Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:11:33 GMT

ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی استان مرکزی در صنایع تبدیلی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۶۶۲

ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی استان مرکزی در صنایع تبدیلی

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۵ طرح صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که ظرفیت این میزان طرح بالغ بر ۳.۵ میلیون تن است.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر ۵۸ طرح در استان به بهره‌برداری رسیده که ۶۳۰ هزار تن به ظرفیت استان افزوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تعداد شاغلین این بخش را 5 هزار و 511 نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان مرکزی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله انار، انگور از قطب‌های مهم تولید کشور محسوب می‌شود که وجود صنایع تبدیلی در این بخش می‌تواند استان را از نظر اقتصادی و درآمدزایی و همچنین تولید محصولات به رونق برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجفی تعداد طرح‌های در دست اقدام را ۱۱۰ واحد برشمرد وافزود: تکمیل واحدهای نیمه کاره صنایع تبدیلی، بازسازی و نوسازی برخی صنایع، فعال کردن واحدهای راکد، ایجاد زنجیره تولید و زنجیره ازش و توسعه کشاورزی قراردادی است.

وی با دعوت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند از خام‌فروشی مواد جلوگیری کردهد و موجب ارزآوری شود.

به گفته وی هم اکنون ۱۱۰ واحد نیمه کاره و در حال ساخت صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها بیش از ۲ میلیون تن به ظرفیت و فرآورری استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی صنایع تبدیلی کشاورزی اراک صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم