Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «بنفشه زهرایی» با اشاره به برگزاری هفدهمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در تاریخ هشتم آذرماه ۱۳۹۹ به ریاست وزیر نیرو و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، استانداران، مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی اظهار کرد: برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی به ترتیب در چهل و هشتمین و پنجاهمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی مورخ یکم و 29 مهرماه 1399 مطرح و پس از اعمال اصلاحات پیشنهادی تمام دستگاه‌ها، در جلسه هفدهم کارگروه ملی مطرح و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به‌منظور جبران کسری آبخوان‌ها در استان کرمان، برنامه سازگاری با کم‌آبی در دو فاز پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در فاز اول برنامه‌ها، میزان کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی ناشی از اجرای طرح‌‌های مندرج در برنامه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان برابر با 1037 میلیون مترمکعب تا پایان برنامه هفتم توسعه است که سهم بخش شرب 42 میلیون مترمکعب، بخش صنعت، 37 میلیون مترمکعب و بخش کشاورزی 958 میلیون مترمکعب است. لازم به ذکر است که کاهش مصارف مورد انتظار در بخش کشاورزی در اثر اقدامات مشترک سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان حاصل خواهد شد.

زهرایی افزود: همچنین با اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان آذربایجان شرقی در مجموع 228 میلیون مترمکعب از مصارف آب زیرزمینی و 115 میلیون متر مکعب از مصارف آب سطحی تا سال 1409 کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: برای این منظور از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی به میزان 203 میلیون مترمکعب و در بخش‌های شرب، صنعت و فضای سبز به ترتیب به میزان 17، 5.3 و 3 میلیون مترمکعب و از منابع آب سطحی تنها در بخش کشاورزی 115 میلیون متر مکعب کاهش مصارف پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفدهمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شد دستگاه‌های عضو کارگروه، بسته سیاستی لازم برای پیگیری پیشنهادات استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی در خصوص پیاده‌سازی الگوی کشت کم آب طلب، ایجاد معیشت جایگزین برای صاحبان چاه‌های غیرمجاز و تحویل حجمی آب را تدوین و به هیئت وزیران ارائه کنند.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت نیرو آذربایجان شرقی آب کرمان دریاچه ارومیه آب شرب خبرگزاری فارس فارس تبریز چاه آب هیئت وزیران آب زیرزمینی بخش کشاورزی جهادکشاورزی آبخوان ها در استان کرمان کارگروه ملی سازگاری با کم آبی میلیون مترمکعب آذربایجان شرقی بخش کشاورزی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

مینا نوعی عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان برگزیده این جشنواره ملی و بین‌المللی معرفی شد.

کد خبر 6094460

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی