Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:00:42 GMT

رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۹۶۸۶

رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های مقابله با کرونا

وزیر کشور گفت: بیش از ۸۵ درصد مردم دستورالعمل‌های طرح مقابله با کرونا را به درستی رعایت کرده اند، البته توقع این است که همه رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رجمانی فضلی، وزیر کشور در برنامه تیتر امشب شب گذشته (شنبه ۸ آذر) شبکه خبر سیما وزیر کشور گفت: بیش از ۸۵ درصد مردم دستورالعمل‌های طرح مقابله با کرونا را به درستی رعایت کرده اند، البته توقع این است که همه رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز نخست اجرای طرح، اتفاقات خیلی خوبی در کشور افتاد و همۀ دستگاه‌های متولی طرح که ۱۵ دستگاه هستند هماهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح سراسری ملی را پیدا کرده اند و وقتی که مسیر و هدف برای همه مشخص شد موجب هم افزایی می‌شود و نتایج این همکاری‌ها دارد خودش را نشان می‌دهد.

وزیر کشور با اشاره به ارزیابی مصوبات قبل و شناسایی نقاط ضعف و قوت در جلسات متعدد ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در پیش بینی‌ها فکر می‌کردیم که در مرحلۀ نخست بعد از اعلام، مردم خودشان حدود ۶۰ درصد رعایت کنند، اما واقعا خود مردم بیش از ۸۰ درصد رعایت کردند.

رحمانی فضلی افزود: الحمدلله روند بیماری در خیلی جا‌ها نزولی است و حدود ۶۰ درصد شهر‌ها که در مقاطع ۵ آبان و ۱۴ آبان قرمز بودند از وضع قرمز به نارنجی سوق پیدا کرده اند و در این طرح هم که ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم، روند رو به پایین و نزولی است.

وزیر کشور با اشاره به همکاری بسیار خوب اصناف در اجرای طرح گفت: ۸۵ درصد مردم خودشان خطر و اهمیت موضوع را درک و تعطیل کرده اند، البته از مشکلات اصناف خبر داریم و تا جایی هم دولت توانسته کمک کرده است و می‌کند، اما موضوع سلامت و جان همه مردم است.

رحمانی فضلی شناسایی ۱ یا ۲ درصد مبتلایان و ناقلان بیماری را بسیار مهم بر شمرد و افزود: اگر نتوانیم این ۲ یا ۳ درصد مبتلا و ناقلان را که بیماری را منتشر می‌کنند شناسایی و مدیریت کنیم جان بقیه مردم که۹۷ درصد است به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به افزایش تست‌های پی سی آر و تست‌های سریع (ریپید) برای شناسایی زودتر بیماران گفت: روزانه حدود ۴۰ هزار تست پی سی آر انجام می‌شود که روزانه ۵۰ هزار تست به آن اضافه خواهد شد که این اقدام بسیار بزرگی است.

وزیر کشور همچنین به رهگیری بیماران با کد ملی آن‌ها اشاره کرد و افزود: این کار از اقدام‌های بسیار خوبی است که با همکاری وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و راه و شهرسازی اتفاق افتاده است و بیماران را از طریق شماره ملی در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها شناسایی می‌کنند و مقرر شد که این کار تسری پیدا کند.

وی گفت: همه کسانی که به اداره‌ها مراجعه می‌کنند برای دریافت خدمات، کارت ملی همراه داشته باشند که موجب می‌شود بیماران، شناسایی و خدمت به آن‌ها ارائه نشود.

رحمانی فضلی همچنین با بیان این که دستگاه‌ها باز و فعال هستند منتهی تعداد کارمندانشان کمتر شده است افزود: بنا بر تعطیلی اداره‌ها نیست و بعد از این دو هفته، اختیاراتی به دستگاه‌های اجرایی داده شده است تا ساعات حضور و کار کارمندان را مدیریت کنند.

وزیر کشور همچنین گفت: هم در تست گیری و افزایش تست به ۶۰ هزار در روز خوب عمل شده و هم در محدودیت سازی نسبت به قبل و هم در تردد شبانه و جاده‌ای که کامل مدیریت شده است.

وی افزود: اگر نتوانیم در این دو هفته طرح را به جای مناسب برسانیم باید آن را ادامه دهیم، با شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آن‌ها می‌توانیم موفق شویم و به هدف اصلی که کنترل و مدیریت بیماری و ویروس است برسیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی مقابله با کرونا وزیر کشور ۸۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست

غالب بانوان عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند عده اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی از آنها با اندک تذکری رعایت می‌کنند باز در میان آنها انگشت شمار هستند که مقاومت می‌کنند در برابر قانون.

فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌دادند به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

لایحه عفاف و حجاب هنوز به تصویب نهایی و ابلاغ نرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»