Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:34:33 GMT

۳۸ هزار تن گوشت مرغ در استان مرکزی تولید شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۳۴۶

۳۸ هزار تن گوشت مرغ در استان مرکزی تولید شد

دکتر «محسن شانقی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت در هشت ماهه امسال از کشتار ۱۷ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۸۷ قطعه در کشتارگاه‌های استان استحصال شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۰۹ هزار و ۲۶۷ قطعه لاشه طیور غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های استان مرکزی نیر در این مدت ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۸۷ هزار و ۴۲۱ رأس دام امسال در کشتارگاه‌های این استان کشتار شد که با کشتار این دام‌ها سه میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده‌است.

دکتر شانقی افزود: کشتار دام و تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان مرکزی در سال جاری نسبت به هشت ماهه سال قبل به ترتیب ۵۰ و ۴۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۷۲۴ لاشه در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری و برخی بیماری‌ها توسط بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۱ هزار و ۵۷۸ بازدید بهداشتی امسال از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه استان انجام و ۵۲ هزار و ۱۴۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در سطح این واحدها کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر شانقی افزود: ۲۰۸ واحد متخلف در جریان این بازرسی به مراجع قضائی معرفی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور اختصاصی ایرنا گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور اختصاصی ایرنا گوشت مرغ استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور اختصاصی ایرنا گوشت مرغ اخبار کنکور کشتارگاه های استان کشتارگاه ها استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه