Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: باید خروج از NPT در صورتی که اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار ندهند را در نظر گرفته و به آن‌ها ۶ ماه زمان بدهیم در غیر این صورت از NPT خارج شویم.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۹ آذر) و در جریان بررسی درخواست ۲۰۰ نماینده مجلس برای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: عنوان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است، اما متاسفانه در آن محتوایی برای لغو تحریم‌ها دیده نشده در واقع عنوانی با پوسته خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تا ساعت ۲ شب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون امنیت مجلس نیز جلسات زیادی را برای بررسی آن برگزار کرد. مقام معظم رهبری دستور دادند ۵ گام برای بازگشت به تعهداتی که خلاف قانون انجام شد برداشته شود و هم اکنون در حال اجراست و آژانس در این رابطه گزارش می‌دهد که ایران سانتریفیوژ‌های جدید نصب کرده، غنی سازی و ذخیره را افزایش داده و هدف توقف اجرای پروتکل الحاقی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این طرح موضوع جدیدی مطرح نشده و اگر می‌خواهیم به این طرح محتوا بدهیم باید عبارت خروج از NPT در صورتی که اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار ندهند را در آن پیش بینی کنیم و باید به اروپایی‌ها ظرف ۶ ماه زمان بدهیم که تحریم‌ها را لغو کنند در غیر این صورت ایران از NPT خارج می‌شود و پروتکل الحاقی یکی از تعهدات برجام بوده که باقیمانده است.

کریمی قدوسی افزود: زمانی که آمانو به ایران آمد خواستار بازدید از پارچین و مصاحبه با یکی از دانشمندان هسته‌ای شد و این ۲ خواسته انجام شد و پس از بازگشتش آژانس پرونده PMD را بست و برجام امضا شد که این موارد زمینه نفوذ و دادن اطلاعات به دشمن را فراهم کرد.

وی گفت: از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم و از این جهت مخالف هستیم وگرنه ما دائم به لغو پروتکل اصرار داریم، ولی این اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با محتوای فعلی مشکلی را حل نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کریمی قدوسی خروج از NPT شهدای هسته ای شهید محسن فخری زاده اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها کمیسیون امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس