Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@09:30:33 GMT

ظرفیت سد‌های کرمانشاه تکمیل نشده

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۰۷۴

ظرفیت سد‌های کرمانشاه تکمیل نشده

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: با وجود دو بارندگی خوبی که اخیرا داشتیم هنوز ظرفیت سد‌های استان تکمیل نشده و هیچ سدی در وضعیت سرریز قرار ندارد.

او افزود: بعد از سامانه بارشی قبلی نزدیک به ۸۷۲ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شد و نزدیک به ۳۵ درصد دیگر یعنی رقمی معادل ۴۷۸ میلیون مترمکعب  از ظرفیت سد‌ها هنوز خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: چند روز طول می‌کشد تا بارش‌های اخیر نیز وارد سد‌های استان شود و احتمالا میزان ذخیره بیشتر خواهد شد اما ین میزان بارش هم باعث سرریز سد‌ها نمیشود .

درویشی با اشاره به اینکه ظرفیت کافی در سد‌های استان ایجاد شده تا در صورت بروز سیلاب مشکلی برای مدیریت آن وجود نداشته باشد افزود: در مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان میزان و درصد پرشدن حجم مخازن سد‌ها به صورت آنلاین و مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه آمادگی کامل برای مدیریت بارش‌ها وجود دارد گفت: لایروبی رودخانه‌ها و رفع خطر در نقاط بحران زا  انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت:همچنین با وجود تعطیلات مربوط به کرونا تمام تیم‌های کنترل سیلاب و گروه‌های گشت و بازرسی به منظور پایش و کنترل رواناب‌ها فعال هستند.

درویشی درباره سیلابی شدن رودخانه‌های استان هشدار داد و افزود: از مردم تقاضا داریم حتی اگر رودخانه‌ها آرام بودند  باز هم از نزدیک شدن به آن‌ها خودداری کنند زیرا هر لحظه امکان ورود آب از بالا دست و وقوع سیلاب وجود دارد.

 

انتهای پیام /س

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی سد سد های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه