‌دهد. آخرین اطلاعات تانکر ترکرز نشان می‌دهد ونزوئلا بیشتر از ارقام رسمی صادرات نفت دارد.

 ونزوئلا و چین علاوه بر انتقال کشتی به کشتی، تاکتیک دیگری هم برای صادرات نفت خود به دور از تحریم‌های آمریکا دارند و آن هم خاموش کردن فرستنده نفتکش‌ها در ابتدای سفر و روشن کردن آنها در نزدیکی مقصد است.

 شرکت‌های بزرگ نفت چین، سی‌ان‌پی‌سی و پتروچاینا سال گذشته خرید مستقیم نفت از ونزوئلا را به خاطر افزایش تحریم‌های آمریکا علیه این کشور متوقف کردند.

انتهای پیام/90

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال کشتی به کشتی تحریم های آمریکا نفت ونزوئلا صادرات نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است