Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:28:28 GMT

استعلام سلامت مسافرین در ورودی شهرها با کد ملی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۲۳۶

استعلام سلامت مسافرین در ورودی شهرها با کد ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد کرونای استانی با اشاره به روند رو به کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی هفته اخیر شاهد کاهش تعداد موارد بستری و فوتی به علت ابتلا به بیماری کرونا نسبت به هفته قبل از آن بودیم که این اتفاق نشان دهنده رشد استفاده از لوازم خود مراقبتی و رعایت بیشتر و بهتر پروتکل‌های بهداشتی اعم از تهویه مناسب فضاهای بسته، استفاده از ماسک و کاهش حضور در اجتماعات مختلف توسط مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی، صدا و سیما، گروه‌های جهادی و سازمان هلال احمر و سایر دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی‌های لازم به کمک هم آمده و طی یک برنامه منظم و منسجم وظایف خود را انجام دادند که این خود از دلایل کاهش آمار ابتلا و فوتی است.

استاندار خوزستان با اظهار امیدواری در تداوم چنین اقدامات و همکاری‌هایی در بین دستگاه‌ها و مردم گفت: باید کماکان با برنامه ریزی‌های درست بتوانیم این روند نزولی را با سرعتی بیش از پیش حفظ کرده و ادامه دهیم.

وی همچنین با اشاره به پابرجا بودن نسبت‌های از پیش تعیین شده حضور کارکنان هر دستگاه و اداره در شهرهای با وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز ادامه داد: طی مصوبه جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور، ادارات طبق تصمیمات قبلی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد و تغییر جدیدی در فعالیت ادارات و کارکنان آنها ایجاد نشده است.

استاندار خوزستان با رضایت‌بخش خواندن مراقبت‌ها در مبادی ورودی شهرها و در دستور کار قرار گرفتن روش جدید استعلام سلامت افراد از طریق کد ملی به جهت ورود به شهرها تصریح کرد: در مبحث ورود افراد به شهرهای استان قرار بر این شد تا در ورودی شهرها با بررسی سوابق سلامتی ثبت شده افراد بیمار در سامانه اطلاعاتی و کد ملی آنها با استفاده از کارت ملی هوشمند از ورود آنها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم کارت های هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند ادامه داد: امروز هم پیرو این تصمیم از ورود بیش از هزار نفر به قطار، هواپیما و اتوبوس جلوگیری به عمل آمده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند نیز می توانند با ارائه کد ملی خود نسبت به استعلام سلامت به جهت ورود به شهرها اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنترل کدملی خوزستان مسافرین کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: سیر درمان «ارس»، تنها پلنگ باغ‌وحش مشهد، با همکاری دامپزشکان و متخصصان و بر پایه خرد جمعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد نباتی در خصوص سیر درمان «ارس»، اظهار کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این‌گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن بر اثر تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش رخ داد.

وی افزود: بنابراین، تصمیم بر اخذ رادیوگرافی از دست حیوان تحت بیهوشی گرفته شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رادیوگرافی اخذشده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

نباتی افزود: با توجه به جوش‌خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج، طولانی‌مدت‌بودن عمل جراحی و مراقبت‌های خاص بعد از عمل و نیز ریسک بالای عمل، تلاش می‌کنیم برای جراحی حیوان تصمیمی بگیریم که ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی (چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال) ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 748683

دیگر خبرها

  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد