Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از کاهش ۱۹.۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان خبر داد.

جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حجم آب موجود در مخازن سدهای استان تا تاریخ ۸ آذرماه  تصریح کرد: حجم آب فعلی موجود در مخازن سدهای استان ۷۳۱ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹۱۲ میلیون مترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین حجم آب در سد شهید کاظمی بوکان با ۱۸۴ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم آب سد مربوطه در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۸ میلیون مترمکعب بوده است.

جعفری ادامه داد: سد آغ چای چایپاره با ۱۵۹ میلیون مترمکعب و سد شهرچای با ۱۰۲ میلیون مترمکعب به ترتیب دومین و سومین سد پرآب استان طی گزارش واصله  تا ۸ آذر سال جاری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان  با اشاره به حجم اب مخازن حوضه آبریز دریاچه نیز گفت: مخازن حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل (بوکان، مهاباد، حسنلو، شهرچای، ساروق،دریک  و زولا) بوده که دارای ۴۵۴ میلیون مترمکعب آب هستند که این سدها در مدت مشابه سال گذشته ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب داشتند و آمار مقایسه ای کاهش ۲۷ درصدی آب مخازن این سدها را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه حجم آب ورودی به مخازن طی سال آبی جاری تا ۸ آذر ماه ۹۲۰.۱ میلیون مترمکعب یوده است، اظهار کرد: این میزان در مدت مشایه شال گذشته ۱۱۵۲.۵ میلیون مترمکعب بوده است.

جعفری به میزان مصارف آب از ابتدای سا آبی جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: مصرف آب در حوزه های کشاورزی، شرب صنعت و سایربخشها طی سال آبی جاری در استان ۱۶۲.۶ میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مصرف آب درياچه اروميه حجم مخازن سد میلیون مترمکعب مخازن سدهای حجم آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور