Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:30:21 GMT

نقش بسیج در تمام عرصه ها انکارناپذیر است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۴۱۹

نقش بسیج در تمام عرصه ها انکارناپذیر است

عباس عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیج در پیروزی جنگ تحمیلی نقش اساسی داشت.

وی اظهار داشت: بسیج در عملیات های مختلف از جمله بیت المقدس و فتح المبین که به منظور آزادی خرمشهر اتفاق افتاد خوش درخشید.

وی ادامه داد: بسیج بعد از پیروزی انقلاباسلامی چون ارتش سازماندهی نشده بود به کمک این ارتش و سپاه آمد و سپس مستقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری بیان کرد: نیروهای بسیج دوران دفاع مقدس از سنین نوجوانی تا سنین ۷۰ سالگی در جنگ حضور داشتند و به ما دلگرمی می دادند، و همه با هم برای پیروزی در این جنگ متحد شده بودند.

وی به یکی از خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: قبل از عملیات والفجر هشت، شهید حاج احمد امینی که آن زمان فرمانده گروهان ۴۱۰ غواص بود به بنده به عنوان معاونش گفت، افرادی را که  سن بالا یا کم دارند از بقیه جدا کنید و به گردان های ۴۱۲ و ۴۱۸ بفرستید چون این رزمنده ها شاید در آب توان حرکت را نداشته باشند. 

عسکری اظهار داشت: قباد شمس الدینی  یکی از افراد بود که بیش از ۶۰ سال سن داشت او بعد از شنیدن این خبر شروع به گریه و التماس کرد و گفت من را از گردان غواصان جدا نکنید.

وی ادامه داد: با صحبت هایی که شهید امینی با این شخص کرد وی متقاعد شد که به گردان ۴۱۲ برود.

وی گفت: پس از انجام عملیات والفجر هشت که از آب رد شدیم، هوا کمی روشن شده بود که شروع به پاکسازی کردیم ناگهان متوجه پیکر قباد شمس الدینی شدیم که بر روی لیدرها افتاده و به شهادت رسیده بود.

تا زمانی بسیج وارد عرصه نشود مشکلات حل نمی شوند

معاون فرمانده گروهان لشکر ۴۱۰ غواص دوران دفاع مقدس  با اشاره به اینکه بسیج در همه بحران ها در کشور حضور چشمگیر و نقش اساسی داشته و دارد فزود: در هر جا از مملکت مشکلی پیش بیاید تا بسیج وارد نشود مشکل حل نمی شود.

وی تصریح کرد: بسیج به کمک نهادهای مردمی رفته و به آن ها در مسائل مختلف اعم از سازندگی، سیل، زلزله، محرومیت زدایی و غیره کمک می کند و در حال حاضر هم که بحران کرونا بر کشورها و ایران غلبه کرده بسیج از هیچ کمکی دریغ نکرده و با تمام قوا سعی در کنترل شیوع این ویروس دارد.

وی تصریح کرد: در هفته بسیج سال های قبل مقام معظم رهبری که در رزمایش های صد هزار نفری بسیج سخنرانی می کردند و به آن ها روحیه می دادند که نشان از این دارد بسیج قدرت دارد و دشمن نیز روی این قدرت بسیج ایران حساب می کند و جرأت کوچکترین تعرضی را ندارد.

فعالیت بیشتر بسیج در فرهنگ سازی فضای مجازی نیاز است

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن تمام تمرکز خود را بر روی نسل جوان مسلمان گذاشته و تا نابودی اسلام را از این سن به سرانجام برساند در حالی که تا زمانی که ما رهبری و ولایت فقیه و نیروهای بسیجی را داریم دشمن هرگز نمی تواند در این طرح وبرنامه خود موفق شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار فرهنگی نیاز است، جوانان گرفتار فضای مجازی هستند کارهای فرهنگی بسیج در این عرصه می تواند جوانان را از چنگال خبیث و جنگ نرم دشمن نجات دهد.

عسکری اظهار داشت:  بسیج به دهه پنجم فعالیت خود وارد شده و علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی و جلوگیری از افتادن جوانان در دام دشمن، در فضای مجازی اقدام به جذب جوانان و آموزش آن ها در حوزه نظامی کند و نیروهای خود را آماده و سازماندهی کند تا زمان خطرات احتمالی دشمن از نظر نیرو کم نداشته باشیم.

وی افزود: گردان های امام علی (ع) و امام حسین(ع) را داریم  و در این گردان ها بچه های بسیجی رفسنجان با وجود بحران کرونا در برنامه های میدان تیر شرکت می کنند و قوای جسمانی خود و نیروی هدف گیری را تقویت می کنند، تیپ سردار حاج قاسم سلیمانی هم در این شهرستان راه اندازی شده است  که حضور بسیجیان در این گردان ها و تیپ یک حامی و پشتیبانی برای سپاه و ملّت خواهند بود.

وحدت بسیجیان و پیروی آن ها از ولایت فقیه موفقیت همیشگی را به همراه دارد

عسکری با اشاره به اینکه بسیج از منظر امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی یک تفکر و سلوک انقلابی است بیان کرد: اگر بسیج پیرو رهبری باشد و سخنان ولی فقیه را سرمشق قرار دهد در همه زمینه ها موفق  هستیم؛ در دوران دفاع مقدس و هم بعد ازاین دوران تجربه شده است که وقتی حضرت خامنه ای رهبری انقلاب را بر عهده گرفتند همیشه  تا زمانی که بسیج صحبت های ایشان را گوش فرا می دادند و  عمل می کردند موفق بودند،  یادم است در یکی از عملیات ها اواخر جنگ .و زمانی که جنگ پایان یافته بود، بچه ها و رزمندگانی که در گردان های مختلف در شهر ها بودند سرگرم انتخابات شدند و  همان موقع بود که عراق شهرهای فاو، شلمچه و اکثر شهرهایی را که در طول دوران دفاع مقدس  از عراق پس  گرفته بودیم عراقی ها از این موقعیت سوء استفاده کردند  و دوباره یک سری مناطق را از ایران تصاحب کردند که با زحمت فراوان  دوباره  از آن ها بازپس گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود که اگر بسیجیان  وحدت داشته و پیرو رهبری باشند همیشه و در همه زمینه ها موفق خواهند بود.

مدیریت خوب بسیج و سپاه در دوران کرونا، ضربه های مهلک را کاهش داد

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش پررنگ بسیج در بحران کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری اظهار کرد: همه دنیا گرفتار این ویروس هستند حتی آمریکا و کشورهای اروپایی که ادعا دارند در بحث های بهداشت و درمان  و هم کمک به مردم  مانده اند انصافاً در ایران بسیج هم در بحث غربالگری و بیماریابی کمک دانشگاه علوم پزشکی است، هم در حوزه تولید ماسک و توزیع بسته های معیشتی به کمک مردم آمده است هم اینکه برای جلوگیری از تردد بیش از حد خوروها و سفرهای غیر ضروری به کمک نیروی انتظامی در ورودی و خروجی شهرها آمده و مستقر شده هم اینکه به کمک اصناف آمده است تا با انجام نظارت ها و بازدیدها پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود تا مردم از این بحران به خوبی عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا ۵۰۰ خانواری که شامل نیروهای بازنشسته رسمی سپاه، بسیجیان، جانبازان و سربازانی که حتی کمتر از یک ماه  در جنگ حضور داشتند را تحت حمایت داریم بسته های کمک معیشتی و اقلام بهداشتی به آن ها ارائه کردیم.

مسئول کانون وابستگان سپاه رفسنجان افزود: اگر بسیج و سپاه کمک نمی کردند کرونا بیش از این می توانست به مردم ضربه بزند با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد هم بسیج هم سپاه و هم رهبری تا جایی که توانسته اند در بحث کمک به آسیب پذیران از ناحیه کرونا از هیچ خدمتی دریغ نکردند.

وی تصریح کرد:   طی ۳ مرحله  در این بحران، ۱۵۰ بسته معیشتی و بیش از ۶۰ بسته بهداشتی کمک کردیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان بسیج سازندگی رفسنجان سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان بسیج سازندگی رفسنجان سازمان بسیج مستضعفان خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان بسیج سازندگی رفسنجان سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور دوران دفاع مقدس بحران کرونا فضای مجازی گردان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری ) از شهدای ۸ سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام شامگاه جمعه و صبح امروز مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برپا شده است.

در این روز مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با نصب پرچم عزا و برگزاری مراسم‌ سوگواری ارادت خود را به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام ابراز می‌کنند.

در مراسم سوگواری که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام ویژگی‌های این امام بزرگوار را برشمرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف در بخش‌های مختلف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرهنگ ناب محمدی (ص) و شیعه را در جامعه ترویج داد گفت: تعلیم و ترویج مکتب اهل بیت علیه‌السلام از مأموریت‌های مهم مسلمانان و مؤمنان است.

وی مکتب امام صادق علیه‌السلام را ترویج دهنده ارزش‌های انسانی و اسلامی دانست و بیان کرد: غیرت دینی یکی از ویژگی‌های مهم شیعیان پیرو مکتب امام صادق علیه‌السلام است.

تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری

همچنین همزمان با مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری از میدان قدس تا حوزه علمیه بوشهر تشییع شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این رزمنده دفاع مقدس در اسفند ماه سال 1363 در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده است اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید به‌عنوان رزمنده گمنام که در سال 1388 تفحص شد در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

نعمت اله غلامپور با بیان اینکه این شهید والامقام در آذر ماه سال 1400 تعیین هویت شد گفت: پیکر این شهید که همجوار مزار شهید محسن حُجَجی در نجف آباد دفن شده بود پس از تصمیم‌گیری خانواده شهید پیکر مطهر آن برای دفن در گناوه به استان بوشهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید والامقام مرتضی غلامی دشتی نظری امروز بر روی دستان مردم قدرشناس بوشهر تشییع شد گفت بعد از ظهر امروز پیکر مطهر این شهید بر روی دستان مردم گناوه تشییع و بعد از آن در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر