Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون ورزش های همگانی از ابتدای وقوع بحران کرونا در کشور تا کنون اقدامات ارزنده ای درخصوص مواجهه فعال با این بحران داشته است که مشروح آن در این گزارش به اطلاع عموم مخاطبان فدراسیون خواهد رسید.

به گزارش برنا، نخستین اقدام فدراسیون در مواجهه با بحران، مقابله با انفودمیک ها بود، شبه اطلاعاتی که مطالب کذب درباره پاندمی کوید 19 در اختیار مخاطبان قرار می داد و این اطلاعات به هراس عمومی دامن می زد، فدراسیون ورزش های همگانی با نشر به روزترین اطلاعات از مراجع معتبر  در مقابله با سیل انفودمیک ها موثر و موفق عمل نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موازات مواجهه فعال با اطلاعات کذب، اقدام به راه اندازی پویش هایی به منظور توسعه ورزش در خانه داشت و همچنین از ظرفیت رسانه ی ملی در ایام نوروز برای ترویج فعالیت بدنی نهایت استفاده را نمود که در انتها تقدیر سازمان بهداشت جهانی را به خاطر توسعه فعالیت بدنی در منزل به همراه داشت.

پس از استقرار تیم مدیریتی جدید در فدراسیون ورزش های همگانی، سه جریان به صورت همزمان شروع به فعالیت کرد، پویش درخشان «آماده باش»، «پویش نذر ورزشی» و طرح «آوای ورزش در همسایگی»، سه طرح کلان فدراسیون ورزش های همگانی برای توسعه فعالیت بدنی و مواجهه موثر با کم تحرکی ملی بود. پویش آماده باش با هدف فعال سازی ظرفیت های مغفول فضای مجازی در هیئت های استانی و کمیته ها و انجمن های ملی موفق به تولید 56 هزار برنامه با محتوای توسعه فعالیت بدنی و ورزش در خانه در طی 50 روز شد و این 56 هزار برنامه را از مجاری مختلف در سراسر کشور توزیع نمود و در انتها تمامی این تولیدات را در نرم افزار شاد در اختیار جامعه مخاطبان این نرم افزار و دانش آموزان عزیز قرار داد.

طرح ملی «آوای ورزش در همسایگی» به منظور دسترسی هم وطنانی که از گوشی هوشمند برای استفاده از تمرینات بدنی که در بستر وب و پلتفرمهای شبکه های اجتماعی جهت فعالیت روزانه برخوردار نبودند طراحی شد، در این طرح با حضور مربیان در محلات و مجتمع های آپارتمانی در سراسر کشور، مربی به فضای باز می رفت و مردم از طریق بالکن و پنجره ها با او ورزش می کردند. این طرح در تاریخ 26 مهرماه آغاز به کار کرد و پس از اجرای موفق فاز آزمایشی خود، وارد فاز اجرایی در سراسر کشور گردید.

«نذر ورزشی» جریان سومی بود که در روز 15شهریورماه آغاز به کار کرد و تا پایان ماه صفر ادامه داشت، در این پویش که با هدف پاک ورزی و پاکسازی اراضی و جاذبه های طبیعی از ماسک و زباله های پلاستیکی طراحی شده بود، کمیته های متناظر ورزش در طبیعیت فدراسیون ورزش های همگانی با راهبری انجمن ورزش در طبعیت موفق به پاکسازی بیش از 760 کیلومتر اراضی طبیعی کشور از ماسک پزشکی و زباله های پلاستیکی شدند.

در ادامه فدراسیون ورزش های همگانی در دوران تعطیلی دو هفته ای آذرماه با ارائه طرح قرنطینه فعال ضمن ارائه پروتکل ورزش در خانه بر اساس تجارب موفق پویش آماده باش و طرح آوای ورزش در همسایگی، تمامی انجمن ها و کمیته های خود را دعوت به تولید برنامه در فضای وب و همچنین اجرای برنامه زنده در فضای مجازی نمود.  

همچنین طرح «ملی بازی و نشاط کودکانه» به منظور پایش فعالیت بدنی کودکان و طرح «باشگاه مجازی» سازمان آمادگی جسمانی به طور خاص به منظور توسعه فعالیت بدنی کودکان و توسعه فعالیت بدنی در بین اعضای خانواده طراحی و در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش در خانه فدراسیون ورزش های همگانی توسعه فعالیت بدنی ورزش در خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی