Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ با روند صعودی قیمت مسکن در تهران، واحدهایی که خانوارها توان خرید آن را داشتند، کوچک و کوچک‌تر شد و بسیاری از افراد نیز دیگر نتوانستند خانه‌ای خریداری کنند. معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد، واحدهای متراژ بالایی که در تهران معامله شده ، اغلب در قیمت‌های بالایی نیز به فروش رفته است و قیمت بسیاری از این واحدها حتی از میانگین قیمت مسکن در آن منطقه هم بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از واحدهای متراژ بالای یک ماه اخیر واحدی 490متری در محله عباس آباد و مرکز تهران است. این واحد بسیار قدیمی که 61سال نیز دارد، متری 160میلیون تومان معامله شد. یک واحد 240متری و نوساز در محله ولنجک نیز متری 108میلیون تومان به فروش رفت.

زعفرانیه یکی از محله‌های گران قیمت از لحاظ قیمت مسکن است. یک خانه 264متری و 17سال ساخت در این محله متری 67میلیون و 751هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 300متری و نوساز در پاتریس لومومبا متری 72میلیون و 333هزار تومان بوده است.

منطقه5 یکی از منطقه‌های پرمعامله در تهران است که قیمت مسکن هم در آن باتوجه به محله متفاوت است و می‌توان واحدهایی با قیمت متوسط، پایین و یا بسیار بالا در آن دید. یک واحد آپارتمان 300متری و نوساز در محله فردوس متری 82میلیون و 500هزار تومان معامله شد. یک واحد 852متری در شهران نیز متری 52میلیون و 785هزار تومان به فروش رفت که در این محله جز آپارتمان‌های گران قیمت به شمار می‌رود.

قیمت مسکن در محله سعادت آباد نیز بالا است؛ اما واحدهایی با قیمت بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع کمتر دیده می‌شود که یکی از این آپارتمان‌های بالای 100میلیون تومان واحدی 317متری و یک سال ساخت بود که متری 110میلیون و 132هزار تومان به فروش رفت. همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 303متری در محله الهیه 79میلیون و 840هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

قیمت مسکن در محله تهرانپارس در بازه متنوعی قرار دارد؛ یک واحد آپارتمان 208متری و نوساز در این محل متری 68میلیون تومان معامله شد که باتوجه به قیمت مسکن برای سایر واحدها در این محله، این آپارتمان جز آپارتمان‌های گران قیمت تهرانپارس محسوب می‌شود. یک خانه 313متری و نوساز در قیطریه نیز متری 75میلیون و 559هزار تومان معامله شد.

یک واحد آپارتمان 200متری و نوساز در محله دروس متری 110میلیون تومان و واحدی 212متری و 17سال ساخت در محله کاشانک کتری 54میلیون تومان به فروش رفت.

سهروردی یکی از محله‌های مرکز تهران در منطقه6 شهرداری است. قیمت مسکن در این منطقه بالا است؛ اما واحدهایی با قیمت پایین هم در این محله معامله شده است؛ قیمت مسکن برای واحدی 300متری و نوساز در این محله متری 161میلیون و 666هزار تومان بوده است که این آپارتمان هم با توجه به قیمت مسکن برای سایر واحدهای این محله، آپارتمانی گران قیمت بوده و حتی از آپارتمان‌های منطقه یک هم قیمت بالاتری داشت.

یکی دیگر از آپارتمان‌های متراژ بالای تهران در یک ماه اخیر، واحدی 494متری و 39سال ساخت در سیدخندان بود. این واحد 64میلیون و 777هزار تومان در هر متر مربع معامله شد.

باتوجه به آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، بسیاری از آپارتمان‌های متراژ بالایی که در یک ماه اخیر معامله شد، از لحاظ قیمت مسکن، از سایر آپارتمان‌های آن محله و منطقه گران‌تر بوده است و برخی از واحدها نیز جز گران‌ترین آپارتمان‌های معامله شده در تهران بود.

پربیننده ترین قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران (جدول معاملات یک ماه اخیر) نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت مسکن تهران/ محله صادقیه با ۳ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 سهام عدالت تومان به فروش رفت یک واحد آپارتمان تومان معامله شد متراژ بالای قیمت مسکن قیمت مسکن یک ماه اخیر گران قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین‌ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

حجم معاملات مسکن در شهر تهران نصف شد!

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۲.۹ درصدی مسکن نسبت به مشابه سال قبل

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

کد خبر 6099594 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول