Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:31:07 GMT

سامانه بارشی جدید روزچهارشنبه وارداصفهان می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۷۸۹

سامانه بارشی جدید روزچهارشنبه وارداصفهان می‌شود

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بااشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی دوروز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا اوایل فردا است.

وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، مه آلودگی و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا بارش‌ها در شرق ادامه دارد

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان امروز در غرب و جنوب استان خواهد بود، اضافه کرد: فردا این سامانه بیشترین بارش را در مناطق شرقی خواهد داشت و از استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: اختلال در معابر شهری و جاده‌ای در مناطق غربی استان اصفهان طی ۲ ساعت آینده دور از انتظار نیست.

هنرمند با بیان اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب استان وارد خواهد شد، تصریح کرد: این سامانه نیز ناپایداری‌های جوی را به همراه دارد.

وی در خصوص بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان گفت: در این بازه زمانی سمیرم ۱۷ میلی‌متر، فریدونشهر ۱۳ میلی‌متر، چادگان ۱۲ میلی‌متر و نطنز با ۱۰ میلی‌متر بارش بیشترین بارش ثبت شده را داشته‌اند.

کاهش دو درجه‌ای دما

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز ابراز داشت: در این بازه زمانی شاهد کاهش دودرجه‌ای دما به ویژه در مناطق غربی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده بین ۱۰ و پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان است، گفت: دراین بازه زمانی فریدونشهر با دمای دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرضا با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5083406

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی اصفهان بارش باران کاهش دما ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بارش باران کمک مومنانه گرگان بوشهر ترور دانشمندان هسته ای استان اصفهان سامانه بارشی پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سعید قاسمی گفت :  بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است .
شهر‌های ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.
کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.
این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
قاسمی افزود :  در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت