Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، یادداشت امروز خود را به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، اختصاص داد و درباره نحوه انتقام ایران نوشت: سوال‌هایی که قویا مطرح می‌شود به ماهیت پاسخ احتمالی و حتمی ایران، نحوه اجرا، مکان و زمان آن مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روی تجربه و رصد حوادثی که طی چهل سال گذشته در منطقه رخ داده است، به خوبی می‌دانیم که پاسخ ندادن یا تاخیر در آن باعث می‌شود هیبت و بزرگی طرف‌هایی که باید پاسخ بدهند از بین برود و از اهمیت نظریه بازدارندگی و تاثیرگذاری آن می‌کاهد و کفه ترازو را به نفع دشمنانی سنگین می‌کند که حتما به عملیات تحریک‌آمیز خود ادامه خواهند داد.

نظریه‌های نظامی و مشخصا نظریه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا، همیشه اولویت را به میزان خسارت اختصاص می‌دهد چه در صف نیرو‌ها و چه در صف متحدان یا شهروندان و زیر ساخت‌ها، برعکس دشمنان در اردوگاه دیگر. مثال‌های زیادی در این خصوص وجود دارد که بارزترین آن‌ها به تجربه شوروی سابق در افغانستان، تجربه آمریکا در عراق و ویتنام و همچنین افغانستان مربوط می‌شود. هر قدر میزان خسارت‌های مالی و انسانی بیشتر شود، احتمال پیروزی و شکست طرف دیگر بیشتر می‌شود حتی اگر قدرت زیادی داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: ترور پرفسور محسن فخری‌زاده، که «قدیر خان» برنامه هسته‌ای ایران توصیف می‌شد، این برنامه را متوقف نخواهد کرد بلکه شاید سرعت پیشرفت آن را افزایش دهد؛ زیرا هر یک کارشناس، و هریک از تاسیسات هسته‌ای چندین جایگزین دارد و ترور ۱۰ دانشمند هسته‌ای این واقعیت را تایید می‌کند و آمریکایی‌ها و اسرائیلی به خوبی از این مسئله آگاهند و به همین سبب این ترور نتایج معکوسی خواهد داشت.

عطوان در ادامه به یکی از جدیدترین ویدئو‌های خود در یوتیوب اشاره کرد و گفت: در آن ویدئو از وجود سناریو اسرائیلی-آمریکایی برای ترور شخصیت‌های موثر در محور مقاومت و در راس آن‌ها سید حسن نصرالله، اشاره کردم و گفتم دبیرکل حزب‌الله لبنان حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. این صحبت‌ها به منابع موثق در محور مقاومت تکیه داشت و اکنون خبرگزاری رویترز گزارشی از روزنامه نیویورک تایمز نقل کرده که در آن با تکیه بر سه منبع آمده است موساد در ترور پرفسور فخری‌زاده دست داشته است و سفر هفته گذشته مایک پمپئو به تل‌آویو نیز با هدف زمینه‌سازی برای این ترور بوده است.

سال ۲۰۲۰ برای خاورمیانه سال بدی بود و شاید سال آینده سال موشک‌ها و درست کردن بسیاری از اشتباهات و جبران شکست‌ها باشد. بدون شک این اصل که می‌گوید ملت‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند، درست است، اما باید گفت آمریکا، اسرائیل و متحدان عرب آن‌ها که در وقت تلف شده به عادی‌سازی روی آوردند، چیز‌های زیادی برای از دست دادن دارند.

در انتهای این مطلب آمده است: روز‌های آینده مملو از غافلگیری خواهد بود و اسرائیلی که از سال ۱۹۶۷ به اذعان خود آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق، در همه جنگ‌ها شکست خورده است در هیچ جنگی در آینده هم پیروز نخواهد شد؛ چرا که زمان تغییر کرده است و دشمنان جدید آن با دشمنان قدیمی تفاوت دارند و لحظه واقعیت نزدیک است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید فخری زاده رژیم صهیونیستی اخبار خاورمیانه فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا ۷۰ هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال ۶۳ هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899074

دیگر خبرها

  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم