Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش شده است که این تصمیم دولت کانادا در پاسخ به اقدامات دولت دونالد ترامپ مبنی بر اجازه دادن به واردات دارو از کانادا با هدف دستیابی شهروندان آمریکایی به برخی داروها با قیمت‌های پایین‌تر اتخاذ شده است.

در همین حال "پتی هجدو" وزیر بهداشت کانادا روز گذشته اعلام کرد: داروهای خاص تولید شده برای بازار کانادا در صورت کمبود در داخل این کشور اجازه توزیع در خارج از کانادا را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد کانادا در ادامه افزود: در صورت درخواست از شرکت‌ها، آنها ملزم به ارائه اطلاعات در مورد ارزیابی کمبودهای فعلی یا اتی خواهند بود و اگر بحران جدی یا قریب الوقوع در حوزه بهداشت رخ دهد باید در این زمینه به سرعت اطلاعات ارائه دهند.

این اقدم کانادا روز جمعه و چند روز پیش از گمانه زنی‌ها درباره یک قانون در آمریکا اجرایی شد. این قانون در آمریکا مربوط به واردات داروهای تجویز شده است که در نهایت به داروسازان مجوزدار یا عمده فروشان در آمریکا اجازه داده می‌شود داروهای تجویز شده خاص بازار کانادا را به صورت عمده وارد کنند.

ترامپ در مورد این طرح در اولین مناظره تلویزیونی خود با جو بایدن اشاره کرده بود. در این میان جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز طی رقابت‌های انتخاباتی اش گفته بود طرح وارداتی مشابه را با هدف کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی برای مردم آمریکا اجرایی خواهد کرد.

این در حالی است که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیشتر اعلام کرده بود، در صورت امکان تمایل به ارائه کمک‌های دارویی به دیگر کشورها دارد اما در عین حال تاکید کرد که اولویتش برآورده کردن نیازهای شهروندان کانادایی است.

بسیاری از تأمین کنندگان دارو در کانادا با این طرح ترامپ مخالفت کرده بودند و معتقدند که اجرایی کردن این طرح موجب کمبود دارو در کانادا می‌شود.

برچسب‌ها تولید دارو ایالات متحده آمریکا کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید دارو ایالات متحده آمریکا کانادا تولید دارو ایالات متحده آمریکا کانادا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین