Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه این کشور در دیدار با یکدیگر درباره نهایی‌سازی ترکیب شورای عالی مصالحه این کشور گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در توئیتی اعلام کرد که «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه این کشور در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در مورد نتایج سفر اخیرش به ترکیه جزئیاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات روند صلح و آمادگی برای جلسه افتتاحیه شورای عالی مصالحه گفت‌وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که هفته گذشته نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه‌ای مشترک خواستار «ایجاد و فعال شدن سریع شورای عالی مصالحه» شدند.

نمایندگی‌های دانمارک، فرانسه، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد و جمهوری چک در این بیانیه تصریح کردند: «دستیابی به صلح پایدار از طریق اتحاد قوی سیاسی در کنار نظام جمهوری که در آن به حقوق و خواست‌های مردم احترام گذاشته شود و صدای همه افغان‌ها شنیده شود، ممکن است».

عبدالله در واکنش به این بیانیه در توئیتی نوشت که اعضای رهبری و مجمع عمومی این شورا برای تقویت روند صلح به سرعت نهایی خواهند شد.

شورای عالی مصالحه افغانستان برای رهبری روند صلح 28 اردیبهشت ماه در توافق تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله»، دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ایجاد شد اما تاکنون ترکیب اعضای رهبری و مجمع عمومی آن تعیین نشده است.

گفتنی است که اشرف غنی در شهریور ماه امسال 46 نفر را به عنوان اعضا و هیئت رهبری شورای عالی مصالحه اعلام کرد اما عبدالله ضمن مخالفت با این اقدام تصریح کرد که براساس توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی، تعیین اعضای این شورا از صلاحیت‌های او می‌باشد.

فشار اتحادیه اروپا برای تکمیل فوری شورای عالی مصالحه افغانستانپذیرش تلویحی عبدالله با راه‌حل تشکیل دولت موقت در افغانستاندیدار عبدالله عبدالله با اردوغان

«فریدون خوزون» سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان نیز اخیراً به رسانه‌ها گفت که گزینش اعضای اصلی شورای مصالحه ادامه دارد و در روزهای آینده نخستین نشست آنها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالله عبدالله محمداشرف غنی اخبار افغانستان عبدالله عبدالله محمداشرف غنی اخبار افغانستان شورای عالی مصالحه مصالحه افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!

عبدالله ویسی به محرومیت 2 میلیاردی خود واکنش نشان داد و البته در ابتدا فکر می‌کرد این مبلغ به ریال است!

طرفداری | فولاد شرایط خوبی ندارد و حالا عبدالله ویسی هم 2 میلیارد تومان بابت صحبت‌های هفته گذشته خود محکوم شد.

عبدالله ویسی پس از بازی هفته گذشته فولاد برابر آلومینیوم اراک، صحبت‌های تندی را انجام داد که باعث شد کمیته انضباطی او را به پرداخت 2 میلیارد تومان محکوم کند. عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در واکنش به این حکم گفت:

هفته پیش حرفی زدم و برخی از دوستان خود من هم ناراحت شدند. شنیدم کمیته انضباطی 200 میلیون تومان (او به اشتباه تصور می‌کند 2 میلیارد ریال جریمه شده است) من را جریمه کرده است. چه چیزی گفتم؟ فقط گفتم بازی‌ها حساس است و رصد کنید. گواردیولا و آنچلوتی هم بازی حساس باشد همین حرف‌ها را می‌زنند. چوب را برداری، دزد فرار می‌کند. من بابت همه چیز نگران هستم و امیدوارم اتفاقات عجیبی رخ ندهد. من استرس زیادی دارم و ممکن است به هر چیزی شک کنم. من به هیچکس توهین نکردم و جریمه شدم. در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، این عدالت است؟ چنین حکمی درست نیست. می‌خواهید 10 میلیارد من را جریمه کنید!

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند