Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@03:59:19 GMT

قیمت بلیط مترو افزایش پیدا می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۲۸۷

قیمت بلیط مترو افزایش پیدا می‌کند؟

خبرگزاری مهر: محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با شهردار تهران، معاونین وی و اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتیم و طرح‌های اولویت دار را شرح دادند و قرار شد این جلسات درباره طرح‌ها و پروژه‌ها ادامه یابد و نظرات با هم برای مراحل پایانی سال آخر شورا ادامه یابد. جلسه صحن علنی هم برقرار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضور داشتند و ۵ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ دستور انجام شد و یک دستور دو فوریتی برای نام گذاری یک خیابان به نام شهید فخری زاده داده شد که با رای همه اعضا این دو فوریت و نام گذاری آن انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن یک لایحه از دستورکار شورا عنوان کرد: آقای نظری مبدع این لایحه بودند و درخواست حضور داشتند که خودشان هم در جلسه بررسی لایحه حضور داشته باشند چراکه ایشان مشکوک به کرونا هستند به همین دلیل درخواست تعویق آن را داشتند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ میلیارد از ۱۵۰۰ میلیارد اوراق مشاکت مالی نقد شد، اما شهرداری معتقد است که بانک عامل همچنان سخت گیری می‌کند و برای ۵۰ درصد سهم دولت هم شهرداری را مجبور به تضمین کرده اند، توضیح داد: این امر صحت ندارد. در اوراق مشارکت شهرداری‌ها ۵۰ درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می‌شود و ۵۰ درصد توسط شهرداری و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری‌ها اضافه کردند که ضمن تضمین دولت و انجام بازپرداخت آنکه تاکنون نیز انجام شده، شهرداری‌ها نیز باید تضمین کنند.

هاشمی با بیان اینکه این امر یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید تسهیل شود، تصریح کرد: مگر اعتبار دولت تا این حد کم شده که از شهرداری‌ها هم تضمین میخواهند. بنده این موضوع را به آقای شریعتمداری و آقای همتی هم اعلام کردم چراکه این موضوع صحیح نیست و زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است. وقتی ماده ۶۲ می‌آید بانک‌ها نباید هیچ تضمینی از شهرداری دریافت کنند و این کار ظلم و خطا است و شهرداری باید از این مضوع در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا این بخش نامه باطل شود.

وی درباره افزایش قیمت مترو و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمت بلیط‌ها مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند. ما در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین یک سوم از این هزینه را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌داد. بر این اساس باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد، اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تمصمیم گیری شود. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نبود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت بلیط مترو سهم دولت سهم شهرداری محسن هاشمی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر