Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:57:16 GMT

مراسم ختم مجازی برای شهید فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۶۹۸

مراسم ختم مجازی برای شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی با اشاره به اینکه شهادت سیره عجین شده با روح مردان خداست، اظهار کرد: امروز ملت ایران فقدان دانشمند گرانمایه ای چون شهید فخری زاده را تجربه می‌کند اما همچنان به مقاومت در مقابل زورگویی‌هایی مستکبران جهان ادامه می‌دهد. این واقعه حکایت از آن داشت که راه و رسم شهادت خاموش نشدنی است و ملت ما در مسیر درستی گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: آنچه که در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، زنده نگاه داشتن یاد و سیره شهدا است، تحقق این هدف مهم در گرو تربیت نسلی است که دغدغه مند ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیام شهدا باشد. طبیعتاً چنین روحیه‌ای را می‌توان در بچه‌های مسجد یافت. نوجوانان و جوانانی که بخشی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اوقات فراغت خود را در کنار وظایف و رویکردهای عبادی در مسجد تعریف کرده‌اند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با توجه به آنچه که اشاره شد فعالیت‌های متعددی را برای این قشر تدارک دیده و در تلاش است با تکیه بر ظرفیت مسجد و بچه‌های مسجد، ایران قوی را در سلسله فعالیت‌های کانون‌های فهما محقق سازد تا از این رهگذر هر روز شاهد بالندگی موفقیت‌های نسل تربیت شده در بستر مسجد و کانون‌های مساجد باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مختلف در عرصه زنده نگاه داشتن یاد شهدا از جمله مهمترین رویکردهایی است که در ستاد فهما پیگیری می‌شود، طرح ملی ایران قوی و سه شنبه‌های تکریم، برنامه‌هایی است که در سطح ملی به این منظور دنبال می‌شود؛ اکنون نیز با شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید «محسن فخری زاده»، بچه‌های مسجد از گذرگاه فضای مجازی یاد آن دلاور را زنده نگاه می‌دارند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم حضوری، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مراسم ختم مجازی دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از گروه‌ها و تشکل‌های مذهبی سراسر کشور، دعوت کرد به این پویش مجازی بپیوندند و در ثبت این کار خیر و اهدای ثواب آن به روح شهید فخری زاده مشارکت داشته باشند.

کد خبر 5082713

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون های مساجد محسن فخری زاده مراسم ختم حضرت معصومه س امام حسن عسکری ع حرم حضرت معصومه س قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو قرآن دفتر تبلیغات اسلامی محسن فخری زاده سازمان تبلیغات اسلامی بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسابقات قرآنی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد