Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،وحید روشن قلب  رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برگزاری مجامع شرکت های سهام عدالت پرداخت و اظهار کرد: سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی برای حضور راحت تر در مجامع و کسب سود سهامشان ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود، از آنجایی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی موظفند همزمان با مجامع حضوری شرکت ها، به صورت الکترونیکی و آنلاین همسو با آنها باشند، ثبت نام در سجام به آنها کمک می کند تا به طور غیر حضوری در جلسات  اعمال رای کنند و از این طریق در تصمیم‌گیری شرکت خود نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: علاوه بر این موضوع افرادی که صلاحیت کاندیداتوری برای هیات مدیره دارند و سهام عدالتشان در اختیار خودشان است هم می توانند برای عضو هیات مدیره شدن شرکت هایی که زیر مجموعه سهام عدالت است اقدام کنند و به این ترتیب در صورت انتخاب، بر مسند این جایگاه خواهند نشست.

بیشتر بخوانید

رشد شاخص بورس تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا پایان هفته

روشن قلب در ادامه به تغییر آیین نامه ها و سهولت در کاندید شدن افراد برای هیات مدیره شرکت ها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات عنوان شده افراد چه از ابتدای تاسیس شرکت چه بعد از بازگشایی نماد با خرید آن در زمان مشخص شده می توانند کاندید شوند. در گذشته شرکت های سرمایه گذاری استانی به عنوان هیات مدیره انتخاب می شدند، اما چون روش اداره این شرکت ها نسبت به گذشته و بر اساس آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت تغییر کرده است به همه اشخاصی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کرده اند امکان کاندید شدن و اداره این شرکت ها داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: پیرو تعیین تکلیفی که درباره نحوه سهامداری سهام عدالت اعلام شد، برخی افراد روش مستقیم انتخاب کردند که به پرتفوی آنها اضافه شده و برخی دیگر روش غیر مستقیم را برگزیدند که سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند. زمان تخصیص سهام این گروه بر اساس زمانبندی شهر زمان ثبت نامشان انجام خواهد شد، باید به این نکته توجه کنند که ملاک اصلی شهر سکونت فعلی آنها نیست بلکه شهری است که در زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی سال ۱۳۸۷ درج کرده اند.

روشن قلب اضافه کرد: قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند می توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که قبلا خرید سهم نداشتند می توانند از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهام عدالت سامانه سجام شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هیات مدیره شرکت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی روحی مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: تاکنون در ایران دولت ملک‌های خود را نفروخته و برای اولین بار است که دولت، فروش اموال مازاد را شروع کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ شرکت داریم که عموماً دولتی هستند و سیاست دولت هم این است که ۲۰ درصد اکثر سهام‌های بزرگ را نگه دارد و با این حساب دیگر چیزی برای فروش ندارد مگر اینکه زیانده‌ها را بفروشد که کسی هم سراغ آنها نمی‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی گفت: علت زیاندهی برخی شرکت‌های دولتی این است که دولت مدیریت این شرکتها را رها نمی‌کند در صورتی که اگر مدیریت به بخش خصوصی اعطا نشود، شرکت هم بهره ور نخواهد شد.

روحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحویل مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید فرمودند، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ۱۵ درصد شرکت ایران خودرو متعلق به دولت است اما مدیریت آن را دولت بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه به پنج مدل تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از پروژه‌های احداث و توسعه، پروژه‌های تجهیز و تعمیر، پروژه‌های مطالعه و طراحی و پروژه‌های تعهدات و بدهکاری به پیمانکاران که تمرکز ما در مولدسازی دارایی‌ها فقط مربوط به پروژه‌های احداث و توسعه است که باعث می‌شود زیرساخت‌های کشور به بهره‌وری برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پروژه ملی در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی داریم که ۱۸ هزار پروژه آن در بخش احداث و توسعه است و این ۱۸ هزار پروژه هم عموماً مربوط به بخش ورزش، نیرو، آب و راهداری است.

روحی یادآور شد: تاکنون ۲۵۰۰ ملک شناسایی و احصا شده که مشکل حقوقی ندارند. ما این املاک را ارزش افزایی کردیم که یک بار برای مزایده می‌رود و در صورتی که به فروش نرسد با پیمانکار پروژه تهاتر و یا معاوضه می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی همچنین در ادامه فروش و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، مشارکت با بخش غیردولتی و معاوضه را از جمله اقداماتِ انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برشمرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: بند هفت ماده ۱۲ آئین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت به توقف طرح‌های فاقد فایده فنی و اقتصادی و اجتماعی و لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های آن اشاره دارد که در کل قوانین کشور بی نظیر و فراقوه‌ای است اما به نظر می‌رسد که به خوبی تبیین نشده است.

کد خبر 6089035

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است