Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نماینده مجلس ایران با انتشار پیامی در خصوص ترور دانشمند هسته ای ایران گفت، این ترور قطعا بدون چراغ سبز بایدن انجام نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، مالک شریعتی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای این کشور در توییتی نوشت: امروز در دهمین سالگرد شهادت "شهید مجید شهریاری"، مهمترین دانشمند صنایع دفاعی و هسته ای ایران ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این ترور ناجوانمردانه امضا دار، قطعا بدون چراغ سبز بایدن انجام نگرفته است. نتیجه التماس برای مذاکره با شیطان، جز این نیست آقای روحانی!
امروز در دهمین سالگرد شهادت "شهید مجید شهریاری"، مهمترین دانشمند صنایع دفاعی و هسته ای ایران ترور شد.
این ترور ناجوانمردانه امضا دار، قطعا بدون چراغ سبز #بایدن انجام نگرفته است.

آناتولی: فخری زاده در ساخت موشک های بالستیک نقش داشت
خبرگزاری آناتولی با انتشار مقاله ای نوشت که دانشمند ترور شده ایرانی در ساخت موشک های بالستیک نقش داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی نوشت: محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران که روز گدشته ترور شد٬ از چهره‌های اصلی و معماران برنامه هسته‌ای این کشور بوده که در فهرست اهداف اسرائیل قرار داشته است.
در ادامه این مقاله اشاره شده که این دانشمند ایرانی رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران را برعهده داشت و در تولید موشک های بالستیک سهم فعالی داشته است.
در این مقاله آمده که فخری زاده پنجمین قربانی حملات به دانشمندان هسته ای ایران شد که از سال 2010 انجام شده است. به گفته این خبرگزاری در تمام حملات رد پای اسرائیل دیده شده است.
گفتنی است طبق گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران بعد از ظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند.
بر این اساس، در جریان درگیری تیم حفاظت محسن فخری‌زاده با تروریست‌ها، وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. تلاش تیم پزشکی برای احیاء فخری‌زاده موفق نبود و وی جان خود را از دست داد

المیادین: هدف از این ترور، مانع تراشی در مسیر بازگشت بایدن به برجام است
احتمالا این ترور، نتیجه تغییر لحظه‌ آخری تصمیم آمریکا در مورد هدف گرفتن یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران است. با این ترور حساس، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ابعاد زیادی را هدف گرفتند و با از بین بردن رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع، که مسئول مستقیم پیشرفت توانایی‌های نظامی، در واقع نقطه اتکای اساسی ظرفیت‌های ایران برای مقابله استراتژیک را مورد هدف قرار دادند.
شارل أبی نادر در المیادین نوشت: آیا پس از ترور فخری زاده، منطقه در شرایط متفاوتی نسبت به قبل از این اتفاق قرار می‌گیرد؟ پس از آنکه وزارت دفاع ایران خبر شهادت محسن فخری زاده را اعلام کرد، می‌توان گفت این حادثه با تمام ابعاد و پیامدهایش، یک نقطه اصلی در درگیری حساسی که منطقه و چه بسا جهان در آن به سر می‌برد، ایجاد می‌کند، که این درگیری، بین ایالات متحده و اسرائیل از یک سو و جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر است، اما اهمیت و حساسیت این ترور از چه جهت است و چه پیامد‌هایی می‌تواند برای منطقه و جهان داشته باشد؟
 در ادامه این مطلب آمده است: براساس اطلاعات موجود، نخست وزیر اسرائیل در یکی از کنفرانس‌های خود، از فخری زاده علنا نام برد و پیش از این نیز رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که از سال‌ها پیش برای ترور فخری زاده برنامه ریزی شده، اما هر بار شکست خورده است. با توجه به نقش و اهمیت و جایگاه علمی فخری زاده و نقش او در پیشرفت و توسعه توانایی‌های نظامی ایران، انگشت‌های اتهام در جریان این ترور، به سمت اسرائیل است که احتمالا با حمایت و کمک آمریکا این عملیات را ترتیب داده است.
بعد خطرناک و مهم ترور فخری زاده، مساله همکاری فرضی آمریکا را تقویت می‌کند، چرا که اسرائیل به تنهایی قادر به تحمل پیامد‌های هر گونه عملیاتی علیه ایران، بدون موافقت قبلی آمریکا نیست، به این دلیل که هیچ کس نمی‌تواند واکنش ایران و میدان آن را پیش بینی کرده و با پاسخ ایران مقابله کند.
در واقع، ترور دانشمندان هسته‌ای و غیر هسته‌ای ایران توسط اسرائیل و بازوان مستقیم و غیر مستقیم موساد، مساله جدیدی نیست و تل آویو به اتخاذ چنین راهبرد‌هایی برای مقابله با ظرفیت‌های انسانی و فکری محور مقاومت عادت کرده است.
جهت دیگر این عملیات ترور را می‌توان در چارچوب اقدام مورد انتظار از سوی نتانیاهو و ترامپ تفسیر کرد و گفت احتمالا این ترور، نتیجه تغییر لحظه‌ آخری تصمیم آمریکا در مورد هدف گرفتن یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران است. با این ترور حساس، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ابعاد زیادی را هدف گرفتند و با از بین بردن رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع، که مسئول مستقیم پیشرفت توانایی‌های نظامی، در واقع نقطه اتکای اساسی ظرفیت‌های ایران برای مقابله استراتژیک را مورد هدف قرار دادند.
جهت سومی که می‌توان این ترور را در ضمن ان جای داد، به سعی مستقیم ترامپ و نتانیاهو برای یک اقدام استثنایی، با هدف کارشکنی در عملیات برقراری توازن دوباره در روابط بین المللی در منطقه، مربوط می‌شود و می‌توان گفت هدف از این ترور، مانع تراشی در مسیر بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای با ایران بوده است، که البته با موافقت نتانیاهو مواجه نمی‌شود.

آلمان: ترور دانشمند هسته ای ایران، اوضاع منطقه را بدتر می‌کند
وزارت خارجه آلمان در واکنش به شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران اوضاع منطقه را بدتر می‌کند و بدون اشاره به طرف خاصی، از همه طرفها خواست از تشدید تنشها خودداری کنند
سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای-دفاعی ایران در روز جمعه تاکید کرد که این اقدام اوضاع منطقه را بدتر میکند.
براساس گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه آلمان همچنین گفته، ما از همه طرفهای مربوط به این پرونده می‌خواهیم که از اقداماتی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند.
براساس گزارش شبکه العربیه، وی در ادامه اضافه کرد، قبل از روی کار آمدن جو بایدن (رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا) حفظ دامنه گفت‌وگو با ایران برای حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته‌ای ایران مهم است.

المیادین: یک مقام سابق اسرائیل از فخری زاده به عنوان قاسم سلیمانی برنامه هسته ای ایران نام برد
شبکه خبری المیادین جمعه شب به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشت: مدیر کل پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل از فخری زاده به عنوان قاسم سلیمانی برنامه هسته ای ایران نام برد و گفت که چنین حادثه ای می تواند تنها از سوی تل آویو و واشنگتن انجام شود.
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع صهیونیستی، از احتمال دست داشتن تل آویو در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران گفت .
شبکه خبری المیادین جمعه شب به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی افزود: مدیر کل پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل از فخری زاد به عنوان قاسم سلیمانی برنامه هسته ای ایران نام برد و گفت که چنین حادثه ای می تواند تنها از سوی تل آویو و واشنگتن انجام شود.
المیادین همچنین به نقل از رسانه های صهیونیستی به اظهارات اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته است: این هفته کارهای زیادی انجام دادم و نمی توانم در باره همه آنها حرف بزنم.
المیادین افزود: نتانیاهو با این اظهارات به طور تلویحی به مشارکت احتمالی اسرائیل در ترور فخری زاده دانشمند هسته ای ایران اشاره می کند.

 فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: ترور فخری زاه می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد
آموس یادلین، فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتی نوشت: چنین اقدامی می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد تا در مدت زمان باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ، بهانه لازم برای حمله آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران فراهم شود
فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل در واکنش به ترور شهید فخری زاده نوشت: چنین اقدامی می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد
 آموس یادلین، فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتی نوشت: چنین اقدامی می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد تا در مدت زمان باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ، بهانه لازم برای حمله آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران فراهم شود

رئیس مجلس ترکیه: ترور دانشمند ایرانی یک اقدام تروریستی بود
رئیس مجلس ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.
دکتر «مصطفی شنتوپ» رئیس مجلس ترکیه در پیام خود در توئیتر می‌نویسد: سوء قصد به دانشمند ایرانی یک فعالیت تروریستی است. این موضوع که یک سازمان قانونی و یا غیرقانی و یا یک دولت سوءقصد را انجام داده باشد، ماهیت مسئله را تغییر نمی‌دهد. ترور، ترور است و عاملی که ترور را انجام می‌دهد، تروریست است. ما با اقدامات غیرقانونی در صحنه بین‌الملل مخالفیم.

ترور فخری زاده؛ حاصل نشست اخیر عربستان،امریکا و اسرائیل بود
یک کارشناس امنیتی عراقی گفت که ترور دانشمند ایرانی در نشست سه جانبه اخیر نتانیاهو، بن سلمان و پمپئو در عربستان طراحی شده بود.
صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی روز شنبه در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا، عربستان و اسرائیل ترور دیروز / جمعه/ محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را ترتیب دادند.
وی تصریح کرد: ترور این دانشمند ایرانی نقض آشکار حقوق بشر و گواه آشکار دشمنی سه جانبه آمریکا و اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی ایران است.
العکیلی گفت: این کشورها در عملیات ترور دست دارند و این عملیات در نشست اخیر بین وزیر خارجه آمریکا و نتانیاهو و محمد بن سلمان در شهر نئوم طراحی شد و از نتایج نشست توطئه گرانه این سه نفر بود.
به گفته العکیلی، اهمیت این عملیات ترور از عملیات ترور فرماندهان عملیات پیروزی (سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق) کمتر نیست زیرا هر سه شهید، شخصیت های بزرگ و نمادین هستند.
وی گفت: هدف از این ترور، تلاش برای کشاندن ایران به یک درگیری نظامی و همچنین جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه به بهانه حفاظت از رژیم صهیونیستی و همچنین برهم زدن شرایط برای دور کردن بایدن از قدرت در واشنگتن است زیرا او افکار نرمی برای حل مشکلات منطقه دارد و مهمترین چیزی که در نشست (بن سلمان و نتانیاهو و پمپئو) بدست آمد این بود که یا حضور نظامی (آمریکا) در منطقه ادامه یابد و جلوی دستیابی ایران به قدرت هسته ای گرفته شود یا منطقه به آتش کشیده شود.

سردار قاآنی: دشمن عُرضه جنگ مردانه با ایران را ندارد
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دشمن عُرضه جنگ مردانه با ایران را ندارد. مرگ اسرائیل نزدیک است.
سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دشمن عرضه جنگ مردانه با ایران را ندارد. مرگ اسرائیل نزدیک است. این آخرین دست‌وپا زدن‌های قلدرهای جهان و غارتگران بین‌المللی است.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز جمعه شب با ارسال پیامی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، ضمن مسئول دانستن آمریکا و اسرائیل در این حمله ناجوانمردانه، از آنها خواست با محکوم کردن این ترور، اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.
در نامه روانچی آمده است: «امروز، 27 نوامبر 2020 ، در شهر آبسرد استان تهران، آقای محسن فخری زاده، دانشمند برجسته ایرانی، در یک حمله تروریستی ترور شد. یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش‌های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می‌شود. وی همچنین مدیریت توسعه واکسن کرونا را بر عهده داشته است

تحلیلگر آمریکایی: فخری‌زاده بی‌شک توسط اسرائیل ترور شده است
یک تحلیلگر سیاسی و نویسنده آمریکایی بر این باور است که ماموران اسرائیلی بی شک در ترور شهید محسن فخری زاده فیزیکدان ایرانی نقش داشته‌اند.
 بعدازظهر روز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید.
متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این  دانشمند ایرانی  پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
«کوین بارت» تحلیلگر سیاسی آمریکایی در این رابطه  تاکید کرد: بی شک ماموران اسرائیلی در ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی نقش داشته‌اند و رژیم تل آویو باید به خاطر این جنایت و سایر جنایت‌ها پاسخگو شود.
وی در ادامه تصریح کرد: محسن فخری زاده بی شک توسط ماموران اسرائیل ترور شده است. این یک اقدام تروریستی است که به عنوان "حمله عامدانه به غیرنظامیان" تعریف می‌شود. دانشمندان غیرنظامی هستند. آنها اهداف مشروع و قانونی به شمار نمی‌روند.

یدیعوت احارانوت: ترور محسن فخری‌زاده هم راستا با ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران بود
یک رسانه رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی خود رسما اعتراف کرد ترور (شهید) محسن فخری زاده هم در راستای ترورهای سابقی بود که پنج دانشمند هسته‌ای ایران هدف آن قرار گرفته بودند.
 روزنامه یدیعوت احارانوت که امروز شنبه نسخه کاغذی آن منتشر نمی شود در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت این ترور در سایه شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وقوع پیوسته است.
این روزنامه عبری زبان در گزارش خود گرچه به خبرگزاری رویترز استناد کرده اما تلویحا ترور شهید فخری زاده را هم جزو اقدامات موساد در سوء قصد به دانشمندان هسته ای ایران که طی چند سال گذشته رخ داد قرار داده است.
به نوشته این روزنامه ترور فخری زاده بعد از 8 سال توقف ترور علیه دانشمندان هسته ای ایران به وقوع می پیوندد.
عملیات ترور سابق از طریق خودروهای بمب گذاری شده ، یا شلیک گلوله توسط راکبین موتور سوار انجام می شده و اکنون نیز ترور محسن فخری زاده به لیست ترورهای منسوب به اسرائیل و ایالات متحده اضافه می شود.
به نوشته احارانوت این ترور در شرایط بسیار بغرنجی انجام شده است به ویژه که هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و هم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به تازگی در انتخابات شکست خورده اعلام کردند قصد اقدام علیه ایران را دارند.
بعد از این مقدمه، یدیعوت احارانوت شرح کوتاهی از عملیات ترور دانشمندان هسته ای ایران منتشر کرده و به معرفی شهدای هسته‌ای از جمله شهید محسن فخری‌زاده، شهید مسعود علیمحمدی،  شهید مجید شهریاری، شهید داریوش رضایی‌نژاد و شهید مصطفی احمدی روشن پرداخته است. دراین گزارش همچنین به ترور ناکام فریدون عباسی دوانی پرداخته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محسن فخری زاده ایران اسرائیل آمریکا ترور ترور دانشمند هسته ای ایران فخری زاده دانشمند هسته ای دانشمندان هسته ای ایران محسن فخری زاده دانشمند واکنش به ترور شهید برنامه هسته ای ایران ترور شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش ترور محسن فخری زاده شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی رژیم صهیونیستی ترور فخری زاده قاسم سلیمانی فخری زاده عملیات ترور قرار دادند وزارت دفاع مورد هدف نام برد تل آویو ترور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت صبح دوشنبه در حاشیه سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای در خصوص برنامه‌های جنبی این کنفرانس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای از جمله این برنامه‌ها است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران دارد.

وی با بیان اینکه انواع رادیو داروها، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشی و صنعتی هسته‌ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته‌ای ایران در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند ابزاری برای نشان دادن توان دانشمندان ایرانی به نمایندگان کشورهای حاضر در این کنفرانس بین المللی باشد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران ضمن قدردانی از سازمان انرژی اتمی ایران برای حمایت از برگزاری این کنفرانس بین المللی گفت: دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز برگزاری این کنفرانس بین المللی نیز ظرفیت‌های بالای این شهر به لحاظ پیشرفت‌های هسته‌ای، گردشگری، تاریخی و … است.

سی‌اامین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر دوشنبه در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 6098043

دیگر خبرها

  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره