Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از شرکت‌های دانش‌بینان و کسب و کارهای با پایه فناوری در قشم به عنوان فرصتی برای تولید ثروت نام برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مصطفی خانزادی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بهره‌گیری از علم و دانش در بستر فناوری‌های روز راهکار مناسبی برای تولید ثروت محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و همه فعالیت‌ها با پایه فناوری در قشم می‌تواند از این موقعیت برای تولید ثروت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدیدهایی که از اقدامات زیربنایی و عمرانی قشم داشته است افزود: طرح‌های کلان و زیرساختی برنامه محور در قشم می‌تواند موجب بهره‌مندی مردم این منطقه و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف شود.

به گفته معاون فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: شرایط امروز کشور به نحوی است که مشکلاتی در زمینه تامین منابع مالی برای اتمام پروژه‌ها در اکثر نقاط کشور وجود دارد اما در قشم علی‌رغم همه مشکلات شاهد عملکرد موفق در اجرای طرح‌های مهم زیرساختی و صنعتی با نگاه مثبت به توسعه اقتصادی مردم جزیره هستیم.

وی با اشاره به مشارکت خوب بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های اقتصادی در منطقه آزاد قشم افزود: فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد به دلیل شرایط سخت تحریم‌ها میسر نشد اما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشورمان در پروژه‌های زیرساختی به‌ویژه حوزه گردشگری و نفت و انرژی قشم ورود بسیار قوی در این منطقه داشته‌اند.

خانزادی گفت: طرح‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف جزیره قشم طراحی شده و آماده اجرا است و با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌توان نرخ بهره‌وری این پروژه‌ها را افزایش داده و شرایط را برای ارائه خدمات بهتر در آینده فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های خاص طرح پردیس ساحل جنوبی در قشم، افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و استفاده از فضاهای ساحلی بکر موجود در جزیره می‌توان شرایط را برای بهره‌مندی تمام مردم از این ظرفیت‌ها آماده و قشم را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار گفت: توسعه متوازن و پایدار به عنوان مهمترین سیاست این سازمان با انجام پروژه‌های عظیم عمرانی و زیربنایی در نقاط مختلف جزیره قشم اجرا شده است.

حمیدرضا مومنی اظهار داشت: فرصت‌های بی‌نظیری در راستای شعار سال "جهش تولید" و رونق اقتصاد ملی در جزیره قشم وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت بخش‌های مختلف امکان بهره‌مندی از آنها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم با مشارکت در مگاپروژه‌های بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کرده است  که نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی‌رغم همه مشکلات و فشارهای خارجی هیچ پروژه‌ای در قشم تعطیل نشد و تا پایان دوره دولت دوازدهم همه طرح‌های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم.

وی بیان داشت: در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی همچون ایجاد بزرگراه‌ها، بهسازی جاده‌ها و ایمن سازی معابر عبوری در سطح جزیره و در بخش‌های نفت و انرژی به‌ویژه پالایشگاه‌ها و ایجاد نیروگاه‌های تولید برق و همچنین توسعه متوازن برای روستاهای جزیره قشم اقدامات خوبی انجام شده است.

مومنی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی در زمینه اقتصاد دریا محور به ویژه حوزه شیلات و پرورش آبزیان در نقاط غربی جزیره، در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش کیفیت زندگی ساکنان آن منطقه و ایجاد توسعه متوازن در قشم خواهیم بود.

تلاش برای جبران خلأ 1.6 میلیارد دلاری بازار دارو با کمک شرکتهای دانش بنیان داخلیموفقیت شرکت دانش بنیان ایرانی در تولید ابزارهای تعمیر و نگهداری چاه‌های نفتشرکت دانش بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی دانش طراحی موتور خودرو شد

شایان ذکر است مصطفی خانزادی سرپرست معاون فنی و زیربنایی، حسین رعیتی مدیر نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر به قشم از طرح‌های مختلف عمرانی، زیرساختی و صنعتی این منطقه آزاد بازدید کردند.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم برای تولید ثروت دانش بنیان مناطق آزاد جزیره قشم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم