Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:02:24 GMT

نرخ مرغ در یزد به ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۷۵۴۳

نرخ مرغ در یزد به ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سیدجمال سجادی‌پور در دیدار مشترک روسای جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به وضعیت بازار به ویژه بازار مرغ اظهار داشت: یزد از جمله استان‌هایی است که در زمینه تولید مرغ مشکل چندانی ندارد و همواره تولید مازاد بر نیاز داشته و اکنون نیز شرایط استان یزد نسبت به سایر استان‌ها مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در استان یزد ظرفیت حدود ۵۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال وجود دارد، افزود: در شرایط معمولی سالانه حدود ۳۴ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود.
سجادی‌پور عنوان کرد: از پنجم آبان تا پنجم آذر نیز در یزد با توجه به کمبود مرغ، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن مرغ تولید می‌شود، اظهار داشت: در مقطعی ۲.۵ میلیون نهاده مورد نیاز مرغداران تامین ارز نشد و از اول تیرماه تا نیمه شهریور ماه نتوانستیم کنجاله سویا به مرغداران برسانیم بنابراین جوجه ریزی بسیار کاهش یافت و تبعات آن امروز در بازار هویداست.
سجادی‌پور با اشاره به تلاشی که برای تامین امنیت خاطر مرغداران صورت گرفت، افزود: از اول مهرماه برای واحدهای مرغ تخمگذار و از اول آبان ماه برای واحدهای مرغ گوشتی تامین نهاده شد و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا جوجه ریزی در استان یزد به حالت اولیه خود باز گردد.
وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ روند نزولی پیدا کرده است، یادآور شد: مرغ گرم به هر کیلو ۳۲ تومان هم رسید اما روند نزولی قیمت آغاز شده و اکنون به ۲۷ هزار تومان رسیده و برآورد ما این است که با توجه به میزان جوجه ریزی انجام شده، ظرف یک هفته آینده قیمت مرغ به حدود ۲۰ هزار تومان برسد.
سجادی‌پور عنوان کرد: تلاش ما این است که سفره مردم کوچک نشود و حداقل در زمینه خرید مرغ با مشکل چندانی مواجه نباشند.

48

کد خبر 1460980

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد سجادی پور استان یزد جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است