Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های ۲۰ سال خشکسالی در خراسان جنوبی بیان کرد: منابع آبی بسیاری روستاهای استان به ویژه در شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه در این خشکسالی‌های پیاپی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه برخی از این روستاها تاکنون خدمات خوبی از خیرین و هلال احمر دریافت کرده‌اند، افزود: اعزام کاروان‌های سلامت و نذر آب از بزرگترین گام‌های هلال احمر برای خدمت به این دسته از روستاییان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی از ورود هلال احمر به رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی برخی روستاهای محروم خبر داد و گفت: سولابست از جمله روستاهایی بوده که با ورود خیرین، مشارکت هلال احمر و همکاری مردم خدماتی اعم از لوازم زیستی، معیشتی و زیرساختی دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ باب سرویس بهداشتی و حمام و یک باب کتابخانه در این روستا در حال احداث است، افزود: همچنین ۴۷ انشعاب و کنتور آب برای روستاییان خریداری و نصب شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در راستای ارائه خدمات زیرساختی و انجام پروژه عمرانی در روستای سولابست هزینه می‌شود.

رضایی با اشاره به روستاهای محروم مناطق درمیان اعم از ذکری و گل نی بیان کرد: با اعطای ۲۰ میلیون تومان توسط دکتر عمادی، یک خیر تهرانی، در راستای رفع مشکل آبی روستا یک حلقه چاه حفر و کول گذاری شده است.

وی ادامه داد: امید است با همکاری مردم و متولیان، با انتقال آب چاه به داخل روستا، امکان دسترسی روستاییان به آب شرب فراهم شود.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر آب شرب روستای گل نی به وسیله تانکر آبرسانی تامین می‌شود که بنا به گفته روستاییان کفاف رفع نیاز آبی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش نزول باران طی ۲۰ سال گذشته، چاه آب شرب روستای رزه و مورتیغ خشکیده بود، افزود: همچنین با همکاری این خیر تهرانی و انجام عملیات احیای چاه، حجم آب به چاه برگشت.

کد خبر 5083162

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا رضایی هلال احمر خراسان جنوبی بی آبی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف کرمانشاه هفته بسیج شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر عکس استانها هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

کد خبر 6094536

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • یک شهر در پی«یسنا»
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • رییس جمعیت هلال‌احمر روز معلم را تبریک گفت
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت