Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@14:20:01 GMT

استعداد نوجوانان را دریابیم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۰۹۶۶

استعداد نوجوانان را دریابیم

تکنیک‌ها را می‌توان از بسیاری راه‌ها به دست آورد، اما گوهر سرشتین یک نویسنده خود شگفتی دیگری است. در این میان، ‌گاه نوجوانان هم دست به نگارش کتاب می‌زنند که اتفاق خجسته‌ای است. اما آنچه نباید از آن غافل شویم، پرورش این استعدادها و جلوگیری از هرز رفتن آنهاست. شهرداری‌ها از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند در این کار سهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های بسیاری وجود دارد که شهرداری به بارور شدن استعداد جوانان و کودکان کمک کند. تا آنجا که آگاهی دارم شهرداری در بسیاری از جاها سرای محله دارد. با شناسایی نویسندگان خوب و کاربلد می‌توان کارگاه‌ها و کلاس‌های نویسندگی برگزار کرد و بین‌سراهای گوناگون مسابقه هم تدارک دید.

جایزه آن می‌تواند چاپ کتاب ۳ نفری باشد که بهترین هستند. یا از بهترین داستان‌ها کتابی چاپ کرد. اما این نکته مهم است که اجازه دهیم هرکسی آزادانه درباره علاقه خود بنویسد، چراکه اکنون بیش از پیش می‌باید جوانان را دریابیم و اطمینان آنان را به شهرداری منطقه جلب کنیم تا بین فرزندان محله و شهرداری دوستی ایجاد شود.   می‌توان روز یا شب‌هایی را در هفته داشته باشیم که از نویسندگان و شاعران محله درخواست شود تا برای اهالی محل کتاب‌های خود یا نویسندگان مشهور را بخوانند و درباره دانش خود و کارورزی‌هایشان سخن بگویند. همچنین می‌توان از ناشرانی دلسوز و عاشق کتاب خواست تا درباره چاپ یک اثر صحبت کنند و پدران و مادران را درباره اینکه چگونه راه را برای فرزندان خود هموار کنند و ناآگاهانه سد راه آنان نشوند آگاهی ببخشند.   اکنون که سایه شوم کرونا بر جهان سایه افکنده است ناخواسته فرصتی فراهم آمده تا شهرداری با برگزاری کلاس‌های آنلاین و رایگان بتواند محبوبیت خود را در دل نوجوانان بیشتر کند. با تشکیل کارگروهی در این زمینه می‌توان از بزرگان مصاحبه گرفت و آموزش‌ها را در قالب فیلم و پادکست تهیه کرد و روی سایت‌های پرتوان فرهنگی شهرداری گذاشت تا همگان از آن بهره‌ببرند.

کد خبر 568523 برچسب‌ها همشهری محله نوجوان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، دبیر هیات بادبانی هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و برای تشویق و استعداد یابی رده‌های سنی ۹ تا ۱۴ سال جشنواره قایق‌های بادبادنی استان هرمزگان در ساحل جزیره هرمز به سمت بندرعباس برگزار شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: در این دوره علاقه‌مندان به ورزش بادبانی در خصوص نحوه هدایت قایق‌های بادبانی آموزش‌های اولیه لازم را دریافت کردند و با اجزای مختلف قایق‌ها آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: برگزاری مسابقه هوری رانی در قشم

وی همچنین به وجود استعداد‌های خوب در زمینه قایق‌های بادبانی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود استعداد‌های بسیار خوب در استان هرمزگان میتوان به آینده ورزش بادبانی در این استان امیدوار بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این جشنواره ۱۷ نفر از ورزشکاران بادبانی سوار هرمزگانی شرکت کردند که مسافت ۱۸ کلیومتری جزیره هرمز تا اسکله شهید حقانی بندرعباس دریانوردی کردند.

دیگر خبرها

  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان