Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیتی سودان در سخنانی درباره حذف نام کشورش از فهرست حامیان "تروریسم" آمریکا گفت که واشنگتن انجمن خیریه نیست که رایگان چیزی را ببخشد.

به گزارش ایسنا، عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در گفت‌وگو با روزنامه الشروق مصر اظهار کرد: حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی "تروریسم" آمریکا به خودی خود هدف نیست، زیرا منافع مستقیمی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودن سودان در فهرست حامیان تروریسم مانعی است که باید برداشته شود و پس از آن باید به دنبال چشم‌اندازهای همکاری باشیم. ما همچنین باید از ابزارها و توانایی‌هایی که در اختیار داریم و آمریکا به آنها نیاز دارد به خوبی استفاده کنیم و از آنها بهتر بهره برداری کنیم.

البرهان در ادامه گفت: آمریکا یک انجمن خیریه نیست که بدون چشمداشت چیزی را ببخشد و در مقابل ما باید وضعیت کشور خود، منابع آن، آنچه واشنگتن می‌تواند بدست آورد و آنچه که می‌توانیم از آن بهره مند شویم را بهبود ببخشیم.

وی درباره دستاورد سودان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: این سؤال باید به شکل دیگری مطرح شود باید گفته شود که سودان از خصومت با یکی از اعضای سازمان ملل که مورد پذیرش جامعه بین‌الملل قرار گرفته، چه بهره و سودی برده و خواهد برد؟

این مقام سودانی ادامه داد: آنچه سودان انجام داده است؛ صلح با طرفی است که در گذشته با آن خصومت داشته و این یک اتفاق طبیعی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نگرانی از تأثیر دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن در موضوع حذف نام سودان از فهرست حامیان "تروریسم" و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا یک کشور متشکل از نهادها است و من ارتباطی میان موضوع عادی سازی با آمریکا نمی‌بینم و این مسئله به "اسرائیل" مربوط است نه آمریکا.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان حذف نام سودان از لیست تروریسم عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان عبدالفتاح البرهان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد