Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وزرای اتحادیه اروپا خواهان دسترسی به اطلاعات رمرگذاری شده هستند تا بتوانند از طریق قوانین، شواهد و مدارک دیجیتال را برای محافظت از شهروندان جمع‌آوری کنند.

وزرای اتحادیه اروپا اعلام کردند مشغول اتخاذ گام‌هایی هستند تا به اطلاعات رمرگذاری شده دسترسی یابند و در برابر حملات تروریستی از جهان محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا آنها در اواسط ماه جاری میلادی بیانیه‌ای منتشر و اشاره کردند اهمیت دسترسی به اطلاعات دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. همچنین دسترسی نیروهای پلیس به این اطلاعات برای اجتناب و حذف اقدامات تروریستی ضروری است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که این اتحادیه اسناد داخلی درباره رمزگذاری و آزار و اذیت کودکان را منتشر کرد. از سوی دیگر در این اواخر اخباری از چالش‌های احتمالی رمزگذاری سربه سر و تصاویر نامناسب از کودکان در فیس‌بوک منتشر شد.

گزارشی در اکتبر سال جاری میلادی نشان داد حدود ۹۴ درصد از چند میلیون عکس نامناسب گزارش شده از کودکان در شبکه‌های اجتماعی در اپ پیام رسان فیس‌بوک (مسنجر) رصد شده است.

پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک از رمزگذاری سربه سر برای ارتقای امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. اما این روش نگرانی‌های امنیتی زیادی در سطح ملی برای کشورها ایجاد کرده زیرا با وجود آن نمی توان نظارت های سنتی بر مجرمان را اعلام کرد و احتمالا تروریست‌ها از آن برای سازماندهی حملات خود استفاده کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی

تقاضا برای کامپیوتر‌های شخصی با تغییر کاربران به سمت کار در خانه افزایش یافته است و این باعث شده بسیاری از کامپیوتر‌های قدیمی تنها و بدون استفاده بمانند. ممکن است همچنان فضای خانه را اشغال کنند، بنابراین افراد ممکن است وسوسه شوند که از شر این وسایل خلاص شوند. اما از این که چقدر چیز‌های مفیدی می‌توانید از این دستگاه‌ها به دست آورید شگفت زده خواهید شد. گاهی اوقات ممکن است نیاز به ارتقای سبک داشته باشید، مانند افزودن رم بیشتر، فضای ذخیره سازی جدید و دسترسی به اینترنت. در این گزارش چند راه معرفی می‌شود که می‌توانید با آن از رایانه قدیمی خود بیشترین بهره را ببرید.

آزمایش یک سیستم عامل جدید

آیا دوست دارید چیز‌های جدید را امتحان کنید؟ هیچ چیز بهتر از یک سیستم عامل جدید تازه نصب شده روی یک رایانه قدیمی نیست چون دوباره جوان به نظر می‌رسد. نمونه‌های محبوب عبارتند از Ubuntu، Mint، Elementary OS و Manjaro.

سرور خانگی 

اگر یک رایانه قدیمی با فضای ذخیره سازی زیاد دارید، می‌توانید آن را به یک سرور خانگی تبدیل کنید که همه دستگاه‌های دیگر شما به آن متصل می‌شوند. نرم افزار‌های رایگان و متن باز مانند TrueNAS Core، Rockstor، FileCloud، XigmaNAS و سایرین معمولاً این امکان را به راحتی می‌دهند.

هات اسپات

هیچ چیز بدتر از دسترسی محدود به شبکه بی سیم نیست؛ بنابراین می‌توانید آن رایانه قدیمی را به یک هات اسپات تبدیل کنید تا اتصال اینترنت خود را از طریق یک شبکه WiFi به اشتراک بگذارید؛ و می‌توانید این کار را با استفاده از Connectify Hotspot انجام دهید. همچنین می‌توانید از ویندوز برای تبدیل رایانه خود به یک هات اسپات که اینترنت خانگی شما را بدون نیاز به نرم افزار اضافی به اشتراک می‌گذارد، استفاده کنید.

آموزش کامپیوتر

در هر خانواده‌ای فردی وجود دارد که نمی‌تواند با تکنولوژی سر و کار داشته باشد یا می‌خواهد نحوه استفاده از آن را یاد بگیرد. می‌توانید پس از نصب یک سیستم عامل جدید از لپ تاپ قدیمی خود استفاده کرده و آن را به یک ابزار آموزشی تبدیل کنید.

ایجاد یک دوربین امنیتی

اگر لپ‌تاپ قدیمی شما دارای وب‌کم داخلی است، یا اگر وب‌کم خارجی دارید که می‌توانید به آن متصل شوید، یک کپی از Agent DVR را دانلود کنید که به شما امکان می‌دهد به دوربین رایانه‌ خود مانند دوربین امنیتی خانگی دسترسی داشته باشید.

پلتفرمی برای بازی‌های قدیمی

رایانه‌های قدیمی‌تر معمولاً می‌توانند بازی‌های قدیمی مرتبط با نوستالژی را مدیریت کنند. تبدیل یک کامپیوتر قدیمی به یک سیستم بازی اختصاصی آسان است و نیازی به تجربه زیادی در دنیای کامپیوتر ندارد.

کنفرانس ویدیویی

رایانه قدیمی شما را می‌توان به کنفرانس ویدیویی، مانند Zoom و Google Meet اختصاص داد و کاربران مک می‌توانند از FaceTime برای صحبت با افراد در دستگاه‌های iOS یا iPadOS خود استفاده کنند.

منبع: ارم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟