Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، بامداد امروز ۳۴ کیلومتر در محور مهاباد- ارومیه، ۱۲ کیلومتر کمربندی دارلک، ۲۱ کیلومتر محور مهاباد- میاندوآب، ۳۲ کیلومتر جاده مهاباد- بوکان، ۸۴ کیلومتر محور مهاباد- سردشت  و ۳۸ کیلومتر جاده مهاباد- پسوه برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه‌های "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد سردشت به ۱۵ سانتی‌متر و دید افقی نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده و در سایر محورهای این شهرستان ارتفاع برف حدود ۱۰ سانتی‌متر و دید افقی کمتر از ۱۰۰ متر گزارش شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره بازگشایی راه دسترسی روستاها نیز گفت: عوامل راهداری در ۲ روز گذشته راه دسترسی ۶۰ روستای این شهرستان که بر اثر بارش شدید برف، تردد در آنها بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نبود، بازگشایی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم بارش برف، هم‌اکنون تردد به روستاهای "بینگوین"، "سرخواب"، "چومل"، "کیسلان" و "جانداران" تنها با زنجیرچرخ و خودروهای ۲ دیفرانسیل مقدور است و راه هیچ کدام از روستاهای این شهرستان مسدود نیست.

خادمی افزود: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی و به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی، امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌اند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی جدیدی از دیروز وارد آذربایجان‌غربی شده که این سامانه ابتدا فعالیت خود را به صورت بارش برف و باران و وزش باد در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز و به تدریج سایر مناطق استان را نیز فرا می‌گیرد.

این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با خروج آن ضمن پایداری هوا، دمای هوا کاهش نسبی پیدا می‌کند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد بارش برف اخبار کنکور محور مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه  ۵ اردیبهشت به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای یخک، تا اطلاع بعدی مسدود شد.   یوسف بنی اسدی افزود: بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.   وی گفت: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.   بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده‌های تیوان و زوباران شده است.   براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش‌ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.   طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است