Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس و شیوع بالای آن در سطح جامعه، تنها راه پیشگیری از ابتلا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها دانست.

شهلا قنبری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به طرح مراقبت‌های محله محور برای مقابله با کرونا( طرح شهید سلیمانی) ، اظهار کرد: این طرح با مشارکت نیروهای بسیجی و مردمی در برخی محلات تهران آغاز شده و به مرور به کل استان تسری می یابد، طی آن علاوه بر ارایه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه مواجهه صحیح با بیماری و تشویق مردم برای مراجعه به سامانه‌های ۴۰۳۰ و salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir وزارت بهداشت و اعلام وضعیت بیماری، اقدامات حمایتی و پیگیری بیماران نیز از سوی تیم‌های بهداشتی دانشگاه و همچنین نیروهای بسیجی انجام می شود.

وی ردگیری موارد ابتلا و تماس‌های نزدیک آنان و شناسایی موارد مشکوک و محتمل در مراحل اولیه بیماری را از مهمترین بخش‌های این طرح عنوان کرد و گفت: در ادامه ضمن ترغیب مبتلایان به رعایت اصول قرنطینه، اقدامات درمانی، حمایتی و مراقبتی نیز برای مبتلایان اعمال می‌شود.

محدودیت‌های دو هفته‌ای فرصتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت‌های دو هفته‌ای جاری را فرصتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری، مهار اپیدمی و کاهش بار ناشی از آن بر کادر درمان و سیستم بهداشت و درمان کشور دانست و گفت: البته این طرح جز با مشارکت و احساس تعهد و مسئولیت مردم در قبال سایر افراد جامعه موفق نخواهد شد.

وی رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و قوانین محدودیت‌ها را مسئولیت انسانی، اجتماعی و شرعی افراد جهت حفظ سلامت خانواده و دیگر اعضای جامعه و همچنین پیشگیری از آسیب رساندن به دیگران عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیماری کووید ۱۹ هنوز درمان قطعی و موثری ندارد و تنها راه چاره در مقابل این اپیدمی خطرناک، پیشگیری از ابتلا و انتقال آن به دیگران است، بنابراین اگر افراد جامعه نسبت به هم  مسئولانه برخورد نکنند و قوانین و محدودیت‌های پیش بینی شده را رعایت نکنند؛ در مهار و کنترل پاندمی موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به آمار بالای ۴۰۰ نفر فوتی ناشی از کرونا و همچنین فعال بودن زنجیره انتقال بیماری در سطح جامعه، ضمن تاکید بر رعایت اصل قرنطینه و ردیابی تماس‌های نزدیک مبتلایان، اظهار کرد: متاسفانه نتایج برخی بررسی‌ها و ردیابی مبتلایان نشان داده که برخی از این افراد کیلومترها از محل زندگی خود فاصله گرفته و یا حتی به سفرهای درون و برون شهری رفته‌اند، این یعنی کمک به شیوع و انتقال بیشتر بیماری و عدم قطع زنجیره انتقال.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه تاکید کرد: در شرایطی که بیماری به گونه ای افسارگسیخته در جامعه گسترش پیدا کرده، اگر نخواهیم اصول و پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های هوشمند و اصل جداسازی مبتلایان و قرنطینه افراد در تماس با بیمار را رعایت کنیم، مطمئنا در مهار و کنترل اپیدمی موفق نخواهیم بود و به صورت مداوم با پیک‌های مختلف بیماری و افزایش آمار ابتلا و مرگ و میرها روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا طرح شهید سلیمانی زنجیره انتقال بیماری قطع زنجیره انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان