Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۲۶۰ عملیات و نجات جان ۸۳ نفر توسط آتش‌نشانان کرمان در آبان ماه سال‌جاری خبر داد.

"رضا میرزایی" با اشاره به کاهش نسبی حوادث در آبان ماه  نسبت به ماه قبل افزود: در آبان ماه امسال، ۱۲۹ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۳۱ مورد عملیات امدادونجات توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مدت‌زمان یادشده در مجموع ۱۲۹ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاد که ۴۱ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۴۰ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۷مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۹ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۹ مورد مربوط به جنگل‌ها و درختان،یک مورد مربوط به مراکز صنعتی دو  مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: از میان ۱۳۱ مورد عملیات امداد و نجات که در آبان ماه توسط آتش‌نشانان کرمانی انجام شد، بیشترین آمار با ۳۲مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی افزود: ۲۴ مورد عملیات امداد و نجات در مهرماه مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۲۷ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۵ مورد امداد آسانسور، ۵ مورد امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، دو مورد مربوط به لانه‌سازی زنبورها در محیط منازل مسکونی، ۲ مورد امداد و نجات آوار و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۸۳نفر از شهروندان نجات یافتند و ۱۵ نفر مصدوم شدند و متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده اند که مصدومان و جان باختگان در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شده اند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری به درخواست شهروندان۱۳۶ مورد مشاورۀ ایمنی و ۶۰ مورد بازدیدایمنی ارایه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي آتش نشاني اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی شهرداری کرمان مورد مربوط امداد و نجات مورد عملیات آبان ماه مورد امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١۴٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد