Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت صنعتی بزرگ ذوب آهن در سال جهش تولید موفق شد سبد محصولات صنعتی خود را از هفت به ۱۵ درصد افزایش دهد و مطابق بررسی‌های صورت گرفته کشش بازار ریل کشور سالانه ۱۰۰ هزار تن است و حتی با توسعه واجرای خطوط ریلی به نظر می‌رسد درسال هایآینده نیاز کشور به ریل بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهرداد تولاییان، تولید ریل ملی را از نقاط قوت مادر صنعت فولاد ایران در سودآوری ذوب آهن دانست و افزود: در برنامه بلند مدت این شرکت پیش بینی شده سبد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همچون ریل و محصولات صنعتی ازجمله فولاد‌های ۷۰ کرون ۲، آرک‌ها و ریل‌های معدنی و ورق سازه تولید شود.

او، برنامه ذوب آهن را حرکت به سمت تولید محصولات صنعتی به جای محصولات ساختمانی همچون میلگرد و تیرآهن بیان کرد و گفت: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صنعتی بزرگ صادر می‌شود، اما در خصوص ریل باتوجه به نیاز‌های داخلی همچنان فضای موجود تاکید بر تامین نیاز ریل داخل دارد تا مجوی برای واردات ریل به کشور صادر نشود.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، این واحد صنعتی بزرگ را تولیدکننده حدود ۸۰ درصد تیرآهن‌های سنگین کشور معرفی کرد و افزود: درصورتیکه در داخل به این محصول در داخل نیاز نباشد ذوب آهن می‌تواند تمام توان خود را به تولید ریل اختصاص دهد.

مهرداد تولاییان گفت: طبق قرارداد‌های موجود ماهانه ۱۰ هزارتن تیرآهن سنگین در ذوب آهن تولید می‌شود، اما نیاز‌های موجود در بازار ماهانه هشت هزار تن است و باتوجه به قرارداد یک ساله ذوب آهن در تامین تیرآهن‌های سنگین تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ روند بازار تغییر نخواهد کرد.

او افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه تامین ریل خطوط مترو تاکنون سه هزار تن ریل مورد نیاز مترو بهارستان را تامین کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید محصولات صنعتی ذوب آهن اصفهان محصولات صنعتی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف