Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دوایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی در مدار بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ،حسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از نصب و راه اندازی دو ایستگاه جدید پایش گرد و غباردر شهرستان های بیرجند و زیرکوه خبر داد.
وی گفت:سال گذشته اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت که بر این اساس طرح ها و پروژ ههای متعددی در این زمینه در استان تعرف و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این موضوع که بیش از دومیلیون هکتار از وسعت استان را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده گفت: فعالیت های انسان ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و نیاز بود تا این اداره کل دستگاهها و تجهیزات لازم در زمینه پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.
اکبری بیان کرد: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این استان در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار ، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و هشتصد میلیون تومان جهت این موضوع اختصاص داده شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد:در استان 3 ایستگاه سنجش کیفی هوا یکی در مرکز استان و دو ایستگاه در شهرستانهای نهبندان و سرایان مستقر می باشد لذا با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار با وجود 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان ،به ایستگاههای بیشتری در زمینه کنترل، پایش و آنالیز نیاز بود بنابر این با اختصاص این اعتبار ،دو ایستگاه پایش جدید برای استان خریداری و یک ایستگاه در مرکز استان و دیگری در شهرستان زیرکوه نصب و راه اندازی شد.
اکبری با اشاره به این موضوع که با اضافه شدن این دو دستگاه جدید ، تعداد ایستگاههای سنجش کیفی هوا در استان به 5 ایستگاه رسید اظهار کرد:این ایستگاهها قابلیت سنجش ذرات باقطر2.5 و 10میکرون را دارا بوده و یکی از ویژگی های ایستگاه‌های جدید خریداری شده در مقایسه با دیگر ایستگاه‌ها، ارائه داده‌ها به صورت لحظه‌ای و بدون تاخیر می‌باشد که داده‌های آن از طریق سامانه پایش کیفی هوای کشور(https://aqms.doe.ir)به صورت روزانه در قالب شاخص کیفی هوای منطقه(AQI)در دسترس عموم است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی: بارش‌های سیل آسا شب گذشته به برخی راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرد و امروز تعداد کمی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به حوزه امتحانی نرسیدند که تیر ماه می‌توانند مجدد آزمون دهند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد