Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: طرح غربالگری محله ای کرونا از فردا در ایلام با همکاری سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی ایلام آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» روز یکشنبه در نشست طرح کنترل و مدیریت کرونا  اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی موسوم به غربالگری محله به محله به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های کرونایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه امیرالمومنین(ع) از فردا در سراسر استان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

 

وی عنوان کرد: مردم باید آگاه شوند که سلامت آنها در گرو حفظ سلامت تک تک افراد جامعه است به همین خاطر باید بیشتر با دولت همراهی کنند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در طرح  موسوم به غربالگری محله به محله مبتلایان  کرونا، اطرافیان آنها، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که از طریق سامانه اعلام کرده ند که دارای علائم هستند توسط تیم‌های سیار پزشکی و سفیران سلامت رصد می‌شوند، افزود: سعی می‌شود از تردد و رفت آمد این افراد با تامین نیازهای آنها در سطح شهر جلوگیری شود.

 

وی تاکید کرد: کسانی که از نظر جا برای قرنطینه دچار مشکل هستند، می‌توانند در نقاهتگاه هایی که ایجاد شده است دوره درمان خود را سپری کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر افراد بیمار و اطرافیان آنها و کسانی که با این افراد ارتباط داشته اند، شناسایی کرده و از آنها تست بگیریم سریعتر به کنترل و مدیریت بیماری منجر می شود.

 

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ همه مردم پای کار آمدند و با بسیج منابع و کمک به هم سعی کردند آن شرایط سخت و نارسایی را تحمل کنند اما در این شرایط کرونا که با دشمن نامریی مواجه ایم، نیاز است مردم بیشتر احساس مسئولیت کنند.

 

         

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا غربالگری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا / اعلام سن ثبت‌نام

 

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با رسانه‌ها گفت:  ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت آغاز می‌شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره فعالیت ستاد پروژه مهر برای برنامه ریزی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های ستاد پروژه مهر بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان است و ثبت‌نام میان پایه‌ها و سایر دوره‌های تحصیلی بعد از پایان امتحانات است و ثبت‌نام امسال با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت کار ثبت‌نام پایه اول دبستان به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.

طریفی حسینی بیان کرد: در  دستورالعمل ثبت‌نام برخی موارد از جمله اینکه اگر مناطق آموزشی در مجاورت هم باشند و خانواده‌ای بخواهد در محله‌‌ای دیگر ثبت‌نام کند، قواعد مشخص شده است همچنین اگر والدین شاغل باشند و نامه‌ای را از محل کار بیاورند می‌توانند در مدرسه مجاورت محل کار خود ثبت‌نام کنند.

سنجش سلامت شرط ثبت‌نام اول دبستان

وی افزود: تیم‌های نظارت بر ثبت‌نام از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کنند همچنین خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که شرط ثبت‌نام در پایه اول دبستان، انجام سنجش سلامت و داشتن نتیجه آن است در این صورت می‌توانند به صورت الکترونیک ثبت‌نام کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در ثبت‌نام الکترونیک خانواده‌ها اطلاعات را در سامانه my.medu.ir ثبت می‌کنند و مدیر مدرسه باید آن را احراز و تأیید کند، ثبت نام الکترونیک به منزله ثبت‌نام قطعی نیست و اگر مشکلی نباشد و به لحاظ سکونت در مجاورت مدرسه باشند و اطلاعات را به درستی ثبت کرده باشند، ثبت‌نام آنها قطعی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

طریفی حسینی ادامه داد: ثبت نام الکترونیک در دو مرحله است، نخست ثبت اطلاعات توسط والدین و مرحله دوم تایید اطلاعات توسط مدیر مدرسه.

وی گفت: ثبت نام اتباع فعلا آغاز نشده است و بعد از ابلاغ دستورالعمل، شرایط ثبت‌نام اتباع فراهم خواهد شد.

معاون وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: متولدین دوم مهر 96 تا اول مهر 97 می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند همچنین در مناطق شهری تا 8 سالگی و در روستاها تا 10 سالگی می‌توانیم ثبت‌نام پایه اول دبستان را انجام دهیم.

طریفی حسینی افزود: برای ثبت‌نام میان پایه‌ها نیازی به مراجعه والدین نیست و ثبت‌نام توسط مدرسه انجام می‌شود.

وی درباره محدوده بندی جغرافیایی گفت: درباره مدارسی که در مرز مناطق قرار دارند، با ستادهای ثبت‌نام هماهنگ کرده‌ایم و براساس ظرفیت مدرسه، وضعیت را بررسی کرده و تصمیم گیری می‌کنند.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا / اعلام سن ثبت‌نام
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • فردا؛ آغاز اردوی تیم‌های ملی کاراته بانوان
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد