Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای (IMSO)، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری ۹۹/۹۳ درصد، تطابق بالای خود با استانداردهای بین‌المللی را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای با بالاترین آمار دسترسی پذیری و انطباق با استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۲۰، شد.

وی گفت: همه فرآیند ثبت، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌المللی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است. 

وی افزود: سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناورها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، ممیزی نظارتی دقیقی از مراکز داده ملی کشورهای عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری، در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است.

پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد.

بنابراین گزارش بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا، کشورهای متعاهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه های شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره‌ای ( LRIT) اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان ایرانی سازمان بنادر و دریانوردی بین المللی ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد