Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان از ابتلای 300 نیروی تامین اجتماعی گلستان به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، احمد نصرتی در جلسه عصر امروز ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا در استان تمامی هشت مرکز درمانی و دو بیمارستان تامین اجتماعی به صورت فعال به بیماران خدمات ارائه داده و خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به همکاری دائمی و نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی گلستان اشاره و تاکید کرد: در این مدت به ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خدمات ارائه شد و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار عملیات غربالگری صورت گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: در این مدت ۳۰۰ نفر از همکارانم به ویروس کرونا مبتلا شدند.

نصرتی گفت: در «طرح شهید سلیمانی» نیز همکاری نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان داریم و ۵ هزار و ۴۷۰ بیمار سرطانی و ۹ هزار و ۵۱۸ بیمار دیالیزی نیز در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده تا در طرح غربالگری و مراقبت سلامت مورد توجه قرار گیرند.

لازم به ذکر است، روز گذشته سازمان تامین اجتماعی با انتشار خبر و دستورالعمل اجرایی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام کرد در اجرای بخشنامه مورخ ۲۷ آبان سازمان اداری و استخدامی کشور و دستور اداری چهار آذر در رابطه با طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کرونا در شهرهای کشور و با توجه به اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی ادارات دولتی هفته آینده، تمامی واحدهای اجرایی این سازمان (تمام شعب و کارگزاری‌های سازمان در شهرستان‌های سراسر کشور که در وضعیت قرمز دارند به استثنای مراکز درمانی) از تاریخ هشت آذر به مدت یک هفته تعطیل اعلام می‌شود.

با وجود انتشار این ابلاغیه رسمی و قرار داشتن شهرستان گرگان، کلاله، بندرترکمن و آق‌قلا در شرایط قرمز، اما این ابلاغیه در استان گلستان اجرایی نشد.

استاندار گلستان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان و در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص اعلام بخشنامه تعطیلی ادارات در شهرهای قرمز که توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام شد، گفت: هیچ اداره و دستگاه اجرایی در این شهرها تعطیل نیست.

هادی حق‌شناس گفت: تمامی مدیران باید در محل کار‌ حاضر باشند و تاکید ما بر این است از کمترین میزان نیروی انسانی برای پیشبرد امور استفاده کنند و مشاغل و امور حساس و مورد نیاز مردم به هیچ عنوان نباید تعطیل شود.

گفتنی است براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متاسفانه روند مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان در پنج شهرستان گمیشان، بندرگز، علی‌آبادکتول، کلاله و‌ مراوه‌تپه افزایشی است.

برگزاری مراسم‌های عروسی و مهمانی‌ها به عنوان مهمترین عامل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گلستان شناخته شده و در حال حاضر ۵۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

در بخش مراقبت‌های‌ویژه ۵۶ بیمار‌به دستگاه ونتیلاتور وصل است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار بر اثر کرونا در استان جان باختند.

لینک کوتاه: asriran.com/003BG4

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گلستان کرونا دانشگاه علوم پزشکی تامین اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند

طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۷/۲۴ مادران دارای فرزند دوقلو و بیشتر می‌توانند از مرخصی زایمان به مدت یک‌ سال استفاده کنند اما سازمان تامین اجتماعی، بدون در نظر گرفتن این قانون، همچنان مرخصی مادران صاحب دوقلو را ۹ ماه و مرخصی یکساله را برای مادران صاحب سه قلو و بیشتر در نظر می‌گیرد.

اجرا نشدن این قانون در حالی است که نگهداری از دوقلوها برای همه مادرانی که چنین شرایطی دارند، در کنار همه شیرینی‌هایی که یک مادر تحربه می‌کند، سخت و گاه طاقت‌فرساست.

یکی از مادران صاحب فرزند دو قلو درباره عدم اجرای این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه سازمان تامین اجتماعی برای ثبت مدارک مرتبط با مرخصی زایمان و پرداخت مزایای این مدت، از همان ابتدا آب پاکی را روی دست ما ریخت؛ به‌طوری که تنها امکان انتخاب آیکون ۶ تا ۹ ماه مرخصی و دریافت حقوق برای مادران صاحب فرزند دوقلو فعال است.

وی با اشاره به پیگیری‌های بی‌نتیجه در این خصوص ادامه داد: وقتی با سامانه تلفنی تامین اجتماعی (۱۴۲۰) تماس گرفتیم، کارشناس تامین اجتماعی اطلاعی از این قانون نداشت و پس از پرس و جو از مدیران خود، اعلام کرد که هنوز ابلاغیه‌ای به آن ها داده نشده است؛ بنابراین مرخصی و مزایای شما همان ۹ ماه محاسبه می‌شود.

به گفته این مادر، برخی دیگر نیز راهکار ارائه می‌دهند؛ مثلاً گفته‌اند پس از اتمام دوره ۹ ماهه مرخصی با مراجعه به دیوان عدالت اداری، برای احقاق حق قانونی خود اقدام کنیم که در صورتی که رای دیوان به نفع ما باشد، تنها می‌توانیم از غرامت استفاده کنیم اما همچنان مرخصی همان ۹ ماه خواهد بود.

وی  ادامه داد: این رشته سر درازی دارد؛ گره کور این ماجرا گویا باید با کفش آهنین در رفت‌وآمدهای اداری حل شود؛ حال آنکه برای مادری با چنین شرایط، زمان و انرژی، طلا و کیمیاست.

بنا بر آمار مرکز رصد سازمان ثبت احوال کشور، در سال گذشته تعداد ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۱۴۸ دو قلو بوده‌اند؛ امتناع سه ساله سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون، در حالی است که ماده ۱۷ مصوبه مذکور، در راستای حمایت از خانواده‌ها به منظور جوانی جمعیت به تصویب مجلس رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!