Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:31:26 GMT

۹۰درصد شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۳۶۸

۹۰درصد شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تکمیل شد

گروه استان‌ها ــ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تأکید بر توسعه شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر بوشهر، از اجرای ۹۰درصد شبکه فاضلاب در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت: در اجرای شبکه فاضلاب در این بافت ۱۳۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در بازدید از روند دفع آب‌های روان ناشی از بارش باران اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز بحران و مدیریت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، شبکه‌های فاضلاب در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر لایروبی و شستشو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از آمادگی نیروها و عوامل پیمانکار و تجهیزاتی برای پیگیری و رفع مشکلات احتمالی در شبکه‌های فاضلاب خبر داد و بیان کرد: در این راستا پیش بینی تامین پمپ‌های یدکی و سیار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تست و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای ایستگاه‌های اصلی فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم گفت: در این زمینه اقدامات فنی برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از گرفتگی و لایروبی خطوط فاضلاب انجام شده است.

حمزه‌پور، اصلاح تابلو برق‌ها و تهیه لوازم یدکی مورد نیاز را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این حوزه ضمن تعویض پمپ‌های معیوب، آشغال‌گیرهای ورودی به ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرایی شده است خاطر نشان کرد: در شهر بوشهر با  ایجاد 470 کیلومتر شبکه فاضلاب و 14 ایستگاه پمپاژ روزانه افزون‌بر 30 هزار متر مکعب فاضلاب دفع و تصفیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به شبکه فاضلاب در گناوه تصریح کرد: در شهر گناوه 140 کیلومتر شبکه فاضلاب و 6 ایستگاه پمپاژ ایجاد شده است که روزانه بیش از 8 هزار مترمکعب فاضلاب دفع می‌شود.

حمزه‌پور از اجرای شبکه فاضلاب در شهر دیلم خبر داد و بیان کرد: در این شهر 60 کیلومتر شبکه فاضلاب با 4 ایستگاه پمپاژ ایجاد شده که روزانه افزون بر 2 هزار مترمکعب فاضلاب دفع و تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خاطر نشان کرد: در اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر 130 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

130 میلیارد تومان در اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت+تصاویر 254 میلیارد تومان اعتبار در اجرای طرح فاضلاب بوشهر هزینه شد 112 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح "پمپاژ فاضلاب" بوشهر تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول شبکه گذاری فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر را 35 کیلومتر دانست و افزود: شبکه فاضلاب در این بافت شامل کوی بهبهانی‌ها، شنبدی‌ها، دهدشتی، کوتی و بازار است که بخشی از محلات این بافت به شبکه فاضلاب متصل شده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه محله "کوتی" کاملا به شبکه فاضلاب متصل شده است گفت: 90 درصد منازل کوی بهبهانی‌ها در این بافت به شبکه فاضلاب وصل شده و محلات شنبدی، دهدشتی و بازار هم تا پایان امسال به این شبکه وصل می‌شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر فاضلاب در بافت تاریخی اجرای شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر شبکه فاضلاب میلیارد تومان شهر بوشهر حمزه پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر