Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امیدی استاد روابط بین الملل در خصوصترور شهید محسن فخری زاده گفت: در این مورد تردیدی وجود ندارد که اسرائیل متهم اول در ترور دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. دلایل مختلفی برای اینکه اسرائیل اولین متهم ترور شهید فخری زاده است می‌توان ذکر کرد. رژیم صهیونیستی دارای توان عملیاتی ترور است و بار‌ها این موضوع را در ترور‌های مختلف نشان داده، ضمن اینکه رژیم صهیونیستی به کرات سابقه ترور شخصیت‌های مختلف در جهان و نیرو‌های مقاومت و مسوولین ایرانی و دانشمندان هسته‌ای ما را داشته، همچنین انگیزه قوی هم برای انجام این ترور داشته از این جهت اسراییل متهم ردیف اول این ترور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: به هر حال مشخص است اولین متهم اسرائیل است چرا که در نگاه اول غیر اسرائیل متهم اولی وجود ندارد. با توجه به اینکه آمریکا دوره گذار از قدرت را طی می‌کند و درگیر مسائل داخلی و کروناست، لذا فعلا می‌توان این گونه تحلیل کرد که رژیم صهیونیستی اولین متهم ترور است چرا که کشور دیگری دلیلی برای انجام چنین کار شنیعی پا پیش نمی‌گذارد و چنین جرأتی به خود نمی‌دهد.

استاد روابط بین الملل درباره دلایل ترور شهید فخری زاده خاطر نشان کرد: دلایل مختلفی برای انجام این ترور از سوی رژیم صهیونیستی می‌توان ذکر کرد. هدف اصلی سران صهیونیستی و شخص نتانیاهو ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای و نهایتا تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران است، آن‌ها چنین تحلیل می‌کنند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای و تغییر موازنه قدرت در خاورمیانه است، البته در این زمینه آمریکا با رژیم صهیونیستی هم نظر است. به هر حال آن‌ها به این موضوع واقف هستند که ژاپن با بمب هسته‌ای در جنگ جهانی دوم تسلیم شد که آمریکا پیروز جنگ شد. از سال ١٩۴۵ تا کنون آمریکا از این پیروزی در صحنه جهانی سوء استفاده می‌کند لذا مترصد این هستند تا دست ایران را از هر گونه پیشرفت هسته‌ای کوتاه کنند.

بیشتر بخوانید

ناگفته‌هایی از قاسم سلیمانی صنعت دفاعی ایران/ چرا رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت‌پرده ترور شهید فخری‌زاده هستند؟

علی امیدی گفت: دلیل دیگری که می‌تواند یکی از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی در ترور باشد این است که می‌کوشند تا دولت بایدن را در عمل انجام شده قرار بدهند و رابطه تخاصم بین ایران و آمریکا و ایران و کشور‌های عربی ادامه بیابد. به قول شهید موسی صدر اسرائیل شر مطلق است و بقای خود را دائما در ایجاد شرارت می‌بیند در نتیجه ایجاد آرامش و تحقق وعده بازگشت بایدن به حال و برجام، و اینکه ارتباط ایران و آمریکا در موقعیت تنش زدایی قرار بگیرد، این موضوع به نفع اسرائیل قلمداد نمی‌شود.

استاد روابط بین الملل تصریح نمود: دلیل دیگری که قابل مطرح شدن است نمایش قدرت رژیم صهیونیستی در کشور ما و ترور مسوولان ماست. با توجه به این دلیل انتظار می‌رود که مقامات امنیتی به این موضوع به افکار عمومی پاسخ بدهند که وقتی شهید فخری زاده برنامه مسافرتی خارج از تهران داشته و در چنین ساعتی برمی گردد، چرا حفاظت‌های لازم از وی به عمل نیامده است؟ شب گذشته یک مقام اطلاعاتی اسرائیل در تویتر گفت: هیچ کدام از عاملین ترور دستگیر نشدند! این نمایش قدرت درس مهمی برای مسوولان امنیتی ماست که باید از حالت شعاری خارج شویم و با قضایای مهمی مثل شهادت سردار سلیمانی یا شهادت شهید فخری زاده شعاری برخورد نکنیم.

علی امیدی تاکید کرد: وقتی از عبارت" انتقام سخت" استفاده می‌شود حتما باید در عمل پیاده شود. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بار‌ها و بار‌ها بسیاری از مسوولین و دانشمندان ما را شهید کردند، اما عکس العمل شدیدی حس نکردند، بنابراین از این جهت باید از حالت شعاری خارج شویم و اگر عملا قادر به انجام اقدام عملی نیستیم و در اقدامات عملی محدودیت داریم شعار‌هایی داده شود که امکان انجام آن باشد، نه اینکه مردم احساس کنند حرف و عمل مسوولین یکی نیست. اقدام دومی که حتما باید صورت بگیرد پالایش و بازنگری در سیستم اطلاعاتی است که دشمن به راحتی نتواند در آن رخنه کند، لذا نیازمند یک کار اساسی هستیم چرا که اگر بحث امنیت کشور دچار خدشه شود قطعا به کاهش سرمایه اجتماعی می‌انجامد که نتیجه خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید محسن فخری زاده ترور دانشمندان هسته ای رژیم صهیونیستی ترور شهید فخری زاده رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و عضو جبهه پایداری که در انتخابات مجلس دوازدهم رای نیاورد، در خصوص اظهارات جنجال برانگیز اخیرش پیرامون سلاح هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش «انتخاب»، کریمی قدوسی روز سوم اردیبهشت ماه در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته‌ای ایران با آزمایش اتمی شد.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

او در این فایل ویدیویی گفته است: بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمز‌های جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.

کریمی قدوسی ادامه داد:، اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در عین حال تاکید کرد: این تهدید هم متوجه رژیم صهیونیستی نیست، متوجه اروپا و آمریکایی است که پشتوانه اصلی سگ زنجیری خودشان هستند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: نکته دوم این است اگر شما کلاهک هسته‌ای داشته باشید، باید موشک با برد بالای ده هزار کیلومتر هم داشته باشید. این رو هم رهبر معظم انقلا فرموده اند هست که فرماندهان از من خواسته اند که برد موشک‌ها را به چند هزار کیلومتر برانیم، اما من اجازه نداده ام. پس اینجا هم اگر ایشان اذن بفرمایند، دانشمندان ایرانی و کارفرمایان و تولیدکنندگان همه آماده اند که نگذارند این امر یک لحظه روی زمین بماند.

این نماینده عضو جبهه پایداری افزود: بعضی‌ها می‌گویند این ممکن است در مذاکرات هسته‌ای خللی وارد کند، نه، این سرعت می‌دهد به اینکه اروپایی‌ها باید زودتر دست و پایشان را جمع کنند و این قدر در تحریم ایران تداوم ندهند. باید بنشینند پشت میز مذاکره و در برابر منطق این ملت تسلیم بشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: همچنان در فتوا‌های مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرموند که در هر سطحس ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی