Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@00:04:55 GMT

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۴۶۱

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید یک محصول الکترونیکی، همواره نیازمند کسب اطلاعات دقیق در خصوص آن محصول است. از آنجا که تنوع محصولات الکترونیکی بسیار زیاد است، بهتر است که ابتدای خرید یک محصول، لیستی از نیازهای خود را جمع آوری کرد  تا بهترین خرید را داشت. حضور دوربین مداربسته در زندگی ما، بسیار ضروری است و هر روز، شاهد تقاضای زیادی در خصوص تهیه و خرید دوربین مداربسته توسط کاربران هستیم چرا که در کنار سایر تجهیزات حفاظتی چون دزدگیر، قفل دستی و هوشمند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... ، بیش ترین امنیت را برای ما فراهم می آورند که این خود سبب آرامش خاطر افراد در سراسر دنیا می شود و خود یک عامل بازدارنده در وقوع تخلفات و جرایم، محسوب می شود.

از آنجا که خرید دوربین مداربسته و انتخاب آن، یک مسئله مهم و چالش بر انگیز برای کاربران است، در این مقاله، فاکتورها و موارد حائز اهمیتی که در هنگام خرید دوربین، می بایست به آن توجه کنیم را شرح خواهیم داد.

در هنگام انتخاب خرید دوربین مداربسته چه فاکتورهایی حائز اهمیت است؟

فاکتورهای بسیاری در انتخاب دوربین مداربسته، تاثیر گذار هستند که تمام آن ها با توجه به الویت های کاربران دسته بندی می شوند. به عنوان مثال، برای بسیاری از افراد قیمت دوربین بسیار مهم است و برای برخی دیگر، کیفیت، قابلیت ها و ویژگی های خاص دارای الویت بیش تری نسبت به قیمت می باشد. قیمت، یک عامل مهم و تاثیر گذار در خرید دوربین مداربسته محسوب می شود، اما نباید با چشم پوشی کامل نسبت به کیفیت و قابلیت ها، فرصت های انتخاب آگاهانه دوربین مناسب را از خود بگیریم چرا که معمولا قیمت هر محصول الکترونیکی یا حتی دوربین مداربسته، بر مبنای قابلیت های آن تعیین می شود. بنابراین، نباید انتخاب ما تنها بر مبنای قیمت باشد و می توان با بررسی الویت های خود، یک انتخاب آگاهانه ای با توجه به بودجه داشت.

در صنعت نظارت تصویری، شرکت های متعددی تاسیس و رشد کرده اند که هر کدام یک برند خاص با ویژگی های منحصر به فرد و ضروری را ارائه کردند. هر کدام از این شرکت ها، محصولات متعددی را با قیمت های مختلف ارائه می دهند.

شرکت های بزرگی چون داهوا و هایک ویژن، این امکان را برای کاربران فراهم ساختند که همواره خرید دوربین مداربسته را بر مبنای بودجه خود انجام دهند، این امکان با ارائه ی سری های مختلف محصولات که از سری های اقتصادی و ارزان قیمت تا سری های حرفه ای با قیمت بالاتر را شامل می شوند، میسر شده است.

در ادامه به به معرفی فاکتورهای خرید دوربین مداربسته مناسب می پردازیم:

ارائه ی تصاویر با کیفیت: برای آن که تصاویر با کیفیتی توسط یک دوربین ارائه شود، نیازمند دوربینی با رزولوشن بالا متناسب با نیاز کاربران است که این میزان رزولوشن برای هر پروژه ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر محیط نصب، یک مغازه کوچک و معمولی باشد، یک دوربین دو مگاپیکسل هم می تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد اما اگر اجناس با ارزشی در محیط باشد یا محیط نصب بزرگ باشد، قطعا متناسب با نیاز کاربر لازم است که دوربین با رزولوشن بیش تر نصب شود و به اصل پوشش محیط هم توجه بیشتری داشت. همینطور، اگر محیط نصب سر پوشیده نیست یا در محیط بسته، ارتفاع سقف کوتاه نیست و محیط دارای مساحت زیادی است، بهتر است از دوربین ماربسته اسپید دام (PTZ) استفاده شود تا نظارت محیط با پوشش بیش تری انجام شود و با کنترل مکرر زاویه دید دوربین، مدیریت بهتری نسبت به محیط داشت.

دوربین های مداربسته به صورت تحت شبکه یا بستر آنالوگ ( کواکسیال ) ارائه می شوند، دوربین های تحت شبکه (IP)، با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که دارند معمولا قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

ظرفیت فضای ذخیره سازی: یکی از قابلیت های که برای همه کاربران مهم است، مدت زمان ذخیره سازی تصاویر است که این مورد نیز برای هر پروژه متفاوت خواهد بود. در محیط های حساس، فروشگاه های بزرگ، مخازن سوخت، بانک ها و ... نسبت به مجتمع های مسکونی، به مدت زمان بیش تری از ذخیره تصاویر نیاز داریم که این شرایط نیاز به تهیه دستگاه ذخیره ساز با ظرفیت هارد بیش تر است، دستگاه های XVR سری X برند داهوا، با پشتیبانی فرمت فشرده سازی 265 + و پشتیبانی از ظرفیت هارد بیش تر، این امکان را فراهم می سازند که کاربران متناسب با این نیاز خود، دستگاه مورد نظر را به راحتی از برند داهوا انتخاب کنند.

 

 

 

قابلیت ارائه تصاویر در درشب به صورت واضح : این موضوع دو اصل مهم را در بردارد، یکی از آن ها ارائه تصاویر سیاه و سفید با کیفیت خوب در شب و دیگری تصاویر رنگی در شب است که هر کدام از این موارد، بر روی قیمت و خرید دوربین مداربسته تاثیر گذار است. قابلیت استارلایت یا سوپراستارلایت ( دید در شب رنگی ) برای محیط های مناسب است که کاربر نیازمند داشتن تصاویر رنگی در شب است و محیط از یک حداقل نور محیطی برخوردار است. دوربین با قابلیت دید در شب به صورت سیاه و سفید، دارای قیمت پایین تری نسبت به دید در شب رنگی است و در مواقعی که نور محیط بسیار کم است و یا تاریکی مطلق است، بسیار مناسب است.

محیط نصب: این که قرار است دوربین در چه محیطی نصب شود، در انتخاب دوربین مداربسته بسیار مهم است، چرا که نصب دوربین در محیط بیرون، نیازمند قابلیت مقاومت در شرایط سخت محیطی است که تاثیر مستقیم بر قیمت دوربین دارد و قطعا مشخصه ای است که بسیاری از کاربران در حین خرید دوربین مداربسته به آن توجه می کنند.

توجه داشته باشید. فاکتورهای زیادی در انتخاب و خرید دوربین مداربسته وجود دارد که ما به برخی از آن ها اشاره کردیم.

دوربین مداربسته را از کجا خریداری کنیم؟

این سوال در هنگام خرید دوربین مداربسته برای بسیاری از کاربران پیش می آید که چطور می توان فروشگاه ها و شرکت های معتبر را شناسایی کرد و از کجا خرید مطمئن داشته باشیم ؟ شرکت فراگستر پرشیا الکترونیک، با نمایندگی های فعال در تمام شهرها، این مشکل را حل کرده است و شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های مجاز و مورد تایید فراگستر الکترونیک، یک خرید آگاهانه داشته باشید. لیست نمایندگی های مجاز در وب سایت فراگستر، به تفکیک شهر درج شده است که با مراجعه به وب سایت و یا تماس با بخش فروش شرکت فراگستر، می توانید اطلاعات کافی در خصوص نماینده شهر خود داشته باشید. هر کدام از فروشگاه ها، شرکت ها و نمایندگی ها، ی فروش محصولات نظارت تصویری می بایست دارای مجوز رسمی باشند، لذا توصیه می گردد که در هنگام خرید دوربین مداربسته به این موضوع توجه داشته باشید.

کلام آخر در خصوص راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

همانطور که شرح دادیم، فاکتورهای بسیاری در انتخاب و خرید دوربین مداربسته نقش پر رنگی دارند که می بایست همه ی آن ها را در نظر داشت. در واقع خرید آگاهانه زمانی صورت می گیرد که شما بر اساس بودجه ی خود، یک محصول با کیفیت متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. ممکن است برخی از کاربران از قابلیت های مورد نیاز خود در محیط مورد نظر، آگاهی نداشته باشند، در این شرایط نیاز است که نصاب دوربین مداربسته یا نمایندگی مجاز فروش دوربین مداربسته، با بازدید از محل مورد نظر نیازها و قابلیت ها و تعداد دوربین های مورد نیاز کاربران را اعلام کنند. توجه داشته باشید که خرید دوربین مداربسته و انتخاب نصاب مناسب در کنار هم می توانند، شرایطی را فراهم کنند تا شما از سیستم نظارت تصویری خود، بیش ترین بهره وری را داشته باشید چرا که نصاب، با رعایت اصول استاندارد نصب، تعیین زاویه و ارتفاع نصب مناسب، اصل پوشش محیط و تنظیم کردن  سیستم نظارتی تصویری شما، تمام نیازهای مورد نظر را تامین کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوربین مدار بسته نبض بازار خرید دوربین مداربسته نمایندگی ها داشته باشید تری نسبت قابلیت ها مورد نظر محیط نصب بیش تری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت استفاده از کلابرگ

به گزارش صدای ایران از ایسنا، با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی این طرح تعریف شد.

طی چند فاز اجرایی و با گسترش اجرای آن در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند. به عبارتی با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

اما در مرحله جدید اجرایی و شروع دهه فجر، دولت از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد؛ این فاز جدیدی بوده که «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به بیانی دیگر در این طرح، یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام وزارت رفاه مرحله سوم طرح کالابرگ از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شروع شده و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت که از زمان شروع طرح تا ۹ اردیبهشت، به صورت میانگین روزانه بیش از ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم انجام شده و این یعنی موفقیت بالای طرح در جلب مشارکت مردم و حمایت از سبد غذایی خانوار در مقابل تورم و گرانی. طی ۸۰ روز طرح فجرانه توزیع حدود ۱۳۹ میلیون بسته غذایی صورت گرفته و اثر بسیار خوبی در رونق بازار و تولید کارخانجات صنایع غذایی گذاشته است.

تنها هفت روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه الکترونیک باقی مانده و هنوز دولت برنامه جدید خود را برای ادامه طرح کالابرگ اعلام نکرده است. البته ۱۹ فروردین ماه بود که سیدرضا یحیوی- مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تداوم اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در سال جاری به ایسنا اعلام کرد که در حال حاضر طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حال اجراست و منابع آن برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده بود که در صورت تامین منابع، همین مدل ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر منابع تامین نشود چند مدل طراحی و به دولت ارائه خواهد شد و در صورت موافقت با یکی از مدل‌های ارائه شده، اجرا خواهد شد.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرده بود که در هر صورت حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است، اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.

اکنون باید منتظر اعلام دولت ماند تا مشخص شود که قرار است پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چه مدلی برای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک اجرایی شود.


دیگر خبرها

  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • لحظه ترسناک انفجار و آتش‌سوزی یک مغازه مقابل لنز دوربین مداربسته! (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک انفجار و آتش‌سوزی یک مغازه مقابل لنز دوربین مداربسته!
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ