Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حبیب الله موسوی امروز شنبه در جلسه ستاد مدیریت شهرستان پلدختر، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای توسعه پنجم شهریور ماه سال جاری در محل فرمانداری به ریاست استاندار لرستان برای پیگیری مشکل دیواره ساحلی شهر معمولان اقدام‌های صورت گرفت که کافی نیست.

هراس ساکنان ضلع غربی شهر معمولان از سیلاب

وی، افزود: از هزار و ۸۰۰ متر دیوار حفاظتی بخش غربی شهر معمولان علی رغم ضرورت کار برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر، حدود ۹۰۰ متر آن انجام شده و بیش از ۵۰ درصد پروژه باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار معمولان، یادآور شد: مقرر شد آب منطقه‌ای بخشی از کار را انجام دهد و از محل توازن اعتباری به حساب شهرداری معمولان به منظور پیشبرد فعالیت احداث دیواره حفاظتی شهر معمولان واریز کند تا قبل از فصل بارندگی و طغیان رودخانه کشکان حداقل بخش خطر آفرین این پروژه به سرانجام برسد اما متأسفانه با گذشت دو ماه این مصوبه اجرایی نشده و با گذشت حدود یک ماه کار همچنان تعطیل است.

موسوی، افزود: علی رغم تهدیدی که در بارندگی‌های اخیر و احتمال وقوع سیلاب برای منازل مسکونی ضلع غربی شهر معمولان وجود دارد اما متأسفانه این مهم به فراموشی سپرده شده است و خواستار پیگیری از سوی فرماندار هستیم.

وی، گفت: ساکنان این بخش از شهر معمولان هنگام بارندگی دغدغه نفوذ سیلاب به منازل خود را دارند و انتظار می‌رود این موضوع به جد پیگیر شود.

بخشدار معمولان، افزود: با توجه به عدم تکمیل و تحقق به موقع دیواره حفاظتی شهر معمولان و انسداد احتمالی راه‌ها، انتظار می‌رود هلال احمر امکانات و تجهیزات لازم برای اسکان احتمالی و کمک به ساکنان منطقه را در این شهر دپو کند.

انتقاد از بی‌توجهی ستاد بحران

موسوی با انتقاد از عدم رعایت اصول مهندسی در زیر ساخت سایت شهید سلیمانی شهر معمولان، یادآور شد: متأسفانه احداث زیر ساخت‌های این سایت به ویژه نحوه جدول گذاری غیر کارشناسی و غیراصولی انجام شده که بنیاد مسکن باید در این رابطه پاسخگو باشد.

وی، افزود: بنیاد مسکن استان اردبیل به عنوان معین معمولان در سطح بخش اقدام‌های خوبی انجام داده که قابل تقدیر است اما در خصوص سایت شهید سلیمانی کار را ناتمام تمام گذاشتند و از این لحاظ انتقاد شدید به آنها وارد است.

بخشدار معمولان، گفت: با توجه به اینکه ساکنان سایت شهید سلیمانی معمولان هنگام بارندگی با مشکل مواجه هستند، انتظار می‌رود مسئول بنیاد مسکن پلدختر مابقی کار بنیاد اردبیل را عهده و در این رابطه رفع مشکل کنند.

موسوی، از عدم توجه ستاد بحران استان به شهرستان پلدختر انتقاد کرد و افزود: یک ماه پیش از سوی فرمانداری به صورت مختلف از ستاد بحران استان درخواست بیل مکانیکی ارسال اما متأسفانه در این رابطه بی توجهی شده است.

وی، یادآور شد: بدون بیل مکانیکی در روستای «دم رود افرینه» جان و مال ساکنان روستا در خطر سیلاب قرار دارد اما متأسفانه مرکز استان نسبت به این امر مهم اهمیتی قائل نیست.

پل‌های تخریب شده بعد از ۱۸ مرمت نشده‌اند

بخشدار معمولان، افزود: پل روستای «چم شهران» به صورت موقت بدون استحکام نصب شده و حدود ۶ ماه است راهداری استان، قول آغاز عملیات پل جدید را داده که تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته در این صورت علی رغم احتمال تخریب پل در بارندگی‌های پیش رو حداقل مسئولان امر در اسرع وقت پل نصب شده را استحکام بخشند.

موسوی، گفت: پل روستای «چم شهران» را چهار بار سیلاب با خود برده و انتظار عموم رفع این مشکل به طور اساسی است، بنا بر این در چنین شرایطی احداث اصولی این پل برای دولت جنبه حیثتی دارد.

وی از عدم سوخت رسانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به روستاهای شمالی این بخش انتقاد کرد و افزود: برای تأمین یک تانکر نفت در راستای سوخت رسانی به یک روستا باید بارها با شرکت نفت رایزنی صورت گیرد که انتظار می‌رود شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به جد پیگیر رفع این مشکل باشد و به موقع سوخت به روستاها ارسال کند.

بخشدار معمولان، یادآور شد: پل‌های تخریب شده در جریان سیل سال گذشته در بخش معمولان با گذشت ۱۸ ماه هنوز مرمت نشدند و برخی روستاها مانند «آمیران کوشکی»، «دمرود افرینه» و «کور شورآب علیشاه» و در مجموع حدود ۱۵ روستا این بخش با نخستین بارندگی راه ارتباطی آنها قطع می‌شود و متأسفانه علی رغم پیگیری‌های انجام شده با راهداری تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

نبود امکانات راهداری در شهر معمولان

موسوی، افزود: عدم پاکسازی نخاله‌های ساختمانی در ضلع غربی شهر معمولان که قرار بود با پرداخت قسط آخر تسهیلات از سوی بنیاد استان اردبیل به سیل زدگان انجام شود به دلیل عدم پرداخت و عمل به تعهد نامه، انجام نشده که در زمان بارندگی برای ساکنان خطر آفرین است از این رو لازم است بنیاد مسکن پلدختر به عنوان جایگزین نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات راهداری در سطح این بخش مستقر نیست، گفت: علی رغم گزارش‌های هواشناسی و هشدارهای ستاد بحران استان در بارندگی‌ها مبنی بر وقوع سیلاب‌های احتمالی اما متأسفانه استقرار امکانات و تجهیزات قبل از بروز حادثه در نقاط حادثه خیز صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 5082717

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر سیلاب پروژه های نیمه تمام ویروس کرونا شیراز محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر بسیج غربی شهر معمولان بخشدار معمولان انتظار می رود اما متأسفانه بنیاد مسکن ستاد بحران یادآور شد علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: در پی بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای و زباله از کانال آب‌های سطحی سعدی خارج شد.

سیدمحمد جواد افضلی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مجدد کانال‌های روباز و روبسته در شهرک سعدی بلافاصله پس از بارندگی ۵ اردیبهشت در شیراز توسط نیروهای خدمات شهری این شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: مسیل‌های آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز  به‌ویژه در شهرک سعدی پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در شیراز مجددا پاکسازی شدند.

افضلی افزود: در پی بارش‌های سیل آسای ۵ اردیبهشت در شیراز حجم عظیمی از مخلوط رودخانه‌ای، گل و لای و زباله از بالادست شهرک سعدی وارد این کانال‌های روباز و روبسته آب‌های سطحی این شهرک شده بودند که بلافاصله پس از پایان بارندگی، یعنی از مسیر مقابل آتش نشانی جاده خرامه تا کوچه ۱۹ بلوار شهید وفایی مجددا لایروبی و پاکسازی شد که طی این عملیات بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای، مخلوط رودخانه‌ای و زباله از این کانال‌ها خارج و به بیرون از محدوده منتقل شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری این شهرداری بلافاصله پس از بارندگی به مدت ۴ روز با استفاده از  ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات پاکسازی را به انجام دادند، تاکید کرد: با اجرای این عملیات، شرایط لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های بعدی، کاملا فراهم شده است.

افضلی اضافه کرد: عملیات پاکسازی کانال‌ها و تمامی مجاری عبور آب در سطح منطقه ۳ شهرداری خصوصا در شهرک سعدی در حالی از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ انجام شد که از ماه‌ها قبل عملیات لایروبی تمامی منهول‌ها، کانال‌های روباز و روبسته و مسیل‌های آب‌های سطحی منطقه خصوصا شهرک سعدی بصورت مکرر انجام شده بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به اینکه شدت بارندگی روزهای گذشته در مقایسه با سال ۹۸ چند برابر بوده است، افزود: علی‌رغم شدت و مدت زمان بارش‌های سیل‌آسای روزهای گذشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر سیل‌بند سعدی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری باعث شد تا شهرک سعدی و شهروندان عزیز این شهرک از خطرات ناشی از سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟