Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حبیبی دبیر علمی هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت امروز در نشست خبری «هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت» که به صورت آنلاین در محل جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای گفت: زخم و ترمیم بافت یک معضلی است که عوارض زیادی برای بیمار و مسئولان بهداشتی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در جمعیت مسن دنیا معمولاً زخم‌های مزمن (دیابتی و عروقی) دیده می‌شود، باید همواره به این موضوع اهمیت دهیم.

دبیر علمی هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت با تأکید بر اینکه باید در ایران کمک کنیم تا راهکارهای درمانی زخم بهتر شناخته شود، گفت: در جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌هایی برای برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت داشته‌ایم که قرار است امسال هفتمین دوره آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه این کنگره برای چهارمین بار به صورت بین‌المللی در شرایط پاندمی کرونا برگزار می‌شود، گفت: محورهای این کنگره، زخم‌های عروقی، پانسمان‌های جدید، سندرم‌های ژنتیکی و روش‌های مولکولی، مهندسی بافت، راهکارهای سلولی جدید برای ترمیم بافت، معضلات و راهکارهای سلولی و معضلات برای تشخیص این زخم‌ها هستند.

در ادامه پروین خرسندی دبیر کمیته دانشجویی هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: ۴۶ سخنران و محقق از ۷ کشور در این کنگره به صورت مجازی حضور دارند و آخرین یافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این کنگره از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، افزود: آخرین اطلاعات در حوزه زخم و ترمیم بافت به واسطه این کنگره در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

همچنین دکتر غلامرضا اسماعیلی‌ جاوید دبیر اجرایی این کنگره تأکید کرد: در کشور ما سالانه ۱۰۰ هزار قطع عضو وجود دارد و با توجه به اینکه این عدد آمار بالایی است باید بیش از گذشته به حوزه زخم و ترمیم بافت توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه روند فعالیت‌های علمی با وجود کرونا باید ادامه داشته باشد، گفت: از این‌رو کنگره زخم و ترمیم بافت به صورت ملی برای هفتمین‌بار و به صورت بین‌المللی برای چهارمین دوره همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: همزمان این برنامه در یک استودیوی تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره زخم و ترمیم بافت در خصوص ماگوت‌تراپی گفت: از سال ۹۳ با همکاری پژوهشکده زخم دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز ماگوت‌تراپی راه‌اندازی شد که در این مرکز با استفاده‌ از لارو مگس به ترمیم زخم‌های مزمن پرداختیم.

وی با تأکید بر اینکه این دانش در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و درمانی رایج است، گفت: قرار است که یک محصول تجاری برای ماگوتراپی ثبت شود که در حال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است.

اسماعیلی ادامه داد: پس از اخذ مجوزها قرار است که این روش درمانی و محصول تائید شده در اختیار درمانگران زخم قرار گیرد.

کد خبر 5083493 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود حبیبی کنگره زخم جهاد دانشگاهی حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا فناوری فضایی محسن فخری زاده تحقیقات علمی واکسن کرونا امنیت اطلاعات فیس بوک اینترنت پرسرعت روسیه فناوری اطلاعات کنگره زخم و ترمیم بافت هفتمین کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها

سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار با مدیر و معاونان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به ارزش اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در امر نظافت و بهداشت شهروندان اظهار کرد: زمانی که بهداشت و نظافت تعطیل شود ارزش کار مشخص می‌شود و همگان متوجه اثر آن می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان هر آنچه در توان و حوزه اختیارات دارد در راستای ارائه خدمات دقیق‌تر و مناسب‌تر خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در ارتباط با نقش سلامت و بهداشت در بحث امنیت و اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، یادآور شد: افراد که در حوزه‌های مختلف با مردم در تماس هستند باید از هر نظر وارسته بوده و تعیین صلاحیت شده باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در پایش افراد فعال در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس پیشگیری آمادگی‌های لازم جهت ارائه آموزش با هدف ارتقا بحث امنیت به این افراد را دارند.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت زباله‌گرد‌ها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر افزود: سرقت اموال، ایجاد آلودگی‌های صوتی و … ازجمله آسیب‌هایی است که این معضل اجتماعی در سطح استان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت فعلی این معضل اراده خوبی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد بوده و در این راستا هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی پلیس انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد