Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به قانون امنیتی جدید فرانسه که فیلم گرفتن از ماموران پلیس را ممنوع می‌کند، در بیش از ۷۰ شهر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

سازمان‌دهندگان این تجمعات، جمعیت شرکت‌کننده را بیش از نیم میلیون نفر اعلام کرده‌اند، اما وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۴۶ هزار نفر در پاریس و ۱۳۳ هزار نفر در سایر نقاط این کشور به اعتراض پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آرتی»، گروه‌های مدنی و اصحاب رسانه‌ها نگرانند که این قانون جدید مانع آزادی مطبوعات شود و باعث شود وحشیگری پلیس برملا نشده و مجازات نشود.

هنگام روز تجمعات با آرامش برگزار شد، اما با رسیدن غروب درگیری‌هایی در برخی شهر‌ها از جمله پاریس، نانت، رن، لیل، بوردو و لیون رخ داد.

درگیری‌ها در پاریس از سایر شهر‌ها شدیدتر بود و نیروی‌های پلیس با گاز اشک‌آور و باتون به معترضان حمله کردند. در میدان باستیل پاریس جمعیت عظیمی با نیرو‌های پلیس به جنگ خیابانی پرداختند و در برخی نقاط این شهر معترضان حریق‌های عمدی ایجاد کردند و خودرو‌ها و بانک‌ها را به آتش کشیدند.

کد ویدیو دانلود الفيلم الأصلي

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد ۳۷ نیروی پلیس در جریان این اعتراضات زخمی شده‌اند و خشونت علیه پلیس را «غیر قابل قبول» خواند. بنابر گزارش‌ها، در این اعتراضات حداقل ۴۶ نفر بازداشت شده‌اند.

این اعتراضات بعد از آن تشدید شد که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن پلیس پاریس یک شهروند سیاه پوست را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در واکنش به تصاویر منتشر شده از وحشیگری پلیس، گفت این تصاویر باعث شرمندگی فرانسه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگ خیابانی فیلم اعتراضات شهر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس ضد شورش هلند از بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی استفاده کرد که توسط معترضان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آمستردام ایجاد شده بود.

به گزارش ایسنا، در جریان دخالت پلیس ضد شورش هلند برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آمستردام، ۱۲۵ فعال دستگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می دادند. وزیر آموزش هلند نیز گفت که بابت وقوع چنین اعتراضاتی در دانشگاه ناراحت است!

پلیس ضد شورش هلند همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی شد که این اقدامات برای برقراری نظم لازم است چون اعتراضات به سمت خشونت کشیده می‌شد.

تصویری در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر شده که نشان می دهد پلیس ضد شورش هلند از یک بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی که معترضان حامی فلسطین ایجاد کرده بودند، استفاده کرده و افسران از باتوم و سپر برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتراض به این شکل وضعیت بسیار ناامنی ایجاد کرد که بخشی از آن به دلیل موانعی بود که از ورود نیروهای اورژانس به محل جلوگیری می‌کرد.»

یکی از دانشگاهیان نیز گفت، در حالی که آنها در طول روز از اعتراضات حمایت می‌کردند، نمی‌توانستند به دانشجویان اجازه دهند در طول شب نیز همین کار را انجام دهند. این معترضان همچنین خواستار پایان دادن به روابط دانشگاهی با رژیم صهیونیستی بودند.

دانشجویان آمستردام پس از گسترش اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا به شهرهای اروپا، تظاهرات را آغاز کردند.

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند. دانشجویان جهان هم اعتراضات ضد صهیونیستی خود را متوقف نکرده و خواستار قطع روابط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی هستند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشعل بازی های المپیک وارد فرانسه شد
  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • قتل پسر جوان در درگیری خیابانی
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • قتل خونین پسر جوان در درگیری خیابانی
  • قتل پسر جوان طی درگیری خیابانی
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • تفاوت بوته با درخت