Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از اجرایی‌شدن طرح محله‌محور در استان ایلام با فعالیت ۳۰۰مرکز بهداشتی ـ درمانی خبرداد. - اخبار استانها -

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، از اجرای طرح محله محور کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس خبر و اظهار داشت: طرح محله محور شیوع کرونا در 300 مرکز بهداشتی، درمانی ایلام اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این طرح در اهداف خود کنترل اپیدمی کرونا را به‌صورت محله‌ای مورد توجه قرار داده و به 2 شیوه مراجعه حضوری به درب منازل و یا با استفاده از سفیران سلامت؛ شهروندان را مورد آزمایش، درمان و قرنطینه قرار می‌دهد.

وی افزود: در تیم‌های اعزامی طرح به درب منازل، پزشک و پرستار حضور دارند و بر اساس شرایط افراد در ناقل بودن، ابتلا و یا نیاز به بستری تصمیم می‌گیرند.

کرمانشاهی‌های در معرض خطر کرونا خدمات درمانی در منزل دریافت می‌کنند سوءتغذیه در کمین بیماران بستری کرونایی/ نقش تغذیه در بهبودی بیماران چیست؟ ساحل کارون اهواز در روزهای قرنطینه کرونایی / اینجا مردم ترسی از شیوع کرونا ندارند+ فیلم

کریمیان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اجرای طرح در تمام استان مهیا شده است و اجرای آن از 10 آذرماه هم‌زمان با کشور اجرایی می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح توأم با طرح جامع محدودیت‌های در حال اجرا بتواند شیب تند آلودگی به کرونا را آرام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در پاسخ به این سؤال که "میزان موفقیت طرح‌ها، خاصه طرح جامع محدودیت‌ها بر کاهش مرگ‌ومیر و شیوع کرونا در استان ایلام به چه میزان است؟" گفت: نتیجه طرح‌های کنترل کرونا 15 روز بعد  قابل رؤیت است و هنوز اظهارنظر در مورد موفقیت یا ناموفق بودن آن ممکن نیست.

کریمیان در ادامه یادآور شد: مثبت بودن نتایج اجرای طرح‌ها و کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ به منزله تمام‌شدن شیوع کرونا نیست و سال‌ها این ویروس منحوس و میهمان ناخوانده در ایران و جهان و طبیعتاً ایلام خواهد بود و لازم است زیست با کرونا را یاد بگیریم و سواد سلامت خود را ارتقا دهیم تا از مضرات این ویروس دور بمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: باید در هر شرایطی از خود مراقبت کنیم تا زنجیره انتقال کرونا در بیرون از منزل کاهش یابد و اوضاع به تثبیت برسد.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی طرح محله محور استان ایلام شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم